bab 1

811 17 0
                                    

"qaisara bangun dah pukul berapa ni?" puan aliya memanggil anak gadisnya. erm qaisara ni selalu bangun lewat apa yang di buatnya malam-malam entah.

"morning umi, qaisara dah siapkan sarapan, umi makan lah nanti qaisara nak pergi joging then nak pergi ke kedai buku ," aku bersalaman dengan umi dan keluar rumah.

puan aliya hanya memandang sepi anak gadisnya, kenapa qaisara sekarang seperti menjauhkan diri dari dia dan suami, perlakuan qaisara juga tak seperti biasa. apa qaisara terdengar ke perbualan dia tempoh hari, kenapa setelah 17 tahun baru kini ayah nya ingin mengambil qaisara semula.

qaiser memberhentikan keretanya di tepi jalan perbualan mummy dan daddy nya pagi ni masih terngiang-ngiang ditelinganya, apa benar ke dia bukan anak kandung mummy dan daddy, kenapa selama 17 tahun mereka simpan rahsia ni. qaiser sangka dia anak tunggal tapi rupa-rupanya dia mempunyai seorang adik perempuan. qaiser masuk ke kedai buku berhampiran, manakala qaisara baru saja keluar dari kedai buku tersebut dan terlanggar qaiser, qaiser yang tengah marah terus melihat gadis di hadapannya.
qaiser "hey buta ke apa? jalan tengok depan lha."
qaisara "sorry saya tak sengaja awak, saya minta maaf."
qaiser "maaf, banyak kau punya maaf, lain kali jalan guna mata jangan guna lutut faham"
qaisara "kau ni apasal aku dah minta maaf kan. bukan aku sengaja. huh"
qaiser "kau....."

qaisara ingin berlalu pergi tetapi qaiser menarik kasar tangan qaisara sampai qaisara terjatuh. qaiser terus berlalu pergi tetapi letika dia ingin menyeberangi jalan ada sebuah kereta dari arah bertentangan, qaisara yang menyedari kejadian tu segera menolak qaiser ke tepi dan kereta tersebut melanggarnya.

qaiser bangun dan ingin memarahi gadis tersebut tetapi dia lihat ramai orang berkumpul dan dia terkejut melihat gadis tersebut berlumuran darah, qaiser menghubungi ambulans.

puan aliya yang sedang mencuci pinggan terkejut bila pinggan kaca dari tangannya terlepas kebawah, 'ya allah qaisara, jangan ada perkara buruk terjadi pada dia.'

deringan telefon rumah puan aliya mematikan lamunan nya.
hello
hello ni puan aliya hassan aunty saya aisya kawan qaisara dia berada di hospital

aisya teruk ke qaisara

yup dia di icu aunty...

terasa dunia terhenti kenapa qaisara perlu menerima nasib sebegitu.


miss blur and mista arrogantWhere stories live. Discover now