Bab 9

3.3K 54 1
                                    

  pada malam itu Haqiem tidak dapat melelapkan matanya kerana asyik mengigati isterinya 'macam mana aku tanpa Wani nanti ?' boleh tak aku terima Syasya dalam hidup aku ya allah sesungguhnya apa yang aku buat ni bukan sengaja untuk membuang isteri  ya allah . jika ada jalan lain tunjukkan ya allah' Haqiem bermunajat sendiri terus Haqiem tertidur dengan air mata yang berlinang di pipi sungguh dia rindu dengan gadis kesayanganya itu ..

subuh ...

     Haqiem tersedar apabila iphone X milik nya berbunyi menandakan  sudah masuk waktu subuh lantas Haqiem terus ke bilik solat dan mengambil wuduk . "ya allah kau permudahkan usaha aku ya allah tunjukkan jalan lain ya allah" Haqiem
Mengharap kan pertolongan yang maha Esa kerana dia sudah buntu dan tak tau macam mana lagi dia menyelamat kan isterinya ..

   Haqiem menelefon pihak polis lantas dia memberi laporan kepada pihak tulis untuk menjalankan tugasan . selesai sahaja dia menelefon pihak polis dia terus menelefon Syasya"syasya aku akan pergi kat sana bagi alamat cepat " marah haqiem "alamat takde kau masuk je dkt rumah kosong dalam hutan bersebelahan rumah mak kau . aku tunggu kau dan tunaikn janji kau cepat aku bagi 30 minit je untuk sampai sini" balas Syasya. Haqiem mencapai kunci kereta nya untuk segera ke tempat yang disuruh "wah laju kau sampai tak smpai 30 minit lagi baik la kau tunaikan janji kau sekarangggggg" kata syasya dan memberi senyuman sinis kepada Wani dia sangat bahagia bahawa Wani akan diceraikan dihadapan mata nya sekaligus dia akan mendapat cinta Haqiem , bagi nya tidak mengapa jika pada waktu ini Haqiem tidak pernah jatuh cinta kepadanya lambat-laun pasti Haqiem jatuh cinta kepada nya . tersentak Syasya apabila pasukan polis muncul  dibelakang Haqiem tanpa membuang masa dia menolak Wani di kerusi sehingga kepala Wani terhentak dibatu dan Wani terus pengsan baginya jika dia ditangkap polis sekalipun dia sudah puas kerana membuat Wani keguguran "Jangan bergerak , letakkan senjata  anda di bawah" kata polis yang berkarisma itu dan syasya meletakkan juga senjata tu ke bawah "ya allah sayanggg " terus Haqiem memeluk isteri nya yang mengalami pendarahan dan kecederaan yang teruk di kepala" hello dkt sini ada kecederaan " polis yang berkarisma itu menelefon pihak hospital .
   Sampai sahaja pihak hospital Haqiem menelefon ahli keluarganya untuk memberitahu keadaan Wani "Assalammualaikum papa, umi dan ayah ada sekali ke dengan Ainul sekali? Bukak loud speaker haqiem nak bagi tau keadaan Wani ni" dato ahmad hanya mengikut apa yang disuruh menantunya "Wani kenapa "soal Dato' Ahmad"mama , papa , ayah ,umi , ainul ni haqiem nak bagitau wani dalan perjalanan nak ke hospital dia mngalami pendarahan dan kepala dia cedera sebab terhentak di batu tadi cepat pergi hospital " Haqiem menyeka air mata nya . terus Dato' Ahmad dan ahli keluarganya lain bergegas ke hospital .

   Hospital..
"Macam mana keadaan Wani" soal Encik Mansur yang agak kerisauan "tak tau lagi yah doktor tengah berusaha yah " Haqiem menyeka air matanya Datin Melissa , Ainul , Dato' Ahmad , Puan Salmiy agak kerisauan apabila mendengar perkataan 'berusaha' " teruk sangat ke ustaz kepala dia tu " soal Ainul yang tengah menenangkan Datin Melissa dan Puan Salmi ." Syasya tu tolak Wani smpai dia mengalami pendarahan yang teruk" balas Haqiem dengan nada sayu mengenang nasib isterinya "syasya pulak macam mana polis dah tangkap dia ke ?" soal Puan Salmi "dah, umi " balas Haqiem pendek
     
        Kemudian muncul seorang doktor dibalik pintu 'emergency'Haqiem bergegas mendapatkan doktor " Encik macam mana isteri saya ?" soal haqiem "buat masa sekarang isteri encik selamat dan kandunganya pun selamat cuma isteri encik tak sedarkan diri lagi . encik boleh masuk berdua dua pastu bertiga " jelas seorang doktor yang memakai tanda nama 'Shahdan' .
''Alhamdullilah'' ahli keluarga lain mengucapkan syukur " Haqiem masuk dulu ye ?"   terus Haqiem masuk ke dalam bilik yang menempatkan isterinya "Sayang , bangun la biy rindu nak peluk sayang nak dengar sayang bebel " Haqiem menangis teresak-esak sambil memegang tangan isterinya " sayang abng rindu nak tengok sayang mengedik depan biy , biy rindu segala galanya pasal sayang , sayang bangun biy tak kuat tengok sayang macamni " Haqiem menyeka air matanya terus dia mencium pipi isterinya . sungguh dia rindu nak memeluk isterinya , Ainul menenagkan Ustaz Haqiem "Ustaz , ustaz berdoa la ustax jangan la menangis mcm ni sekali " "awak tak akan tau macam mana rasanya bila org yang kita sayang diperlakukan mcm ni , ni semua salah sy kalau sy x melayan syasya waktu dkr kolej dulu mesti tak jadi macam ni" Ainul hanya mampu berdiam diri dan "sayang kejap lagi abang masuk balik biar mama dan papa lawat awk dulu" haqiem tau bahawa Wani tidak akan menjawab nya . Tiba tiba Wani membuka mata ....

isteri aku sexy?Where stories live. Discover now