Kapitel 5 - Nu börjar det

369 7 0
                                    


Killarna står bakom scenen och kramar om alla i crewet samt mig. "Lycka till nu grabbar" Killarna tackar och gör sig redo att springa ut. Först springer Axel ut och de andra följer med kort därefter. Ludwig halkar till på vägen ut och utan att notera det springer Noel förbi, ibland undrar jag hur lite medlidande den där killen har hahah. Jag sätter igång att filma lite filmer från scenen så man ser hur killarna agerar osv men sedan bestämmer jag mig för att gå ner bland fansen och filma lite. Anledningen till att jag filmar från så många olika vinklar är att det ska bli lite effektfullt, det blir liksom en ganska tråkig film om allt är filmat från scenens perspektiv. För sanningen är ju att jag rör mig runt lite överallt. Ibland hänger jag med fansen, som är otroligt roliga och härliga och vissa dagar är jag bara med killarna. När jag tänker efter så lever jag ett otroligt härligt liv ändå och nu efter 3:an ska jag inte plugga mer utan filma åt killarna till en serie som de ska göra. Och planerna efter de är att jag ska bli anställd i killarnas crew som en tour-manager ish. 

Jag står nu i logen och väntar på att 4 svettiga, nöjda killar ska komma springande. Knappt en minut efter att jag kommit till logen så kommer killarna springande "Fan va grymma ni är" Utbrister Valter som ställt sig bredvid mig "Naa det var väll helt okej" Noel ger Dante en arg blick för att han precis sagt det där "Vad fuck säger du, vi va grymma" Vi detta laget har alla killarna lagt sig i diskussionen och jag kunde inte brytt mig mindre kring huruvida de tycker att det gick bra eller inte, för jag tyckte att dem var underbart bra. Btw så har jag i hemlighet ställt min kamera på en hylla i logen för att få lite videor därifrån också. "Hur blev filmerna?" Killarna vänder sig mot mig och jag vaknar upp ur min egna lilla bubbla "Va?" Jag kollar mot Valter som jag tror ställde frågan. "Ja du sprang ju runt som en galning och filmade så något borde ju blivit bra iallafall." Jag funderar först på att säg att de blev bra men ärligt jag vet ju verkligen inte. "Jadu det återstår väll att se sen antar jag" Valter nickar som svar och konversationen dör ut i någon minut tills Noel öppnar munnen "Jag tror det blev grymt bra iallafall." Han ställer sig bredvid mig och lägger armen kring mina axlar. Yes bra material till filmen hahah och ja jag må va en bitch som inte svarar på hans komplimang men tro mig han vet att jag bryr mig iallafall. "Men inte för att störa ert gulli gull nu" Säger Ludde och ger mig och Noel en menande blick "Men ska vi typ dra och käka pizza eller nått?" Alla slänger blickar på varandra för att se att ingen tvekar typ och vi kommer fram till att pizza hade vart najs liksom. 

Killarna byter om till lite fräschare kläder, de har ju liksom svettats sönder på scenen. Jag själv sitter och kollar igenom lite videor med Valter. "Asså fuck va duktig du är eller" Jag känner hur mina kinder börjar bli röda. Inte för att han sa de utan för att jag verkligen inte kan ta emot komplimanger men jag får tillslut fram ett enkelt tack. "Ska vi dra eller?" Axel går mot mig och Valter "Absolut" Svarar jag åt oss båda och vi reser oss upp.

Rör mig inte mer! N.F Hov1Where stories live. Discover now