Maan

248 11 0
                                    

Pov Maan
Ik loop de school zuchtend uit. Weer een waardeloze dag.. Weer een onvoldoende. Zo ga ik het nooit halen! Mijn vader is waarschijnlijk fucking teleurgesteld.. Ik schop een kiezelsteentje uit frustratie weg.

Ik ben Maan. 18 jaar en ik woon bij mijn vader. Mijn moeder is 12 juni 2014 overleden in een auto ongeluk. Mijn vader is een bewaker in een gevangenis, en als hij niet meer kan werken wil ik de baan overnemen. Ik ga nog wel een keer met hem naar zijn werk. Voorlopig nog niet maar ooit wel.

Ik heb een tattoo op mijn pols. Esteliach. Staat erop. Het betekent vertrouwen. Ik ben een jaar geleden het vertrouwen in de wereld verloren. Ik wilde deze tattoo om te onthouden dat er nog mensen zijn die ik wel kan vertrouwen. En op dit moment is mijn vader de enige die ik vertrouw. De enige waar ik mijn geheimen bij kwijt kan. Ik heb verder geen vrienden. Ik had een beste vriendin maar die heeft me veraden. Slenterend loop ik naar huis.

"Pap, ik ben thuis!" Roep ik als ik de voordeur heb geopend. Zodra ik de woonkamer binnen loop zie ik mijn vader al zitten. Hij zwaait naar me en ik loop naar hem toe. "Hoe was school?" Vraagt hij. Ik slik even en knik dan. "Prima." Zeg ik een beetje kortaf. Ik loop naar de keuken en trek de koelkast open. Ik hoor dat mijn vader opstaat. "Wil je binnenkort mee? Naar mijn werk? Je hebt het er al best lang over." Ik kijk hem aan. Ik twijfel even maar inderdaad. Ik wil al heel lang mee. "Ja, sure." Zeg ik en geef hem een knuffel.

LOCKED UP || JFWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu