Jonas wreef met zijn hand langzaam over Mila's rug om haar te kalmeren. Wanneer Mila was gekalmeerd, was het in de gang al een heel pak kouder geworden. De deur stond namelijk nog steeds open. Jonas verslapte zijn greep en fluisterde in Mila's oor. 'Als je het niet er vindt dan sluit ik even de deur zodat we niet bevriezen.' Mila probeerde haar tranen te drogen terwijl Jonas de deur dicht deed.
Even later lag Mila met haar rug tegen Jonas borstkas in de zetel. Ze speelde met zijn hand. 'Waarom ben je zo overstuur? Heeft het iets met Brandon te maken.' vroeg Jonas. Mila, die nog steeds niet helemaal was bekomen, antwoordde: 'Nee niet met Brandon of toch een beetje. Mijn vader...' ze hield even op met spreken. 'verhuist naar Luxemburg, dat is de andere kant van het land! Hij is weer weg en ik heb weer niemand. Ik ben weer helemaal alleen. Ik wist niemand waar ik naar toe kon Brandon niet, Charlie niet en jij bent er altijd voor mij. Charlie heeft nu veel meer oog voor Jimmy dan voor mij. Ik heb haar niet eens kunnen vertellen wat er met Brandon is gebeurd.' Jonas keek Mila vragend aan, 'Mila alles komt goed met je vader. Hij moet niet meer in de gevangenis dat is het belangrijkste en wij, je vrienden, zijn er toch nog steeds.' Hij probeerde haar weer op te vrolijken. 'Wil je er misschien iets meer over vertellen, van Brandon?' volgde hij er nonchalant aan toe. Mila keek echt bezorgt en hij hoopte dat hij niet te nieuwsgierig over kwam. 'We hebben een hevige ruzie gehad juist voor we naar school gingen over gisterenavond. Ik had hem perongeluk express niet vertelt dat ik naar jou was of toch zeker te laat en hij was heel ongerust.' meer woorden wou Mila er niet aan vuil maken. Aan Charlie zou ze het hele verhaal vertelt hebben maar aan Jonas ging dat niet echt vond ze. Jonas begreep Brandon wel. Niet weten waar je meisje uithangt en er achterkomen dat ze iets verbergt zijn nu eenmaal niet zo leuke dingen. 'Hoe is het eigenlijk met Fenne gegaan?' vroeg Mila plots. Ze had er niet bij stilgestaan toen ze hier binnen kwam maar Fenne is er niet. 'Wel euh..' begon Jonas. Hij was niet van plan geweest om het Mila te zeggen maar hij voelde zich wel verplicht nu Mila zo open was geweest over Brandon en haar vader. 'Ze was vreselijk overstuur en was er van overtuigd dat ik haar bedrogen had met jou. Ze vond dat ik het haar had moeten zeggen dat ik iets had met jou. Ze ging helemaal over de rooie. Ik heb geprobeerd haar te kalmeren en de zeggen dat het niet waar was maar ze luisterde niet eens. Toen werd ik boos op haar en vond ik dat ze oneerlijk was. Tja en toen..' Jonas wou eigenlijk niet meer op de details ingaan. 'Het komt er dus op neer dat we ruzie hebben en dat die morgen niet op één twee drie opgelost zal zijn.' Nu werd ook Jonas verdrietig. Mila kneep in zijn hand om te tonen dat ze voor hem klaarstaat. Er kwam een kleine glimlach op zijn gezicht op zijn gezicht en hij kneep even terug. Ze bleven allebei liggen en genoten van de stilte. Ze hadden allebei hun hart kunnen luchten en wisten dat ze beiden op elkaar konden rekenen, dat versterkte hun band echt.
Jonas stond op en pakte zijn gitaar. 'Zullen we ?' vroeg hij. Mila knikte ja. Hij begon te spelen. Ze kende de melodie nog niet maar improviseerde wat. Samen genoten ze van de muziek en het samen zijn. Net als de noten vlogen ook hun zorgen ervandoor. Na een halfuurtje jammen en zingen waren ze zo moe dat ze bijna terplekke in slaap vielen. Jonas stelde voor dat Mila bleef slapen. Welliswaar niet in zijn kamer maar in de kamer van zijn mama die er nu toch niet was. Mila was zo uitgeput van de emoties en het was al bijna twaalf uur dus stemde ze toe. Ze zeiden slaapwel en verdwenen elk in hun kamer.
Charlie en Jimmy kwamen met een overvolle buik uit de shusibar. 'Dit is nu al de beste date die ik ooit heb gehad.' zei Charlie, 'die sushi was overheerlijk en het gezelschap is bevertastisch.' Jimmy keek haar vragend aan 'Heb jij dan al zoveel dates gehad?' Zijn zelfvertrouwen begon te dalen toen Charlie dat zei. Nu moest hij concurreren met iemand die hij niet kende. 'Uhu niet echt.' zei Charlie bloosend, 'maar ik ben er zeker van dat dit nu al de beste date uit mijn hele leven is.' Nu moest ook Jimmy glimlachen en de zorgen verdwenen als water voor de zon. Samen slenterden ze de cinema binnen. 'Welke film wil je graag zien?' , vroeg Jimmy. 'Hmmm.. ik weet het eigenlijk nog niet welke zou jij graag zien?' 'Fantastic beasts and where to find them ziet er wel leuk uit', hij wees naar een poster van de film waar allemaal vreemde beesten opstonden die Charlie volgens hem super schattig vindt. 'Jaah die ziet er nice uit zeker met al die diertjes. Zooooo schattig!!!!' ze gaf Jimmy van blijdschap een hele dikke knuffel. Had ik het niet gedacht, dacht Jimmy bij zichzelf en glimlachte van oor tot oor. Hij nam Charlie haar hand en samen gingen ze naar de kassa. 'Twee kaartjes voor de film Fantastic beasts and where to find them graag.' zei Jimmy super snel. Hij wou graag voor Charlie zijn. 'Er zijn nog loveseats vrij en standaard plaatsen. Welke had u graag?' Jimmy keek Charlie vragend aan. 'Doe de loveseats maar mevrouw' zei Charlie met een oogverblindende glimlach. Jimmy nam de kaartjes en hand in hand liepen ze verder. 'Laten we eerst popcorn halen.' stelde Charlie voor. 'Zoete of Zoute popcorn?' vroeg Jimmy. 'Zoete natuurlijk!!' antwoordde Charlie. Ze namen een grote bak voor hun twee samen. Jimmy wou ook nog pindakaas en Charlie wou nog een drankje. Wanneer ze afgerekend hadden aan de kassa, gingen ze de zaal binnen. Wanneer ze bij de loveseats aankwamen namen ze plaats. Charlie ging dicht tegen Jimmy zitten en hij plaatste zijn arm rond haar. De lichten doofden en de reclame begon. 'Dit haat ik zo hard aan de cinéma' zuchtte Charlie maar ze genoot van het samen zijn met Jimmy.
JE LEEST
Ghost Rockers - Hoe het nu verder ging...
FanfictionMijn eerste Ghost Rockers fanfiction ❤ Over hoe het verder gaat na de medici moord. Over Mila, Jonas, Charlie, Jimmy en Alex maar ook Brandon en Fenne.