Chapter 2; Pandangan Pertama

22 2 2
                                    

Lyra's POV

Luna ni lawak juga orangnya. Periang pula tu. Memang menyesal kalau tak kenal dia sepenuhnya.

"Hi..." seorang lelaki menyapa kitorang. Sape pula mamat ni?? Tak nampak pula aku time kat dalam kelas tadi. Muka bukan main lawa lagi. Haish... Banyak tol aku punya pikiran nih..

"oh, hi..." Aku tersengih malu... haish Lyra... Boleh stop tak?

"sape plak kau nih?? ada apa hal kau datang jenguk aku ni??" eeh?? jenguk?? apekahh??

"hoi... aku datang nak jumpa murid baru. Bukan kau la perasan." aku ke murid baru yang dia maksudkan tu??

"hi, saya Daniel. Ketua kelas kita. salam perkenalan..." dia menghulurkan tangannya ke arah aku.

"はじめまして..." sambil berjabat dengan dia.

"私も..."

"awak boleh berbahasa jepun??!!" aku terkejut beruk dah ni... muka macam kacukan russia amerika tapi cakap jepun. takpe lah. dunia ini pelik.

"eh mestilah... saya kan hebat" eceh... puji diri pula...

"anyway, kenapa nak jumpa Lyra??" Luna bersuara kembali.

"kenapa? salah eh aku nak jumpa kawan pertama kau ni?"

"tak salah... aku tanya je kenapa??"

"nak jadi kawan je..." Ujar Daniel dan terus dilabuhkan punggungnya ke sebelah aku.

"umm... Lyra. Kenapa nak jadi kawan si Luna tu??" kenapa? takleh ke aku kawan dengan dia??

setahu aku Luna tu je kawan aku sekarang.

"sebab dia baik. kenapa?"

"takde apa lah... cuma terkadang dia tu hipokrit tau."

"ehemm... orang yang kau maksudkan tu ada kat sini je laa." Luna mula berang dengan kelakuan Daniel yang dari awal lagi suka menyindirnya. Aku pon sakit hati juga kalau asyik kena sindir je. lagi² main bapa. kalau tu memang sah aku tumbuk.

"korang ni... Jangan lah gaduh... lama2...." belum habis aku cakap dan diorang dengan serentaknya..

"lama² apa??!" wow... memang sah diorang ni jodoh...

"lama² tak kawan la..." takut tol aku ngan diorang ni... muka macam cannibal dah kelaparan...

"ye la tu.." ujar Luna.

* * * * * * * *

Masa rehat dah tamat

Aku dan Daniel tinggal berdua... Luna pula nak uruskan banyak hal... And then...

"yo, Dan!!" eekk... tekejut aku. sape pula yang datang sekarang ni??

"oh! kau ni... tekejut aku!!" muka Daniel berubah menjadi... entah macam mana aku nak gambarkan tapi lawak juga la... comel pon ada...

"ummm... Sape pula dia ni??" aku bertanya. Saja nak slow kan suara. Nampak ayu sikit.

"oh... Dan dah ada girl rupanya... sorry kacau." wah... baru je 47 minit lepas kitorang jumpa... ada pula yang cakap kitorang ni tengah besweet². haishh

"kau dah kenapa, mikael?? aku tak cari pasal weh... ni Lyra la. Budak baru yang dari jepun tu." Daniel bangun dari tempat duduk di tepi loker dan terus meluru ke arah lelaki tu.

Mikael??! dia ni la yang Luna maksudkan tu. Boleh tahan juga dia ni. Patut la Luna suka kat dia.

"oh... hi murid baru. Aku Mikael, budak popular kat sini. Awak apa khabar?" Dia tak nampak ke aku still boleh bernafas kat sini. pastu boleh pula dia puji diri. patutlah daniel ngan dia ni berkawan, perangai memang sebiji je.

❝The Fake Life❞Where stories live. Discover now