BAB4

3.1K 91 24
                                    

"weh amsya, cepat laa siap! kau ni lambat laa!" sambil menjerit dekat pintu bilik amsya. amsya membuka pintu sambil berkata "dah siap laa ni. alaa maaflah kalau lambat. baju aku dengan seluar dah banyak tak muat" sambil mencebis

"tu laa suruh beli baju besar besar tak nak. nak juga ketet ketet kan dah tak muat" sambil perli amsya yang tengah membetulkan rambut di cermin ruang tamu. "alaa kau ni husni. yelaa waktu tu badan aku tak fit macam kau. now badan aku dah sadoo" sambil buat gaya sado.

"dah dah cepat. cuaca sekarang ni dah laa panas. kang terbakar kulit kau tu" husni memerli sekali lagi. dengan segera mereka berdua masuk kereta dan terus menuju ke mall.

"mak aii penuh siot parkir kereta dekat sini. hari ini ada sale ke apa? janga si husni. amsya tidak mempelawa persoalannyaa, amsya duk asyik main musically yang digilai oleh masyarakat dekat luar sana. "weh amsyaa. kita nak park dekat mana ni?" husni bertanya lagi tetapi amsya masih khusyuk main musically.

husni baling hanger dekat amsya. amsya terus terkejut dan terus mencabut earphone di telinga "kau apahal?" dengan nada bengang "apahal kau tanya? aku daripada jerit tanya kau nak park dekat mana semua tu. kau tak habis habis musically naik geli geli aku tengok kau"

"alaa leklaa. aku tengah practise kau apa tahu" jawab si amsya. "sekarang ni kita terpaksa park jauh jauh. nasib kau laa kena jalan kaki sikit. jangan kata aku ni dera kau ye" jawab si husni dan amsya terus mengangguk kepala.

"haa ijaaa!! kita nak pergi mana pulaa ni? woi ija!! tunggu aku!" aku pun berhenti disuatu kedai. "ija? kau nak buat apa dekat sini?" "buat apa? beli barang makeup la!" "yaAllah ija dekat dalam bilik kau tu bersepah barang makeup. sudah sudah laa tu" sambil mengeluh.

"aku tak peduli aku nak beli juga barang makeup ni" sambil tangan aku masuk ke dalam kedai makeup tersebut. "woi bruh nak shopping dekat mana weh? tanya husni kepada aku. "alaa dekat dekat laa. lagipun aku tak dapat gaji lagi. hurm cotton on ataupun brands outlet" "serious la weh? kau anak orang berada pun shopping tempat orang orang yang biasa je"

"aku tak ada duit. kalau ada duit aku pergi tempat lain haih" jawabku dengan selamber sambil menujuj ke butik tersebut. "weh bruh lepas ni nak pergi mana pula?" "aku rasa better kita pergi makan? apa kata kau pula belanja aku amacam husni?" sambil sengih sengih "eh asal aku pula?" "alaa husni belanja laa aku makan erm erm"

"weh amsya tu bukan ke awek kau ke?" "mana?" sambil tercari cari "itulah ! kau nampak tak?" husni tolehkan muka aku ke arah budak perempuan yang bernama hidayah itu. "haah laa dia buat apa dekat sini?" "eh tak akan lah awek sendiri tak tahu kot apa dia buat dekat sini?" "aku ada idea jom ikut aku kejap husni" " weh weh kau nak buat apa pulaa? kata nak pergi makan?"

"ohh goshh" "oppsss sengaja" dengan ketawa sinis "kau apahal! tak nampak ke apa haa?" "alaa leklaa bukan selalu pun!" "eh kau ni memangggg haih kalau aku cakap karang kau kata aku perempuan kurang ajar. kau memang cari pasal kan? blah la kau" aku terus pergi daripada tempat kejadian itu

aku terus pergi ke toilet untuk mencuci ais krim yang jatuh diatas pakaian aku berwarna putih itu. "haduh kenapalah susah sangat nak hilang aiskrim ni" sambil aku merungut sorang sorang di dalam toilet. "nasib aku beli baju. kalau tak dah lama aku suruh dia ganti baju aku ni" aku terus salin pakaian baru

bersambung
thank support this story

TIADA TAJUKWhere stories live. Discover now