AND WE LIVE ...

890 72 27
                                    


2 tahun kemudian, 

Jaesung : omma, tengok jaemi dengan eungmi ni, kacau jaejae pulak. jae jae nak buat kerja sekolah ni omma . 

Adu jaejae kepada Eunyoung. dah masuk dua tahun eunyoung tinggal dengan anak-anak selepas taehyung tinggal kan dieorang. Selepas lahirkan anak kembar sepasang iaitu Jaemi dengan Eungmi, mereka pindah ke gamcheon. 

Dalam masa 2 tahun ni keadaannya semua berubah. Hoya dah kawin, Eunji dah ada anak 3 orang dan happy dengan daehyun. Sungjae pun dah kawin. Tapi dia hidup tanpa ada khabar berita daripada keluarga Mr.Kim. Selepas berpindah, dia terus tukar number phone. Eunyoung bernhenti jadi idol. 

Eunyoung : Jae, mengalah la kejap. Tolong omma layan adik adik. Omma nak masak sekejap ni. Nanti dah masuk tengahari. Nak makan. Tak nak tolong omma ke ?

Jaesung : ye lah omma. Jae tolong omma. Tapi lepas makan tengahari Jae nak siapkan kerja sekolah tau omma. Nak dapat number one exam nanti. Nanti omma belikan hadiah untuk Jaejae boleh ?

Eunyoung : yela sayang. Tolong omma ye. 

Skip

Masa Makan

Jaesung : omma, bila kita nak balik umah halmeoni ? Jaejae rindu dieorang. //sedih//

Eunyoung : ye sayang. omma pun rindu dieorang. Nanti omma ada duit kita pergi ye jumpa dieorang ?

Jaesung : Jinjja omma ? 

Eunyoung : eor. jinjja. makan cepat. lepasni siapkan homework. 

Skip

Eunji : weh. kau taknak jumpa keluarga kau ke ?

Eunyoung : keluarga ? aku mana ada keluarga dah. ni la keluarga aku nji. 

Eunji : kau macam ni sampai bila pun kau akan terkurung dalam fikiran kau young. Lupakan la Taehyung. Die dah tak ada. Move on la young. 

Eunyoung : ye, Jaejae pun bagitau aku die rindu halmeoni die tapi , aku tak sedia lagi nak jumpa orang nji. Bagi la aku masa dlu.

Eunji : hm yelah, ambik la masa kau dulu. dah sedia bagitau aku. Tapi kau kena fikir pasal anak-anak kau jugak. 

Skip

SEOUL

Hidup keluarga Mr.Kim berubah. Walaubagaimanapun, perniagaannya berkembang maju walaupun ada kontroversi daripada anaknya iaitu Kim Taehyung. Hidup mereka berubah sepi. Tak ada lagi riak ketawa selepas ketiadaan Taehyung. 

Mrs. Kim : Rindu saya kat cucu2 saya. Kat manalah dieorang ni. //Nangis//

Mr. Kim : ye. saya pun rindu mereka. Tapi yang penting kita kena sabar. Percayalah Eunyoung akan balik kepada kita. Berdoalah.

Mrs.Kim : yelah, saya selalu berdoa supaya Eunyoung dengan cucu kita kembali dalam keluarga kita. 

Mr.Kim : Ameen. Hm, sebelum saya terlupa, saya nak buat majlis keraian untuk syarikat kita dengan kerjasama syarikat2 lain. 

Mrs.Kim : Bila tu ? Saya nak jemput kawan2 saya ni. 

Mr.Kim  : Akan datang ...

Skip

3 bulan kemudian

Di Gamcheon

Ringtone Hug Me kedengaran dari atas meja makan. Dan Eunyoung menekan button slide to answer. 

Eunyoung : yeoboseyo Eunji-ah.. 

Eunji : eor, young, hm aku call kau ni sebab aku nak bagitau, hm, tadi papa kau telefon, die ajak aku pergi majlis yang die adakan nanti...

(DIBUKUKAN) It's called as LOVE [Taehyung]Where stories live. Discover now