ISTERI DARI SYURGA
"She is not my wife but she is still mine"Uwais memimpin tangan Hasya masuk ke dalam Suria KLCC.Hasya pula terkedek mengikut Uwais sambil memerhati sekeliling.Dia mendongak penuh melihat Menara Berkembar KLCC yang terletak di sebelah Suria KLCC.
"Abang.." Hasya memegang lengan kiri Uwais yang memegang tangannya.Uwais menoleh bila terasa jari runcing Hasya menyentuhnya.
"Why?"
"Hasya tak tahu pun menara tu tinggi sangat.Dari jauh nampak biasa je" kata Hasya sambil tangan menunding ke arah menara tersebut.Uwais tersenyum.
Sampai ke dalam,terlihat Haziqah yang tengah menunggu dengan office attire yang tersarung kemas di badan.Uwais mendekati Haziqah.Tangan masih kemas memegang tangan Hasya.
"Ziqah"
Haziqah menoleh."Tuan" kemudian dia menunduk hormat dengan muka seriusnya.Hasya jakun.Haziqah nampak profesional gila.Padahal di kampung hari tu elok je gelak-gelak dengan Uwais.
"You teman Hasya beli barang perempuan untuk dia.Underwear,dress,tudung,blouse and barang penjagaan diri dia.I got some work at office.I tinggal dia dengan you,pastikan dia tak lari langsung dari pandangan you" Haziqah mendengar dengan serius.Hasya perhati je Tuan dan pekerja dia bercakap.Tapi Uwais masih pegang tangan dia.
Hasya menunduk memerhatikan tangannya dalam pegangan Uwais.Tangan Uwais coklat,dia putih.Dia punya tangan nampak kecil gila dalam tangan besar Uwais.Urat yang timbul ditangan Uwais dimainkan dengan jari telunjuknya.Kejap-kejap
ditekannya.Urat pun sado.Bila Hasya mengangkat muka,Uwais dan Haziqah memandangnya.D hormat.Hasya turut gedik menunduk."Selamat jalan Tuan"
Uwais tergelak."Macam-macam la kau"
Baru dua tapak Uwais melangkah,Hasya menahan."Abang.."
Uwais menoleh.Hasya berlari kecil sebelum tangan Uwais dicapai dan dicium.Lembut.Terasa bibirnya di belakang tangan Uwais.Satu senyuman nipis terukir di bibir Uwais.Uwais bergerak memegang belakang kepala Hasya sebelum dahi licin itu dicium.Persis seperti ciuman Hasya ditangannya."Jaga diri."
Hasya mengangguk.Dia perhatikan Uwais yang dah keluar dari pintu auto open tu.Dahinya dipegang,ada sikit kesan liur Uwais.Tersenyum-senyum dia.
"Balik rumah nanti angau balik ye.Jom kita beli barang" bisik Haziqah ditelinga Hasya.Hasya menoleh.Malu pulak tertangkap.
"Jom akak" Hasya memaut tangan Haziqah.Haziqah gelak.Bermulalah pengembaraan mereka di Suria KLCC.
"Hasya nak beli apa dulu?" Tanya Haziqah.
"Abang Uwais suruh Hasya beli baju lengan pendek." Jawab Hasya polos.
"Ooh..jom"
Mereka berjalan di dalam Suria KLCC itu.Sekali pandang macam kakak dengan adik.Haziqah dengan full office attire dengan gaya elegant tangan dimasukkan ke salam poket skirt pendeknya manakala Hasya dengan blouse dan skirt kembangnya.Kasut pulak flat.Tak padan dengan Haziqah yang memang sedia tinggi ditambah pulak dengan heels 3 incinya.
YOU ARE READING
Mrs. Uwais: My Wife From Heaven
Romance(COMPLETED) Nur Hasya, atas alasan yang dia sendiri tidak tahu, dia telah menjadi buruan sesetengah pihak yang menyebabkan dia kehilangan seluruh ahli keluarganya sendiri. Uwais muncul sebagai hero dengan niat untuk melindungi gadis itu. Perkahwinan...