03 | TIDUR

1.1K 144 11
                                    

Jimin : Asal ahjusshi tu marah eh?

Tanya Jimin sebaik sahaja mereka masuk ke dalam bilik.

Namjoon : Entahlah, kita tanya psl V je . Itu pun dia nak naik hantu

Suga : Dah lama V hilang.

Kata Suga dengan sedih. Jin kemudian menamatkan perbualan mereka dengan mematikan lampu bilik itu. Sudah tiba masanya untuk tidur.

Yang lain hanya akur tanpa bersuara sepatah pun . Seperti yang di uruskan tadi. Yang muda kat bawah dan yang tua kat atas katil. J-Hope tidur dalam keadaan dirinya rapat dengan Suga.

Skip

[ 3.00 am ]

J-Hope tersedar tadi tidurnya. Dia memandang ke kiri dan kanan. Yang lain sudah tidur.

J-Hope turun dari katil. Dan dia cuba membuka pintu bilik air, namun terkunci.

J-Hope : Jungkook!

Dia mengejutkan Jungkook. Jungkook membuka matanya dalam keadaan mamai.

Jungkook : Apa kau nak? *gosok mata*

J-Hope : Temankan aku ke tandas! Aku nak kencing!

Jungkook : Ish, kan tandas kat situ je!

Jungkook menundingkan jarinya ke arah pintu satu'2 nya bilik air di bilik itu.

J-Hope : Berkunci bongok!

Jungkook malas untuk bertikam lidah, dia hanya menurut sahaja kehendak J-Hope.

J-Hope menarik pergelangan Jungkook dan menurui tangga untuk ke bilik air bawah.

Banglo itu memang gelap. Setibanya di hadapan pintu tandas, J-Hope menghidupkan lampu dan masuk.

J-Hope : Kau jangan lari eh

J-Hope memberi amaran kepada Jungkook . Jungkook hanya mengangguk..

Skip

Jin terbangun daripada tidurnya. Dia nampak J-Hope keluar dari bilik itu.

Jin : Mana pulak budak ni nak pergi.

Jin ternampak Jungkook sedang tidur nyenyak sambil memeluk Jimin. 

Jin mengikuti langkah J-Hope. Dia menuruni tangga satu persatu. Akhirnya dia nampak kelibat seseorang membelakangi dirinya.

" Siapa pulak ni? "

Jin menepuk bahu seseorang itu. Dia memalingkan badannya dan serentak itu J-Hope keluar dari bilik air.

" Eh? Jin hyung? "

Jungkook bersuara , Jin kemudiannya pucat. J-Hope memandang Jin yang berkelakuan pelik.

Jin : Ko-korang buat apa ni?

Dari nada suara Jin memang jelas dia takut .

Jungkook : Temankan J-Hope hyung pergi bilik air lah, kenapa?

Jin kemudiannya berlari ke bilik mereka semula, Jungkook dan J-Hope mengejar Jin .

Giler ke apa Jin tinggalkan dorang kat situ.

Jin membuka pintu bilik kasar, 'Jungkook' sudah tiada di sisi Jimin.
Jin : Mustahil..

Jungkook : Apa mustahil'2 nya ni hyung?

Tanya Jungkook sebaik sahaja dia dan J-Hope tiba .

Jin : Mustahil kau temankan dia ke tandas.. Hee *senyum*

Jin menipu agar mereka berdua tidak takut. Jungkook dan J-Hope hanya menggelengkan kepala mereka dan sambung tidur.

Ketika itu, Jin tidak boleh tidur balik, dia masih terbayangkan 'Jungkook' sebelum dia ikut J-Hope tadi.

Jin : Aku je kot terlampau penat *perlahan*

Jin sedaya upaya membuang fikiran negatif itu jauh'2 . Dan memaksa dirinya tidur.

....

...

.....

......

Tbc..

Jangan lupa vote & comment. Yang silent readers tu muncul'2 lah. Kau tau tak penat'2 aku perah otak nak teruskan ff ni.







Hide and Seek [ Bts ] Where stories live. Discover now