*Dinsdag 6 december*
p.o.v. Kaj
Vandaag gaan de repetities van start voor ons kerstconcert op woensdag 21 en donderdag 22 december in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik kijk er onwijs veel naar uit.
*07:30 uur*
Ik stap uit bed. Sharona slaapt nog en laat haar ook nog even slapen. Ik kleed me aan en loop met me tas naar beneden. Ik maak mijn ontbijt klaar en daarna ga ik gelijk weg.
De repetities zijn bij Global Dance Center in Amsterdam. We hebben er om 08:30 uur afgesproken met z'n allen. We lopen alles dan even door samen met Shaker en Brahim.
Als ik daar aan kom is het 08:20 uur. Ik zie Shaker, Brahim en Julian al staan. Julian regelt vanaf nu bij elk concert/optreden het geluid voor ons en zorgt dat al onze microfoons en oortjes het doen. Wanneer de andere boys er zijn stelt Julian zichzelf even voor.
"Hallo jongens, ik ben Julian van Dijk en ik ben 23 jaar, ben geboren op 18 oktober 1993. Ik woon samen met mijn moeder in een eengezinswoning op de Herman Heijermanslaan 66 in Beverwijk. Ik heb de opleiding tot geluidstechnicus op het Media College hier in Amsterdam gevolgd en afgelopen juni ben ik daarvoor geslaagd. Brahim kwam vaak bij ons langs en zag hoe ik mijn werk deed en vond het zo goed dat hij vroeg of ik voor jullie wilde komen werken als geluidstechnicus", verteld hij. "Leuk dat je ons team komt versterken", zegt Dioni. "Waar is je vader, aangezien je zegt dat je samen met je moeder woont?", vraagt Jai. "Ik zie mijn vader niet zo vaak, we spreken hoog uit 3x per jaar een dagje ergens af om wat leuks te gaan doen. En dat is nu al 11 jaar zo. Daarvoor heb ik mijn vader nooit gekend. Mijn moeder wilde dat ik liever geen contact met mijn vader had en heb, ik snap nog steeds niet waarom dat zo is", verteld hij. "Maar zou je dat wel willen, meer contact met je vader hebben en meer weten wat hij nu allemaal doet", vraagt Cassius. "Nu ik op deze leeftijd ben, wil ik dat wel graag weten en als mijn moeder het niet wilt heeft ze pech, want dan maak ik mijn eigen keuze. Ik had mijn vader gister al even gesproken en wilde graag zaterdag met mij afspreken bij hem thuis, ik ben benieuwd wat hij te vertellen heeft. Ik woon nu nog samen met mijn moeder in Beverwijk, deze week gaat mijn moeder verhuizen en dan neem ik het huis over want op deze leeftijd durf ik wel de stap te zetten om op mezelf te gaan wonen. Bij mijn moeder thuis is het ook niet altijd fijn. Ze vind bijna alles wat ik doe niet goed en is ze vaak boos. Als dit doorgaat wil ik haar niet eens meer zien. Ze gaat ook verhuizen naar de andere kant van het land, never nooit dat ik daar helemaal heen ga reizen. Helemaal naar Winterswijk voor haar nieuwe liefde. Ik zie het niet zo zitten om mee te gaan, dus ik neem het huis in Beverwijk van haar over met alle meubels die er zijn.", verteld hij aan een stuk door. "Je jeugd was dus ook niet zo leuk?", vraagt Dioni. "Nee niet echt, ik mocht niet bij vriendjes spelen. Moest op tijd thuis komen en vroeg naar bed. Fijn was het niet. Wanneer ik mijn vader toen kende zou dat wel anders zijn geweest" "En nu dan met de Feestdagen, wat ga je dan doen?", vraagt Samuel. "Ik weet het nog niet, ik weet alleen dat mijn moeder nu bezig is om van alles naar Winterswijk te verhuizen en daar vanaf volgende week zal wonen. Ik ben vanaf dan alleen in het huis in Beverwijk, deze zaterdag ga ik met mijn vader praten en benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft en misschien dan wel bij hem kerst vieren ofzo. Ik hoorde dat hij ook een nieuwe vrouw heeft en een dochter van 21 jaar heeft", verteld hij.
"Jongens ik wil het gesprek niet onderbreken hoor maar laten we snel nog even alles doorlopen dan kunnen we daarna beginnen met het dansen en het zingen, anders kunnen we nog niets doen vandaag", verteld Shaker.
p.o.v. Sharona
Ik heb om 10:00 uur met Shaker afgesproken bij Global Dance Center in Amsterdam. Kaj ging vroeg weg, omdat hij ook ergens heen moest voor repetities. Ik heb geen idee waarvan. Ik maak me snel klaar en ga dan onderweg naar Amsterdam. Ik doe mijn dansoutfit alvast aan en neem nog even wat gewone kleren mee in mijn rugtas. Terwijl de rest van mijn klas komende 2 weken naar school moeten, ga ik met Shaker repeteren voor een kerstconcert. Onwijs veel zin in om voor zoveel publiek te mogen optreden.
Als ik om 09:50 uur al bij Global Dance Center ben zie ik Shaker op de gang staan. Hij was al op mij aan het wachten. Hij verteld wie de artiest is, of eigenlijk zijn. Het is B-Brave, waar mijn lieve vriendje ook in zit en hij heeft mij helemaal niets verteld gister avond. Volgens mij weet hij zelf ook niet dat ik kom. Verder legt Shaker zijn plan nog even aan mij uit. Ik begrijp het gelijk.
Ik loop naar de kleedkamer waar ik mijn dansschoenen aantrek en mijn flesje water vul. Wanneer ik weer op de gang loop en bij de deur van het lokaal sta hoor ik Shaker tegen de jongens zeggen; "Okeey boys, kom even op een rij staan en doe dan even de ogen dicht. Denk aan een leuk moment". Dan doet hij de deur voor mij open en loop ik langzaam naar Kaj om hem van achter een knuffel en een kus op zijn wang te geven en via de voorkant een kus op zijn mond. Zoals ik met Shaker had voorbereid. "Houd de ogen nog even dicht, boys", zegt hij dan. Ik loop langzaam nog even terug naar de gang. Dan hoor ik Shaker wat zeggen; "Boys, doe je ogen maar weer open. Kaj, waar dacht je aan?". "Aan de zomervakantie samen met Sharona", zegt hij. "En voelde je daar nog iets bij?", vraagt Shaker dan weer. "Nou het leek net of ze mij echt een knuffel en een kus gaf, en dat dan op het strand", zegt Kaj. "Maar niet echt als je hier zo staat?", vraagt Shaker weer. "Nee, dat niet. Hoezo dat dan?", vraagt Kaj. "Nou ik zal het even zeggen, toen ik zei doe je ogen maar even dicht had ik voordat jij binnen kwam met de andere boys al overlegd wat we zouden doen. Hun weten ook wat er in de tussentijd gebeurt is, want ze hadden hun ogen gewoon open gehouden. Alleen jij had je ogen dicht en toen gebeurde er wat. Kom maar door de deur naar binnen", vertelt en roept Shaker. Ik loop naar binnen en Kaj kijkt mij verbaast aan; "Ja, Kaj alles wat je voelde van die knuffel en kus dat was allemaal echt", zeg ik en geef hem nog een knuffel. Ik zeg de andere boys ook gedag en natuurlijk Brahim en een jongen die blijkbaar Julian heet en het geluid van de boys verzorgd.
We praten nog wat verder en ik heb er echt heel veel zin in om gewoon samen met mijn eigen vriendje en de andere boys op het podium te mogen staan.
"Sharona, wil jij je examen dans op DOOR ROOD aan de boys laten zien?", vraagt Shaker aan mij. "Ja hoor, Julian start jij de muziek?", zeg en vraag ik. Julian steekt zijn duim op en ik ga klaar staan.
Na het nummer klappen ze allemaal en vertellen ze hoe mooi en goed ik het heb gedaan. Ik mag deze dans bij hun kerstconcert ook opvoeren en dan zingen hun om mij heen. We gaan dat een paar keer oefenen.
Zo gaan we verder tot het 17:00 uur is en we klaar zijn. We gaan allemaal naar huis en ik rijd met Kaj mee, nu hij tot vrijdag bij mij slaapt. Zaterdag en zondag zijn we vrij.
JE LEEST
From fan to girlfriend ❤️ #2
FanfictionIk zal me even voorstellen; Ik ben Sharona van Dijk en ben 20 jaar. Ik houd erg veel van dansen en ga na de zomervakantie een dansopleiding volgen. Ik ben fan van 1 Boyband genaamd B-Brave. Mijn favoriet is Kaj. Bij bijna elk optreden ben ik er bi...