[10:10 pm.]
Lee Mina
Aku menggeliat sdikit. Trbuntang mata aku bila tgok jam dah pukul 10:10 malam.
Sudahla Kim ssaem nak dinner pkul 10 malam.
Ahh sudah! Dah lambat.
Aku menggoncangkan badan Woojin sdikit.
"Irreona. Dh lewat dinner dah ni. Msti dorg smua tnggu kat bawah. " kataku lmbut sambil membetulkan rambut Woojin yg agak serabai disebabkan 'kejadian' yg agak memalukan tadi.
"5 more minutes. "
Aku merengus prlahan.
"Saya tahu awak penat sebab 'tadi'. Tapi skrg ni kita dah lewat 10 minit untuk dinner awak tahu? Cepat mandi. "
Woojin mmbuka matanya sbelum mnciumku sekilas.
"Mandi sama² jom? Jimat masa. "
"Apa yg--- YAH PARK WOOJIN! NAERYEOGA!! (letakkan saya!)"
Aku tak cakap apa apa pun pasak mandi sama sama and MAIGAD AKU TAK SANGGUP NAK CERITA.
----
CafeSetelah berperang dengan Woojin selama hampir 10 minit, aku dan dia selamat sampai ke cafe.
Poyo kan ayat aku?
Padahal cafe kat bawah je.
"Sampai pun. Igt taknak turun dh. " sindir Kim ssaem.
Aku hanya menunduk menahan malu sebab Woojin tgh peluk pinggang aku.
Taktahu nak happy ke nak sedih hm.
"Prgi makan sana. Kesian dekat Jihoon tu ha. Usaha xnak makan selagi kamu dua org tak smpai. "
Omg poor my babyhoonie😕.
Segera aku dan Woojin brjalan ke arah meja yg diduduki Jihoon dan Sunhee.
Sumpah, muka Jihoon masam namatey.
"Sorry la hoon. Trlajak tidur tdi. Penat. " dengan pantas aku mncubit peha kiri Woojin tanda diamkan sahaja pasal hal tadi.
"Penat? Setahu aku, korg brdua tak join kitorg mandi kolam petang tadi. Apa yang penatnya? "
Ha sudah.
Sunhee udah bertanya gais.Apa aku nak jawab ni? Sesungguhnya otak aku tak berhubung sekarang.
"Kitorg penat sebab-----UMPH! " mulut celupar milik Woojin segera aku sumpat dengan bebola daging.
Dia ni kan.
Nak bagi smua org tahu ke acaner?"Wae? Penat apa? " Jihoon pula menyoal.
Sunhee dan Jihoon mmndg tajam kearah aku dan Woojin.
Aku menggetap bibir sbelum meraup rambutku.
"Mina, pahal ada kesan hickeys dekat bawah telinga kau? Ada dua. "
HOSHIT.
Aku lupa anak park prgi buat 'tanda' dekat situ. Ha.
Amaghilah kita matey beramai-ramai.
"E--eo? M--Mana ada apa apa. Haha" tak nampak sgt kan aku mnipu?
Halah aku dhla tak pandai bab tipu ni.
Mohon prcaya aku cakap pLeASe.
"Kau x pandai nak tipu la, Mina. Hadoi. Jgn cakap yg anak park tu dh buat 'tanda' kat kau? " selamba badak Sunhee bertanya.
Uish dasar taktahu malu btul kawan aku ni.
Prlahan aku mengangguk.
Woojin hanya buat muka tak brsalahnya.
"Don't worry. Sebab aku pun kena tadi. " pasrah kedengaram ayat terakhir dri mulut Sunhee tadi.
Wait.
Whut?Apa yg dia maksudkan dengan
'Aku pun kena tadi'?
HEOL.
"Jgn cakap yg kita brdua dah kena 'tanda' dgn anak² park? "
Aku mnyoal.
"Kalau ya pun kenapa? Awak saya punya. Dia jihoon punya. Kan senang. Kahwin nnti sama sama. Dpt anak pun sama sama nnti."
Pantas kepala Woojin aku luku prlahan.
Amboi amboi.
Gatal bebenor!
----Hek🌚
YOU ARE READING
Bangs | PWJ
Short StorySaya suka tgok awak.. Tapi, Saya dan awak ada dunia tersendiri. Yang jauh lebih berbeza.