chapter;6

199 19 5
                                    

[Guanlin×nayeon pov]

" kau datang dengan namjachingu? Die tak marah ke? " tanya guanlin sambil menyedut minuman yang dibeli tadi. " molla " balas nayeon pendek " hah tak sangka ya, kita jumpa lagi " kata nayeon sambil tersenyum manis. " tu lah " kata guanlin ikot tersenyum.

" hah lupa pulak, gomawo ya sebab teman aku jejalan haritu " kata nayeon lagi. " gwenchana, aku nih memang kaki jalan " kata guanlin sambil menunjuk kakinya. Nayeon hanya ketawa kecil.

....

" cantik kasut kau? " tanya jungkook sambil menatap kasut yang dipakai oleh eunha " ofc lah, orang yang sy sayang tau bagi kasut nih, sy hargaii " kata eunha gembira. " ouh..aku x tanya. Aku cuma cakap cantik kasut kau " kata jungkook selamba.

" emm.. " eunha hanya berdehem. " anyeong boss, sy nak jalan dekat sana dulu. Jumpaa esok!! " kata eunha lalu berlari kecil meninggalkn jungkook. Jungkook hanya menatap kearah eunha " perangai die.. " kata jungkook teringatkan seseorang.

" jungkook-ah, kajja kita balik! " ajak nayeon tetiba. " mwo? Nae.. " kata jungkook. Nayeon dan jungkook terus beredar dari sana.

[-skip]

Keesokkan harinya, seperti biasa eunha akan datang ke rumah jungkook. " hello, ada orang tak? " sapa eunha sambil terhendap ii melihat keadaan rumah tersebut. " why lambat!! " sergah jungkook tetiba. " oma-yah!! " jerit eunha sambil tersenyum ii menatap jungkook.

" boss!! " kata eunha senyuman tidak lekang dibibirnya. " kau tunggu ape lagi, pergi kemas!! " kata jungkook tegas. " nae nae, boss belum makan yaa? Saya nak masak dulu yee! " kata eunha berlari kearah dapur. Jungkook hanya gelak kecik melihat kelakuan eunha.

Kring kring~

" nae, anyeong! "

" kau kat mana? "

" rumah wae?! "

" alaa baru jee nak ajak lepak "

" em, kau datang rumah aku lah. Aku ada suprise nak bagitahu korang nih "

" jinjja? Okay satgi aku sampai. Kau tunggu yaa! "

" nae! "

Jungkook mendapat idea jahat. Die terus kearah eunha. Di dapur kelihatan eunha sedang sibuk memasak tetapi macam biasa die ada keunikan sendiri joget sambil bernyanyi. Jungkook hanya menahan gelak sahaja. " yah! " tegur jungkook. " omo!! Boss!! " eunha terkejut lagi. Die terus terdiri tegak. " kau masak lebih sikit sebab ada tetamu istimewa nak datang " arah jungkook.

" siapa? Yeoja? Namja? Yeojachingu? " tanya eunha bertubi ii. " kau kenapa banyak tanya? Masak jee lah " kata jungkook lalu menuju ke ruang tamu. " okay.. " balas eunha sambung bernyanyi.

30 minit kemudian ~

" mari masuk wahai sahabat ku " kata jungkook sambil memeluk leher taehyung. Member bts terus masuk ke dalam lalu duduk diruang tamu. Mereka memang macam nih buat macam ruamh sendiri bila takde appa jeon kat rumah. " apa yang kau nak cakap tadi? Suprise ape? " tanya taehyung pelik.

" wait yaa, aku panggil die dulu. Ops sebelum tuh kita makan dulu nak? Aku pasti korang datang sini mesti perut kosong kan? " teka jungkook. " yaa, pandai kau nih. Kawan yang prihatin!! " kata suga swag. " kejap , woyy!! Bawak makanan pergi sini!! " jerit jungkook . Member bts terus menutup telinga nya kalau jungkook sudah menjerit boleh oecah gegendang telinga.

Diamond Lover [eunkook]Where stories live. Discover now