Ik schok wakker van een nachtmerrie. Toen ik wakker was keek ik om me heen. Ik lag in mn bed. Ik kan het me niet meer herinneren dat ik naar boven ging. Iedereen was al wakker. Ik had me verslapen. Ik deed andere kleren aan en ging naar buiten. Rick, Shane, Daryl, Glenn en T-Dog waren druk bezig met een plan.
"Uhmm waar zij jullie mee bezig?" Vroeg ik aan hun. "We willen graag meer wapens. Dus we willen naar de stad."zegt Rick. "Maar het is daar veel te gevaarlijk. Jullie kunnen ook naar het dorpje in de buurt. Misschien hebben ze daar wapens"zeg ik. Rick kijkt me aan alsof ik gek ben. "Ils dat is misschien. Ik was eerst een politie agent. Ik heb daar een kluis vol met geweren en pistolen."zegt hij. "Oké, maar ik ga wel mee als jullie gaan" zeg ik beslissend. "Ils je bent nog maar 13. Het is te gevaarlijk voor jou. En je bent een meisje! Laat het werk maar over aan ons." Zegt Shane lachend. "Dus? Ik ga gewoon mee. Dale let wel op de mensen hier. Alsjeblieft!"zeg ik smekend. "Ugh oké, loop alsjeblieft niet in de weg..."zegt Rick.
Ik ren trots naar boven om mn mes te pakken. Ik zie Carl lopen. Maar ik ren snel langs hem. "Hè Ils wat ga je doen? " roept hij. "Ik ga mee met Rick, Shane, Daryl, Glenn en t- dog." Roep ik vluchtig terug. Ik kijk om me heen maar ik kan mn mes niet vinden. Dan realiseer ik me dat ik hem al bij had. "WAT GA JE DOEN!? Dat is super gevaarlijk. Dat kan je dood worden!" Zegt hij als ik weer langs hem loop. "Ach nee ik beloof dat ik terug kom!"zeg ik als ik op de trap naar beneden loop.Als ik buiten ben zeg ik dat we de auto van de buren nemen. Oké het zijn Verre buren maar het zijn buren.
Ik pak de sleutels van hun huis. We lopen zo zachtjes mogelijk om niet gehoord te worden door de doden. En dan gaan we naar binnen. Die mensen zag ik buiten lopen als de doden dus ze zullen hier niet zijn. Ik zie de autosleutels op het kastje liggen en pak ze. Ik geef ze aan Rick. Als we allemaal in de auto zitten. Gaan we naar de stad. We rijden heel zachtjes. We zetten de auto in de buurt en rennen zachtjes door de straat. Er lopen heel veel doden over de straat. Maar ze zien ons net niet. Als we bij het politiebureau zijn, doet Rick de deur open. Als we binnen zijn. Lopen we nog zachter dan eerst. We weten niet dat er iemand binnen is. T- Dog stapt op een stukje glas, je kon het heel duidelijk horen. Dan lopen 2 doden onze kant op. Shane wil gaan schieten maar ik hou hem tegen. Daryl en ik steken de doden in hun hooft. Bij mij ging het weer heel wiebelig, maar het ging wel beter. We lopen naar het kluisje van Rick. Toen we de tas hadden, ging Rick opeens een andere kant op waar wij vandaan kwamen. We lopen de douches in. Rick checkt of dat ze het nog doen. Er kwam warm water uit. "We kunnen nu even lekker douchen."zegt Rick opeens. Ik draai me om met de tas vol geweren. En ga net uit de douche ruimte op een bankje zitten. Godverdikkeme zij gwn nu lekker warm douchen. Na een tijdje waren ze klaar. En gingen we terug naar buiten.Opeens komen 2 mannen naar voren met een geweer. Ik kijk om me heen de doden zijn allemaal vermoord. Ze dwingen ons terug naar binnen. "Zo zo wat hebben we hier. 2 agenten, een zwarte, een Aziaat, en Oow jackpot een meisje." Zegt een van de mannen. Ik kijk een dreigend aan. "Zo kijk jullie hebben precies wat we nodig hebben. Lieve schat wil je ons je tas geven?"vraagt de andere man. Ik kijk naar Rick. Hij kinkt dat ik ze moest geven. Daryl heeft zn kruisboog op één van de mannen gericht. Ik loop zachtjes naar voren en leg de zak met wapens voor hun. Ik draai me om om terug te lopen, maar opeens voel ik een pistool tegen mn hooft aan gedrukt. "En we nemen deze prinses ook wel mee"zegt de vent met het geweer tegen mijn hooft drukt. Ik word mee getrokken door hun naar buiten.
"Waarom moet ik nou weer mee!"fluister ik woedend. "We hebben je hulp nodig. We doen je geen kwaad." Zegt de man. Hij klinkt aardiger dan daarnet.
•2 uur later•
Na een eindje lopen komen we een oud verjaarden huis binnen. Het is heel groot, maar het is gevuld met mannen. Ik word verder geleid. Als we de zaal uitzijn zie ik allemaal oude mensen. Ze kijken me aan. "We hebben je hulp hier nodig. We zien er misschien gewelddadig uit maar we helpen de ouderen die hier te sterven zijn achtergelaten. We willen graag hulp. Maar niemand wil helpen. Dus toen we jullie zagen, konden we jou dwingen. Je hoeft hier niet te blijven hoor. Maar we willen alleen wat hulp."zegt de man. Ik blijf nog steeds stil. Het is gewoon zo raar. Zo word je ontvoerd en zo mag je voor bejaarde zorgen. "Ik ben Felipe en dit is Guillermo. Hoe heet jij?"vraagt hij. "Ik ben Ilse.."zeg ik een beetje zacht. "Oké Ilse we willen je aan iemand voorstellen" we lopen een kamer binnen Met een oudere vrouw en een jongere jongen. En man in een bed. Hij ligt in het infuus. "Dit is Abuela, het is mijn oma." Zegt Felipe. "En dat is Miguel. Ik ben zn oom. En die man dat is een bejaarde die hier al heel lang is." Zegt Felipe. "Ik ben de leider van dit hier allemaal" zegt Guillermo. "En jij heb jij ook een groep of waren dat je familie?"vraagt Felipe. "Uhmm.. ja we zijn met zn vijftienen. Eerst was ik met vijf mensen. En toen kwamen er nog 11 bij"vertelde ik zachtjes. "Hmmm... maar dan zouden het er achttien zijn." Zegt Guillermo. Ik zie dat Filipe hem een duwtje geeft. "Ohh sorry.. Het spijt me."zegt Guillermo. Opeens hoor in mensen schreeuwen vanuit de hooft zaal. Filipe en Guillermo rennen er naar toe. Ik loop zachtjes achter hun aan om te kijken wat er is.Ik zie dat het mn groep is. "We willen Ilse terug! En de wapens. Het maakt ons niet uit wie we moeten doden we willen haar terug!" Hoor ik Rick roepen. "Haha stoere praatjes. Nee we hebben haar nodig! Dus ga maar weer weg met jullie kleine groepje"hoor ik Guillermo roepen. "Mogen we haar dan even zien!" Roept Rick terug. "Hmm ze is nu even bezig!" Roet Guillermo terug. Rick wil gaan schieten maar ik loop snel de tussen. "Rick het is oké. Ik ben goed." Zeg ik snel. "Ze zijn aardig." Zeg ik daarna. "Ze ontvoerde je.." zei Rick. "Ja, maar dit is een bejaarde huis." Zeg ik. "Was" corrigeert Rick me. "Nee is. Hier achter zijn nog steeds bejaarden."zeg ik. Hij kijkt naar Guillermo. "Is dat waar?" Roept Rick. "Ja dat is zo. We hebben gewoon hulp nodig en wapens om het te verdedigen."zegt Filipe. Iedereen die hier woont laat hun wapens zakken. Opeens komt Abuela naar het midden lopen. "Filipe! Guillermo! Xavier is aan het weg zakken." Zegt ze. Filipe rent de trap naar beneden en rent naar de kamer. Ik loop achter hem aan en onze groep ook. "Zie je!" Fluister ik tegen Rick.
JE LEEST
The Walking Dead (re-write)
ParanormalDit boek gaat over The Walking Dead. Dit is een re-write op me oude boek, want ik was daar helemaal klaar mee. Ik had zo veel fouten gemaakt waardoor ik het niet meer snapte. Dus Viola! Hier een betere versie. Dit boek gaat over Ilse die de walking...