Aku pun keluar dari kereta. Wah, hebat nya apartment ni. Elegant. Menarik. Amazing.Aiden pun keluar dari kereta sambil membawa barang dapur. Kitaorang sempat shopping tadi. Nak makan apa malam ni. Rumah bujang macam ni mana lah boleh percaya sangat ada barang dapur.
Kami pun pergi ke tingkat 5 dimana terletaknya suite. Wow, so nice! Ruang tamu yang luas dan ada 3 bilik. Indoor and outdoor pool. Pemandangan KLCC. Memang baik ah.
Tiba- tiba bahu Edrianna dipeluk. Acehwah, siapa yang tempah maut ni?
" Here you are, fikir dalam bilik tadi, " ujar Aiden sambil menghirup udara segar Kuala Lumpur. Pemandangan matahari terbenam memang best pergh!
" Awak, saya ada satu soalan" tanya Edrianna out of the blue.
" Anything for you cara mia. Awak tanya berapa jumlah bulu mata awak pun saya sanggup kira" balas Aiden. Sebab ayat lautan api pun sanggup aku renang dah overrated.
" Awak merapu memang tak pandai habis eh. Tapikan, macamana saya sebelum hilang ingatan dulu? "
" Awak seorang yang comel tapi hard headed. And selebihnya saya tak tahu sebab kita baru kahwin and you got into an accident remember?"
Remember? Perkataan itu berlegar di ruang mindaku. Apa yang harus aku ingat. Aku dah ingat semua lah. Otakku terasa ingin pecah. Cepatlah lembab! Ingatlah sesuatu!
" Arghh!" jeritku. Aiden yang menghirup latte itu terkejut.
" Kepala saya sakit!" Aku terus memicit kepalaku.
"Eh budak, kau jalan guna mata ke lutut?"
-
" Hi, weh sotong, aku nak bagitau kau ni yang aku terima pinangan kau"-
" Cara mia"
-"Hey, whats wrong? " tanya Aiden cemas.
" Sotong.." ujar Edrianna.
" What? Sayang nak sotong ke?"
"Shh! Help me to get rid of this voices and flashbacks from my head!"
" Jangan paksa diri untuk ingat. Awak masih sakit tu! "
" Tak! Tak mungkin itu semua terjadi!" jerit Edrianna tiba tiba.
" Apa tu sayang? Apa yang jadi?"
" Ergh, kau siapa perempuan?!" marahnya lagi. Aiden menjadi semakin bengang.
Satu persatu ingatan nya kembali. Terus dia memandang Aiden tajam.
" Who's her?" soalnya tanpa takut.
" Who?" balas Aiden menutup perasaannya gugupnya.
" I said who's that girl you're kissing with stupid!!" jeritnya. Habis bangun semua jiran kalau macamni. Tidur pun belum dah pergi gaduh.
"Girl? Kiss? Bila? You ada bukti? " soal Aiden kembali.
" I might not have it now but I'll soon. I'll tell the whole world that this Aiden over here is a stupid selfish playboy"
" And I'll tell the whole world that I won't share whats mine. Example, you" ujarnya lembut.
" Say that to that b*tch!"
" Apa yang kau tak puas hati lagi ni hah?" bengang Aiden. Wah, terus tukar panggilan. Dasar hipokrit. Pi mampos ar.
" For the last time, who's the girl? " marah Edrianna.
" She's my girlfriend! " tegasnya.
Ola! Whats up? So here's a short chapter sebab saya kesuntukkan idea. Saya memohon maaf jika ada kekurangan dan hasil yang tidak memuaskan.
Boleh tak vote and leave some comments below seperti macamana saya nak improve or korang suka tak cerita ni? Jangan baca je tau! Komen juga dan vote <3 And you may also recommend me some kind of books.
Thank you so much.
With love,
Qt Author.
YOU ARE READING
Penantian Cinta
RomanceHighest: [ #17 in Romance, #28 in Romance ] Kahwin Paksa? Ya, memang tipikal. Siapa sangka hidup Edrianna Rose bertukar 360° setelah di paksa untuk berkahwin dengan CEO yang keras kepala, Tengku Aiden Mikael. Mungkin sesetengah orang berasa bersyuk...