Snøpus pov
"I dag er dagen" malte Virrvelstorm og slikket pelsen til månepus flat, mens hun kavet og prøvde å komme seg unna. "Haha!" Jeg lo av henne og smilte. "Og du tror du skal slippe å bli ren du?," Smilte mamma og dro meg til seg og begynte å vaske meg? "Nei!!!! Slipp meg løs!" Hylte og protesterte jeg og sparket som gal elg alle potene mine. Utenfor hørte jeg roseblad og rådyrsnute le. Å bare vent til jeg blir kriger! "Ikke le!!!!!" Skrek jeg og klemte meg ut av potene og tungen til mamma før jeg styrtet raskt som lynet over til andre siden av hulen. "Jeg. Er . REN!" Skrek jeg. Virrvelstorm og søkeren min ga meg et et rart blikk jeg ville kunne forstå helt. ",Greit. Da er dere ferdige" Mjauet hun etter et øyeblikk med stillhet. Yay! "Alle katter som er gamle nok til å fange sitt eget bytte, møte under høyhyllen!" Ropte buskestjerne og jeg, regnpus og månepus styrtet ut i lysningen med mamma etter oss. "Månepus, kan du tre fram?" Søsteren vår gikk forskiktig frem med haken og hale høyt hevet. Jeg og regnpus så på henne med store øyne.
Hun og regnpus fikk sermonien sin før det var min tur. Heldige månepote som fikk faren vår, skypels, og regnlabb fikk Lerkesang! Hvem skulle jeg få montro?
"Snøpus kan du tre frem?" Mjauet buskestjerne med et smil om munnen. Jeg gikk sakte og forsiktig frem med alles øyne rettet mot meg. " Snøpus, fra nå av skal du hete snøpote. Nålhjerte, du er klar for å få en lærling. Du skal være mentor for Snøpote. Jeg vet du kommer til å videreføre din styrke og visdom til Snøpote og lære han de ferdighetene som skal til for å bli en kriger av Fjærklanen."
Jeg fikk hakeslepp. Hva!?
Nålhjerte kom bort til meg for å gni snuten sin mot min som de andre hadde gjort. I tre sekunder nektet jeg før jeg måtte gjøre det. Sermonien ble aldri ferdig før snutene våres møttes. "Gratulerer!" Lerkesang ga meg en svak dytt i skulderen jeg så opp på han. "Hvorfor kunne ikke du blitt mentoren min istede?" Mumlet jeg og møtte det tomme blikket til nålhjerte. Det var hun som hadde bedt om det! Hun hadde startet med å være sånn! Men nok om det! Jeg har blitt lærling!
YOU ARE READING
A new clan - Uten grenser
FanfictionDette er Bok 2 jeg anbefaler å lese Den Siste Time først som er bok 1 (: -------------------------------------------------------------------- Det har kommet en gruppe katter til Fjærklanens territorium. De nekter å dra, klanens medisinkatt, Ekornsky...