Aku dan gadis ni dari tadi berlawan eye contact. Gais kamu berdua takkan boleh lawan hyunbin punya eye contact fight ye. Sampai contact lenses pun terkeluar
“ stop dari tadi nak buat eye contact fight takde guna pun. Baik awak jual dekat saya guitar tu. Saya nak sangat guitar tu please. ” dia merayu dekat aku.
“ tapi cik, saya dah beli tau. Saya nak simpan buat koleksi. ” dia mengeluh panjang.
“ saya sanggup buat apa yang awak nak sampai dapat guitar tu. ”hekeleh tah-tah buang sampah pun suruh maid buat ada hati nak buat apa yang aku suruh.
“ saya. Tak. Nak. Jual. Muktamad. ” lantak engko la siapa suruh lambat sangat beli.
“ encik, please. Saya nak hadiahkan untuk adik lelaki saya. Dia nak sangat guitar tu. Saya merayu dekat encik ” ni yang tak boleh ni lemah woi lemah.
“ disebabkan awak merayu dekat saya. Saya akan kasi guitar ni dekat awak tapi ada syarat ” muka gadis tersebut terus bertukar ceria. Pandai eh kau berlakon
“ ikut saya ke mana saya pergi untuk Busking sahaja. Faham? ” dia mengangguk.
“ gomawo! Jinjja gomawo ! Apa nama encik, number phone encik, alamat rumah encik dan id line friend ?” dia ni over sangat kenapa? Dah mereng agaknya.
“ sabor. Nama saya Jacob bae atau Bae Joon young. ±89xxxxxxx. Alamat rumah takboleh bagitahu. baejoon. ” satu persatu aku memberi tahu kepadanya.
Lantak dia la dapat ke tak jawapan tu.
“ nah ambik guitar ni. Jumpa esok dekat hongdae. Dataran faham? ”
“ baiklah Baejoon ! Nama saya Lee Euiyoung! ” aku dah keluar dari kedai baru nak bagitahu nama.
Lee Euiyoung . Cantik nama macam orangnya.
TBC
💜
YOU ARE READING
[✔] Guitar • Jacob •
Short Storywhen one instrument can makes me and you together forever . Start : 14 Feb 2018 End : 24 Feb 2018