Upload Gambar

179 14 2
                                    

Orang kita zaman sekarang ni memang dah terkenal dengan benda2 yg moden cnthnya hp, ipad, laptop dll
Klu dah ada bnda tu smua saya pasti mesti ada app2 yg pnting sperti media sosial. instgram la fb la wc la kan?
Bdk darjah je pun dah ada hp hm dah ada acc sndiri pulak tu😕

Upload gambar??
Ni kena betul dengan prempuan2 yg gemar utk selfie..selfie tk pa tapi yg salah nya post gambar kat mdia sosial ada pulak lagi yg post tu tak tutup aurat? Ish3 apahal ni? Guys klu selfie utk saja2 teruskan la nak bertudung ka tak kaa tak keshah pown😂 tapi yg kesah nya kenapa tk tutup aurat?😏 dan post kan gambar tu??
Ada juga yg selfie n post tutup aurat alhamdulillah☺ tapi nak tau juga la niat post gambar tu nak apa ehh?? Nak tau juga sbenarnya ni😕 nak kena puji? Nak tayang baju baru? Or something?

"Ehh semalam kau ada post gambar kau selfie kan kat ig?"
"Ha'ah kenapa erk? Cantik ke ahaha"
"Boleh laaa tapi kan kau post gmbar kau selfie tu utk ape erk? Aku nak tau la"
"Huh?! Laa aku saja je tu"
"Ouh k tapi sbnrnya kau post gambar mcm tu dpat mnyebabkan zina terhadap org yg tgok tu..tapi bukan aku la haha'
"Laa yeke? Biar je la aku tk la cntik sngat pun"
"Tapi semalam ada juga aku tgok lelaki komen kat gmbar kau tu kan? Apa dia komen tu? Cantik ke apa tah dia komen"
"Ha'ah ada tapi aku tak layan pun dia tu aku biarje komen dia tu pun salah ke?
"Hmm salah juga tu"

Haaa okey guys klu dah mcm ni susah juga sampai dah org lain komen kena2 pula lelaki? Hm

Ok la sbenarnya upload gmbar / post gambar ni hukum nya Harus tapi boleh jadi juga hukumnya bertukar ke HARAM kenapa?? Sbb berlaku nya zina.. zina apa? Segala zina pun bolee zina mata, hati.

Jadi klu nak post gambar tu hati2 sebelum post tu fikir dlu apa niat sebenarnya? Huhu

Pendapat saya lah, sekali sekala tu takpa tapi jangan selalu

#utkdirisendiri
#inginberubah
#adasalahmohontegur

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 05, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

#sharing dakwah IslamWhere stories live. Discover now