Bab 3 - Denda

885 15 1
                                    




" ha awal lah, kau kata kau nak cite kat aku pasal semalam. Kau dah janji an bebal?" bebel Farhana.

"Senanya aku dapat tawaran join kelab basketball sekolah, aku excited nak mampos siall. Ciku Hamzah memang terbaik ah bodoh sumpah. Kau nak tahu something tak?" tanya Tasnim

"ha apa? dak dak tu buli kau? dak dak tu raba ko?"

"Bukan la benak, kau kalau teka something mesti tak pernah betul. Ha cani, ade sorang mamat ni weh hensem nak mampos, tangan berurat, 1-10 aku bagi 11 lah sial tapi dia kerek nak mampos. ah g mampos ah. aku masuk basketball bukan nak tengok perangai kerek dia tu." bebel Tasnim tanpa disedari Farhana sudah terlelap

BABI lah kau ni. Aku penat penat cite, dia boleh tertidur camtu je. Dah ah. Baik aku prepare kasut sukan aku semua. Letih pulak semalam kuar dengan Amir makan durian. Kalau nak cite pasal durian dia, kucing pon melompat lompat mintak durian kat kitorang.

Di court Basketball

"Wei, sori sangat sangat sebab lambat sebab tadi aku belikan makanan kura kura jiran aku. tah time ni la pulak kura kura dia nak makan," Tasnim meminta maaf.

"Takpe Tacanim, abang maafkan."

"Sokay baby"

Tiba tiba Arasyy datang menghampiri aku. Ah sial apa aku nak buat ni? Dia nak marah aku lagi ke babi?

"Ha kau jangan ingat kau pompuan, aku takleh denda kau. Pikir aku nak berlembut dengan kau ah? Aku nak kau lari keliling court 20 kali." pekik Arasyy

"WEHHHHHHH, tapiiiii ahhhhh siallllllll" rungut Tasnim dengan selambanya

"Ha kau jangan nak merungut rungut eh, aku buang kau dari pasukan ni kang. Kau buat je apa aku suruh kalau kau nak hidup lama."

Arasy's POV

Weh bapak lawa sial pompuan ni. Suka lak aku sakat dia. Yelah takkan la aku nak sakat Ketot, Amir tak pun Qaiyyum. Mampos aku kena ganyak balik. Takpe rasy, slow slow ah. Mana tahu dia sangkut kat kau ke an. AHHH apa sial takkan aku dah tersuka budak benak tu?

"Weh dah 20 pusingan, penat siall. Kau ingat aku apa babi?" tasnim memarahi aku.

"HA apa sial, aku dah cakap awal awal, kalau kau nak aku respect kau, kau kena respect aku. Kau pompuan an, kau pahal nak carut carut."

Tasnim meludah Arasy tanpa berkata apa apa. Disitu bermulanya pergaduhan yang tak pernah dibuat orang. Ye ah semua respect si Arasy ni. Tasnim sorang je keras kepala. Tahap berani dia macam berani kena berenang kat kolam yang ada seribu buaya.

"PEH sial ah kau sundal, akau baru nak start berlembut dengan kau. Pastu kau buat perangai sial kau kat sini? KAU SIAL."

"weh korang, pe gaduh gaduh doe, kalau cikgu Hamzah nampak ni mati korang. Stop ah do. Dari semalam korang tak benti gaduh. Aku kawinkan gak dua ekor ni." jerit Qaiyyum.

"Ah kisah apa aku, kau ingat kau lelaki, kau boleh buat pape kat aku ah sial? Peh perangai cani kau suruh respect? Langkah mayat aku dulu la baru aku leh respect kau. Captain camni? Org lain gelak jelah tengok perangai kau macam Firaun ni sial. Tasnim menghampiri Arasy lalu dia menolak baru Arasy.

"EH SIAL, kau jangan berani sentuh aku. Kau pahal berani sangat sial? Mak bapak kau tak ajar ke? Ke diorang pon tak sanggup nak ajar kau?"

"Mak bapak jangan main ah sial. Aku paling pantang orang main mak bapak kau. Ade aku kacau nenek kau menjahit ke babi?" Tasnim berang.

Cikgu Hamzah datang menghampiri mereka.

"YaAllah apa gaduh gaduh ni, korang tahu tak yang pertandingan ni dalam masa 2 bulan lagi? Korang boleh plak gaduh macam budak budak yang bodoh. Dah, aku nak korang bersihkan sekolah ni lepas training basketball. Aku tahu besok aku datang sekolah takde satu habuk pon."

"Tapi Cikg----" Tasnim dan Arasy berkata serentak lalu memandang satu sama lain.

"Ah sibuk sial kau nak tiru aku." ujar Tasnim

"Kau yang tiru aku sial, kau nak cakap aku tiru kau lak." jelas Arasy

Tiba tiba, satu hayunan rotan yang sangat kuat mendarat di punggung mereka.

"Ha pandai pon diam, ingatkan tak tahu diam dah" sindir Cikgu Hamzah.

"Sakitlah cikgu!" YaAllah serentak lagi.
"Ah dah la, dari aku layan perangai korang berdua ni baik aku train dak dak lain" ujar Cikgu Hamzah. 

Tasnim dan Arasy menjeling satu sama lain.
"Kau BABI" bisik Tasnim
"Kau ANJING" bisik Arasy semula.

Habis sahaja training hari ini. Tasnim dan Arasy memberi 1001 alasan untuk mengelak dari denda yang dikenakan oleh Cikgu Hamzah.

"Cikgu, saya kena balik awal sebab kucing saya nak beranak cikgu. Saya kena namakan kucing saya cikgu." Tasnim memberi alasan
"Cikgu harini saya kena hantar baju yang nenek saya jahit dekat customer dia cikgu." jelas Arasy.

"Ah kau takde takde, alasan korang takleh pakai. Dah 5 tahun kat sekolah ni pun still takleh pikir alasan yang munasabah." pekik Cikgu Hamzah.

Taman Bunga SMK Seri Bakti
Arasy dan Tasnim buat kerja diorang tanpa berkata apa apa.

"Weh aku nak mintak maaf sebab tadi aku berkasar dengan kau." ujar Tacanim.

"Eh baru nak mintak maaf ke, ah takde takde. Aku maafkan kau kalau kau menang lawan basketball dengan aku 1 by 1. On?"

"YaAllah setakat kau ni, Bobi pon boleh menang sial." Jelas Tasnim. Oh lupa nak cakap. Bobi ni kucing kesayangan Tasnim.

"Tu bobi kau punya pasal la, ape kena mengena dengan aku benak?" soal Arasy

Tasnim tanpa melengahkan masa, dia terjumpa cacing tanah. Lalu dia meletakkan cacing tanah itu dalam badan Arasy tanpa Arasy sedar.

"Weh asal macam ade benda yang bergerak gerak dalam baju aku ni. Kau letak apa sial??" Soal Arasy

"HAHAHHAHAHAHAHA rasakan, kau taknak maafkan aku kan, ha hadap la ko" gelak Tasnim.

"Weh babi awallah tolong keluarkan sialllll, weh badan aku dah gatal gatal ni" merayu Arasy.

"Hahahaha yela jap jap. Tasnim menarik baju Arasy perlahan lahan untuk keluarkan cacing itu. Peh bapak ah body Arasy, mantop gila ah sial. Set set body John Cena la bai.

"Ha Tasnim kau bermonolog apa dalam hati tu? Aku tahu body aku lawa. Kau jangan amik kesempatan eh? Kau sorang je dapat tengok body aku ni. Mahal tau" jelas Arasy

"Otak ko aku amik kesempatan, body aku lagi lawa siall. Dah dah, aku dah kuarkan cacing ni dari baju kau. Nama cacing ni Kiki. Comel kan?"

"BABI TAK COMEL SIALL, kau ni buta ke apa bodoh!!! Buang jelah benda tu do, aku geli" pekik Arasy

"Bapak tak jantan sial kau"
"Pondan"
"Takde telo"
Tasnim mengejek Arasy dengan selamba.

Selesai sahaja bersihkan Taman Bunga. Mereka berdua bergegas pulang. Tacanim mencari mana kunci motornya. Tacanim meraba raba tanah taman bunga tadi mana tahu terkubur dalam tanah ke?.

Arasy segera start enjin motornya dan melambai lambai Tasnim. Tasnim ternampak Arasy memegang kunci motornya.

"Woi SIAL, bagi balik kunci motor aku bodoh. Aku nak balik pakai apa sial" jerit Tasnim

"Kau nak ke, kejar lah aku. Ke kau nak tumpang akuuuuuuuu? Auch. Besok pagi aku tunggu kau dekat padang. Nasib baik kita satu taman tau. "Arasy bergurau senda dengan Tasnim.

"Ah sial, nak taknak aku kena balik rumah jalan kaki ah ni. Babi nya Arasyy tak aman kau hidup sial" bebel Tasnim

Basketball Girl, I Love You!Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang