"j—jungkook? kau nak bawa aku pergi mana ni?" aku melilau ke arah sekeliling.
"syurga."
SYURGA HOTAK DIA.
"haa?"
"ish, nanti kau tahu lah." jungkook jawab tanpa memandang aku. masih fokus pada pemanduannya.
"kau tidur lah dulu, sementara ada masa ni." sambung jungkook lagi.
"hmm. okay."
aku melelapkan mata.
tidak sampai beberapa saat, tiba tiba jungkook memberhentikan keretanya.
"dah sampai! bangun!" jungkook menggerakkan badanku.
what
the
egg?
baik takyah tidur.
madafaka :')
jungkook terus keluar dari perut kereta dan meninggalkan aku sendiri di dalam.
hmph!
aku memandang sekeliling rumah besar tersebut dari dalam kereta.
fuh besarnya :')
"bapak besar rumah—"
"jom!" jungkook terus membuka pintu kereta dan menarik aku keluar.
"ish sakitlah! perlahan lah sikit!" aku merengus kasar. kaki dihentakkan beberapa kali tanda protes.
"akh.. aduh." kakiku aku urut perlahan.
Alahai aku lupa yang kaki aku luka tadi HAHAHAHAHA.
"nak acah marah bagai sampai lupa kaki tu cedera." bebel jungkook.
"bukannya cedera parah pun!"
"tch, yelah yelah." jungkook berdecit tetapi dalam masa yang sama dia akur.
women always right HAHAHA.
"jom—"
"eh kejap! ni rumah kau ke?" aku tepis perlahan tangan jungkook yang tadinya memegang lenganku.
"taklah, ni rumah untuk anjing aku." dia memutarkan bebola matanya.
"lawaknya jung— ah lepaslah!"
belum sempat aku menghabiskan ayatku, jungkook terus angkat aku dengan cara bridal style.
sekali lagi.
"jeon jungkook!"
"kalau dah tahu, kenapa tanya? ish nasib sayang." jungkook sempat mencuit hidung aku sekilas.
aku blushing duh HAHAHAHAHA haih.
"jungkook! lepaslah!" aku masih meronta. pipiku yang tadinya merona merah hanya aku biarkan.
"kau bising aku kiss."
dan serta merta aku terdiam.
❁❁❁❁❁
"bestnya dapat rumah besar macam kau!" aku memandang sekeliling rumah jungkook. kalau kat luar dah cantik apa lagi kat dalam.
"tak best mana pun. anak tunggal haha." jungkook ketawa palsu.
okay jungkook, okay.
aku berdehem. sengaja menghilangkan awkward antara kami berdua.
eh berdua?
HAHAHAHAHA.
"mana omma dengan appa kau?"
"outstation, macam biasa." jungkook jawab dalam nada mendatar. tangannya ligat menuang jus oren ke dalam gelas.
YOU ARE READING
[C] Dutch Lady + jjk
Fanfiction❝ Semuanya bermula dari sekotak susu dutch lady. ❞ Jeon Jungkook ft. Kim Nayeon Highest ranking ; #2 in malayfanfic- 170918 #1 in jjk- 161018 Started ➽100718 Ended ➽100918 © 2018 fanfiction cover by @-kyeopttae