Selepas tamat menonton filem seram bertajuk Sinister itu,Ervin mengajak Yuri memasuki sebuah kawasan permainan yang terdapat dalam pasaraya.Kelihatan ramai kanak-kanak dan golngan remaja berlegar-legar dalam kawasan berkenaan.Terdapat mesin-mesin permainan berbentuk motorsikal,kereta dan sebagainya.Bunyi muzik agak bingit di situ.Ervin menarik tangan Yuri ke kaunter token.Hampir terbeliak mata Yuri apabila Ervin membeli token sebanyak RM 200.Lebih daripada budak kecik dia ni!
“Banyaknya awak tukar token.Awak nak main game apa kat sini? Macam budak-budak je.Kat rumah kan dah ada PS3.” Yuri bertanya sambil berpeluk tubuh memandangnya.
“Takpelah.Kita main semua permainan yang ada dekat sini.Satu daripada impian saya ialah bila saya ada teman wanita,saya nak ajak teman wanita saya bermain dekat sini.”
Pelik jelah dia ni.Aku ni teman wanita dia ke? Tanya Yuri dalam hati.
“Saya bukan teman wanita awak.”
“Memanglah bukan.Awak tu girlfriend saya.” Lain ke maksudnya?
“Sejak bila pulak kita declare couple?” Yuri terus bertanya.
“Awak nak suruh saya umumkan ke? Saya tak kisah.Dengar sini semua!”
Yuri menggelabah tahap gaban bila Ervin tiba-tiba saja menjerit dalam kawasan permainan itu.Banyak mata tertumpu ke arahnya.Belum sempat Ervin meneruskan kata yang Yuri tahu bukan sekadar gurauan Yuri terus menekup mulutnya dengan tangan sekuat mungkin.Setelah Ervin hampir kelemasan barulah dia melepaskan tangan.
“Jangan nak buat gila kat sini okey?” yuri mencerlungnya bengang.Ervin hanya tergelak.
“Tadi awak cakap suruh saya umumkan tentang perhubungan kita.”
“Masa bila pulak saya suruh awak buat pengumuman tergempar macam tu?! Tak tahu malu betul.”
“Oh,jadi awak dah mengakulah.”
“Mengaku apa?” Yuri pelik.
“Mengaku yang awak girlfriend saya dan saya boyfriend awak.?” Yuri terperangkap.
“Jangan nak perasan sangat.” Yuri mendengus kecil sebelum menapak menjauhi Ervin.
“Dengar sini semua!.Itu teman wanita saya!.Dan saya ialah teman lelakinya!”
Ervin menjerit seraya mengajukan jarinya kea rah Yuri.Semua yang mendengar kelihatan tersengih-sengih memandang mereka berdua.Beberapa kerat golongan dewasa yang membawa anak-anak,menggelengkan kepala.Pasti mereka mengutuk perangai Yuri dan Ervin yang kurang sopan itu.Yuri kembali menapak ke arah pemiuda itu dan mencubit kuat lengannya.
“Sakitlah Mayurie Rosella!” Ervin terjerit kecil sambil menggosok bahagian lengannya yang merah akibat penangan cubitan Yuri.
“Cari pasal lagi dengan saya.Sekali lagi awak buat sesuatu yang memalukan saya,memang tercabutlah isi badan awak saya cubit.” Yuri memberi amaran penuh geram.
“Tak takut pun.Asalkan satu dunia tahu yang awak milik saya,walaupun badan saya putus akibat cubitan awak,saya tetap akan bertahan.Alah bisa tegal biasa.Setakat cubitan awak,apalah sangat.” Jawab Ervin riak.
“Jangan nak melebih okey?.Saya tak suka.” Susah betul hendak berbicara dengan lelaki seperti Ervin.Semua perkara pun dia anggap main-main.Akibat rasa meluat yang datang meluap-luap,Yuri berhenti daripada terus memandangnya.Terus saja dia berpaling ke belakang dengan perasaan sebal.
“Alahai,janganlah merajuk sayang.Abang main-main jelah.Abang minta maaf ya?”
Hampir terjatuh rahang mulut Yuri apabila Ervin berbicara sedemikian rupa.Hendak berabang bagai.Sah,Daniel Ervin sudah gila.Gila kerana apa? Gilakan Yurilah.Perasan sudah kau Yuri.
YOU ARE READING
Bila Kuli Jadi Artis
General FictionMayurie Rosella, nama yang pelik, namun pemilik nama itu adalah gadis yang biasa-biasa saja. Yuri seorang gadis lepasan SPM, bekerja di Pizza Star dan berasal daripada keluarga serba kekurangan. Kelebihannya hanya satu, dia memiliki suara yang merdu...