Rempuh

93 2 0
                                    

Jimin dan yoongi keluar dari kereta.Dia memandang pelik sekeliling apabila rumahnya dikerumuni ramai orang kampung.Ada sesuatu yang terjadikah?

"Apa berlaku?Keluarga kau buat party ke?"Yoongi juga tak kalah hairan.Dia memandang Jimin meminta jawapan dari namja tampan itu.

"Entahlah..aku tak tau apa apa pun!"Jimin segera membuka seatbeltnya dan bergegas keluar diikuti Yoongi dari belakang.

Mereka berdua mendadak blank melihat apabila diri dikerumuni ramai penduduk yang bertanya khabar.Biasalah masyarakat kampung..

Tak terasa ada seseorang memanggilnya dari belakang.
"Jimin!"

Segera dia berpaling melihat gerangan suara.Auntie Fayy bergegas lalu memeluk erat Jimin.

"Syukurlah kau dah balik sini" Auntie Fayy menghembus nafas lega sebelum pandangannya beralih melihat Yoongi. Yoongi hanya menunduk hormat tanda perkenalan.

"Kenapa tetiba panggil Jim..?" Katanya tanpa basa basi lagi.

"Ayah kau..makin murung auntie tengok.Takut nanti buang tabiat orang tua tu!"

"Mana dia sekarang?"

"Mari ikut auntie!"Auntie Fayy segera menarik tangan Jimin dengan kalut.Yoongi hanya mengikuti dari belakang tanpa membantah.

Skip.

"Ayah kau..murung dua tiga menjak ni.Makan minum pun tak nak,makin hari makin pelik.Tak nak keluar dari bilik langsung."

Jimin menatap sayu ayahnya di balik pintu.Ayahnya seorang yang cerdas dan cekap satu ketika dahulu.Tak hairanlah dia digeruni ramai sebagai ketua polis.Tapi lihatlah dia sekarang? Susuk tegapnya berubah drastik. Dia jauh dari kata baik baik.

"Dia tak nak berjumpa dengan siapa siapa..auntie rasa lebih baik Jimin pujuk appa"Auntie Fayy menepuk pelan bahu Jimin.

Jimin mengangguk dan terus masuk ke dalam bilik appanya. Tuan Park ralit memerhati luar jendela.

Dia duduk di atas ranjang sang appa sebelum membelai bahu appanya lembut.

"Appa Jimin dah balik"Jimin memujuk appanya.

Tuan Park berpaling melihat puteranya.Dia tersenyum lebar.Nampak dewasa! 4 tahun tak bersua muka kerana Jimin kursus ketenteraan polisi di america membuatnya begitu merindui puteranya.

Jimin sudah semakin dewasa!

Namun senyumannya pudar kerana mengingatkan sesuatu...

Sesuatu yang menghantuinya.

Air mata yang ditahannya gugur dari kedua belah kelopak matanya yang mulai berkedut.

Ingatan seputar lalu kembali menghantuinya.Ingatan yang meninggalkan parut hitam di hatinya bahkan fizikal dan mental.Tuan Park memandang kosong Jimin sambil mulutnya terkumat kamit menyebut sesuatu yang tiada siapa tahu..

"Dront.."

Ingat park! Kau takkan selamat. Mungkin sekarang tapi bukan nanti.
.

.
Bila tiba masanya,aku akan hancurkan keluarga kau! anak kau. Park Jimin!!
.

Tolong jangan apa apakan dia!.Tolong..

"Bila tiba masa aku akan pastikan dia sengsara dengan perbuatannya sendiri.Karma yang memakan diri!.Tiada jalan penyelesaian kecuali bunuh atau dibunuh!Ini adalah DEJAVU

DĚJÀVÚWhere stories live. Discover now