58

26 0 0
                                    

Terlalu cari yang sempurna , sampai taknampak siapa yang tunggu kita dekat belakang .

Yup. Mulanya aku tak percaya orang cakap macam tu . Kononnya ada orang sanggup tunggu kita lah apa lah . Tapi Allah nak buktikan apa yang aku nafikan tu semua salah . Rupanya , ada manusia yang betul2 ikhlas tunggu aku , dan aku ? Terlalu kejar apa yang bukan sepatutnya aku kejar .

Selama ni aku selalu persoalkan kepada tuhan kenapa kau ambik orang yang aku sayang . Orang yang aku yakin dia yang terbaik untuk aku . Kenapa kenapa dan kenapa . Aku terlalu persoalkan dan sekarang tuhan tunjukkan tuhan betul2 buktikan apa yang aku persoalkan selamani semuanya tuhan sudah jawab. Sikit2 Dia bagi hint dekat aku .

Kadang aku terfikir jugak kenapa manusia selalu sakitkam hati aku . Aku tak penah sakitkan hati manusia yang lain . Rupanya selamani dalam diam tanpa aku sedar aku sakitkan hati manusia yang ikhlas tunggu aku . Betul aku rasa bersalah . Aku rasa kosong . Aku persoalkan tu dan jawapannya terpampang depan mata .

Ya Allah selamani aku kejam dengan manusia yang betul ikhlas dengan aku. Moga Kau jagakan hati dia dan hati manusia2 yang sedang giat menunggu .

RoseWhere stories live. Discover now