Chapter 13

4K 255 28
                                    

[CORIN MARKUS]

I think, it is time to face Troy, be true to our feeling. Lagipun bapa sudah setuju, mama Elis pula tiada bantahan. Troy pun sudah bawa saya jumpa parents dia, and everything went well during the family dinner. And I can see...Troy sekarang memang banyak berubah.

Tapi persoalannya.....Am I really ready?? 🤔🤔

This is big decision to make. Troy is someone from my dark past, bukan senang saya mau terima dia. Let say saya terima dia, and one day if he breaks my heart, saya rasa saya akan broken berabiss oh.

📨 Me: "Hi Troy. Bulihkah kita jumpa bisuk? We need to talk. Kita jumpa di restoran **** depan apartment sa, pukul 9am. See U. 😘❤"

I hope he's the one for me dan apa yang saya buat ini betul. 😊

🌼🌼🌼

Next morning saya bangun awal dan bersiap. First time oh saya dress up untuk Troy. 😂 Put some light make up and lip balm and I'm ready.

Pukul 830pm terpacak sudah saya di depan restoran, tempat saya dan Troy janji mau jumpa.

Saya order miloping saja, sambil tunggu Troy. Masih awal bah, maybe dia pun belum bangun. Saya saja bah ni excited. Gila sudah kali saya kan, bulih2 bah rasa excited jumpa Troy maka hari2 jumpa di office.

Tepat jam 9am tu, belum lagi Troy muncul. Saya whatsapp dia, just to inform dia yang saya sudah sampai di restoran.

1 hour later, belum juga aah Troy muncul2. Tu restoran pun makin lama makin ramai orang. Saya order lagi satu gelas miloping sebab lain2 sudah bah tu tauke kedai tinguk saya. Duduk lama2 tapi minum satu gelas saja. 😅

Saya masih sabar menanti, whatsapp saya kena read saja tapi teda reply. So saya assume dia mesti on the way, driving bah kan, maybe tidak dapat type mesej.

2 jam berlalu, kruk2 sudah perut saya. Hati saya mula risau sudah. Saya tidak peduli, saya order makan. Kelaparan sudah kan, mau befikir pun tidak dapat sudah. Nasiblah kalau Troy datang tiba2, nanti saya kasih kawan lah dia makan.

Pheww, kenyang! Selepas makan, Troy masih belum muncul. Saya send another whatsapp tanya dia di mana tapi kali ini whatsapp saya satu tick saja. Apa tu maksud dia? Belum delivered bah kan? Aii takkan dia off phone?

Saya try call dia, tapi tidak dapat, macam kena off handphone dia. Nah, risau sudah saya ni. Apalah saya mau buat sekarang? Takkan saya mau call Alvis? 🤔 Not a good idea. Kalau saya call Rysa pun tidak guna juga, Troy bukan tinggal sama2 dia. Awgawd...

Fikir punya fikir, tengah hari sudah bah. Orang datang sana pun bukan lagi mau breakfast aah, tapi lunch sudah. Saya fed up sudah tunggu Troy datang. Saya cuba fikir positif saja ni. Tidak apalah, di office pun bulih jumpa, tapi tidak sudah special banding jumpa sekarang. 😖

Lepas saya bayar makanan dan minuman saya, saya balik rumah. Sampai rumah saya mandi, tukar pakaian. Saya buat kerja rumah sikit2, saja untuk kasih hilang kerisauan di hati saya.

Petang2 sikit tu mengantuk sudah saya, apa tidak awal bah saya bangun tadi. Saya masuk bilik baru kunun saya teringat mau cek handphone. Mana tau Troy ada whatsapp or call saya kan.

Yupp! 1 whatsapp...tapi bukan dari Troy. It was from an unknown number!

Punyalah saya terkejut nampak tu whatsapp. Begagar bah tangan saya! Automatik saya baling handphone saya di lantai.

"Damn it!!! Damnnnn it!!" Saya teriak, mengalir sudah air mata saya.

🌼🌼🌼

[TROY RANDAL]

The Hidden Past (Season 1) [COMPLETED]Where stories live. Discover now