6

873 27 2
                                    

Sorry dat de update een dag later is! Ik was gister naar de Arena 😍 Wat een geweldige wedstrijd en wat ben ik trots dat ik er bij mocht zijn!!!

'Waarom duurde dat zo lang?' grijnsde Matthijs toen ze even later terug kwamen lopen met het drinken. Pip voelde deze vraag al aankomen.

'We konden de bar niet vinden,' loog Frenkie voordat Pip het kon doen. Ze hadden het er net samen al over gehad of ze het zouden vertellen.

'Ja ja..' zei Donny bedenkelijk. Maar toen hij zijn drinken in zijn handen kreeg gedrukt was hij al snel stil.

-

'Zullen we vanavond samen uit eten?' stelde Laura voor toen ze haar glas op tafel zette.

'Gezellig,' vond Frenkie. Iedereen knikte.

'Gaan we voor Italiaans?'

-

'Frenk, aan jou de eer om hier te zitten,' Matthijs hield de stoel tegenover Pip vrij en schoof een stoel door. Met rode wangen ging Frenkie tegenover haar zitten. Pip moest er ook bijna van blozen.

'Kan ik wat te drinken voor jullie inschenken?' Een ober kwam naar hun tafel toegelopen.

Pip had maar 1 blik van Laura nodig om te beseffen dat het klopte wat ze dacht. Dit was die rare piccolo. Z'n haar zat exact hetzelfde en het enige dat anders was aan zijn pakje is dat hij nu een schort om had.

'Voor mij een biertje graag,' bestelde Donny.

'Voor mij ook!' Herhaalden Matthijs en Frenkie.

'En wat mag ik voor jou in schenken schoonheid?'

Pip en Laura keken elkaar met een veelzeggende blik aan.

'Voor ons een rood wijntje graag,' bestelde Laura voor hen beiden.

De ober deed zijn mond open om nog wat te zeggen maar Matthijs zijn blik zorgde ervoor dat hij snel weer vertrok.

'Gadver,' zei Laura terwijl ze een gezicht trok alsof ze net een lijk had gezien.

'Dit is die enge piccolo weer hè Lau,' vroeg Pip om bevestiging. Laura knikte.

'Wij regelen dit wel,' knipoogde Matthijs. Pip keek Frenkie aan die hard knikte.

-

'En toen liep hij daar, alleen met een handdoekje over het trainingscomplex!' Schaterde Matthijs.

Ze waren de kleedkamergrappen van afgelopen jaar aan het vertellen. En zo te horen was Frenkie vaak de pineut.

'Komt ook nog het vrouwenteam aangelopen..' mompelde Frenkie er achter aan. Toen schoot Donny nog harder in de lach.

'Agh arme Frenk,' zei Pip meedelevend. Ze legde voorzichtig haar hand op zijn hand. Terwijl ze dat deed voelde ze een schok door zich heen gaan. Frenkie keek haar snel aan maar liet zijn hand daar liggen.

'En waar vond je ze uiteindelijk?' wilde Laura toen weten.

'In de boom..' Frenkie keek de jongens aan. 'Toen heb ik Carel ze er uit laten halen. No way dat ik ging klimmen met dat handdoekje.'

-

'En nog een wit wijntje voor deze mooie meid,' voor de laatste keer deze avond kwam de piccolo hun bestelling langsbrengen. Ze hadden al een tijdje in het restaurant doorgebracht en dronken nu hun laatste wijntje.

Pip zag dat Frenkie de jongen wantrouwig aan keek. Naast haar glas wijn zag Pip een briefje op tafel belanden. Toen ze omhoog keek ontving ze een snelle knipoog en toen verdween hij weer.

Voordat Pip iets kon doen vouwde Matthijs het briefje al open.

'06 34..' begon hij het nummer op te lezen.

'Kom maar hier,' commandeerde Frenkie. Hij pakte het briefje over en liet het in de brandende kaars belanden. Langzaam smeulde het weg.

'Deze is van mij,' zei hij nog snel toen het laatste stukje papier was verdwenen.

Love boatWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu