„Hádej co?" prohodí Sirius, než sebou hodí na lavičku vedle Remuse, který si na nádvoří četl, ovšem nečeká odpověď a rovnou pokračuje dál. „Náhodou jsem zaslechl, jak se spolu baví Křiklan a madam Pomfreyová. Ti Zmijozelští z lesa si pořád na nic nepamatují a vyšetřování k ničemu nevede."
„Naštěstí," zahučí Remus.
„Neboj, nic ti nehrozí," chytne ho Sirius kolem ramen a krátce ho k sobě přitiskne, než ho zase pustí.
„Já mám taky novinu," prohodí Remus a s prstem mezi stránkami zavře rozečtený almanach. „Znáš Kate Rogersovou z Havraspáru, co se mnou chodí na starodávné runy? Dneska mi gratulovala k tomu, jak je skvělé, že jsme se my dva konečně dali dohromady."
„Co?! To jako vážně?" nechápe Sirius.
„Jo. A není jediná. Celá škola je přesvědčená, že spolu chodíme," řekne Remus vážně a trošku se zamračí.
„Máš kvůli tomu starosti," řekne Sirius udiveně.
„Starosti ani ne, spíš- Já nevím," pokrčí Remus rameny. „Není to tak, že bych s někým chodil nebo to měl v plánu, když jsem- No, já prostě vážný vztah mít nebudu, tak mi může být jedno, co si o mně kdo říká, za to ty obvykle flirtuješ s každou, co vypadá k světu, tak nemělo by to štvát tebe, že si teď všichni myslí, že jsi na kluky?" zeptá se Remus nejistě.
„Nikdy jsem neřekl, že na kluky nejsem," prohodí Sirius s pobaveným úsměvem. „A ty by sis měl uvědomit, že to, že máš drobný chlupatý problém, neznamená život v celibátu. A navíc. Kdykoliv raději chodit s tebou, než s kteroukoliv, co je na škole."
„Tak teď už si u holek určitě neškrkneš, jestli se doví tohle," zavrtí Remus s uchechtnutím hlavou.
- - o - -
„Kluci, můžu s váma mluvit?" ozve se nad čtveřicí kupodivu studujících Pobertů Lilyin hlas.
„Jistě, co bys ráda?" usměje se na ni hned James.
„Ne s tebou. Myslím s Remusem a Siriusem," zarazí jeho nadšení zrzka.
„Jistě, co bys ráda," usměje se Sirius a dokonale při tom napodobí Jamese. „Jestli se potřebuješ zbavit toho idiota přítele, stačí jen říct."
„Hej!" okřikne ho hned James a praští Siriuse učebnicí po rameni. Vyslouží si tím od zbytku knihovny spoustu nespokojených pohledů.
„Chceš mluvit tady nebo jinde?" zeptá se Remus s klidem, rozhodnutý ignorovat svoje kamarády.
„Může být i tady," usoudí Lily, než si přitáhne židli. „Třeba mi tihle dva pomůžou s argumenty."
„O co jde?" zvážní James.
„Jde o to," obrátí se Lily na Tichošlápka a Náměsíčníka. „Že byste si vy dva měli konečně dát pusu."
Chvíle ticha a pak-
„Co?!" vyjeknou všichni čtyři Pobertové.
„Tiše," okřikne je Lily, než pokračuje. „Jde o to, co si říká celá škola. Jak si všichni myslí, že spolu chodíte. Víte, já nad tím přemýšlela a párkrát jsem vás i sledovala, jak se kolem sebe chováte a tak. Hele, vy dva se vážně chováte, jako kdybyste spolu chodili, akorát že se nelíbáte na veřejnosti."
„To není pravda. Jsme kámoši a chováme se tak," zavrtí Remus hlavou.
„To je fakt. Nechodíme spolu," přidá se Sirius.
„Hele, Blacku, kdy jsi naposledy objal Jamese nebo Petera?" zeptá se Lily.
„Jak to mám vědět?" rozhodí Sirius rukama.
„Remuse totiž objímáš každý den a ne jen jednou," odpoví mu Lily. „Vždycky sedáváte vedle sebe a to hodně blízko, vedete šeptané rozhovory, mrkáte na sebe, flirtujete spolu."
„Neflirtujeme," hádá se Remus, kterému jde skoro hlava kolem. Přece i Lily nevěří tomudle drbu.
„Když se bavíte vy čtyři, bývá u toho spousta narážek, ale když se bavíte jen vy dva, tak jsou ty narážky spíš – dvojsmysly a tak podobně."
„Má pravdu, že na sebe mrkáte," prohodí Peter. „A furt si spolu šeptáte a Sirius mívá řeči jako, že bude potřebovat energii na noc a tak."
„To přece-" začne Sirius, ale není si jistý, co říct. Což je snad poprvé.
„Sorry, kámo," zvedne James ruce, jako by se vzdával, když se na něj Sirius podívá v tiché žádosti o pomoc. „Mají pravdu. Vy dva se chováte jak zabouchnuté hrdličky. Jste horší než já a Lily, akorát my dva to v sobě nedusíme, ale přiznáme si to."
„Ty's nic nedusil už od začátku," prohodí Remus trochu nepřítomným hlasem.
„Neměň téma," zarazí ho Lily. „Prostě- Hele vy dva, možná byste si spolu o tomhle měli promluvit a – vyřešit to."
„A co čekáš, že uděláme? Vyznáme si nehynoucí lásku a skočíme si kolem krku před celou knihovnou?" zeptá se Sirius, než si naštvaně založí ruce na prsou.
„Podívej, Tichošlápku," poplácá ho James po rameni. „Mám vás dva rád, ale fakt nemusím vidět všechno," vyslouží si tím ránu učebnicí do týlu.
ČTEŠ
Sedmý ročník (by SallyPejr)
FanfictionSedmý ročník studia Pobertů. Zdálo by se, že největší Remusův problém budou úplňky a OVCE, ale jsou tu ještě zmijozelští. A taky holky.