Bab 1

9.3K 266 0
                                    

" Abang, betul ke abang bagi  si Adik belajar kat oversea nuh .Setahu saya dulu abang tak bagi .Sekarang pasal apa abang benarkan dia pergi pulak ?" tanya Hajjah Aishah yang baru sahaja siap menggoreng karipap di dapur.

Dia pelik dengan perubahan suami nya yang dulu tak benarkan anak perempuan mereka, Alieyna Qaira menyambung pelajaran Di luar negara iaitu United Kingdom.Katanya bahaya lah.keselamatan tak terjaga laa..macam macam.. Sebulan lepas tu ,datang pulak kawan bussiness nya.Lepas 2,3 hari..dia mengizinkan anak nya pergi.bukan mengizinkan malah dah macam paksa..

Air teh di dalam teko di tuang untuk suaminya, Haji Aminudin.

Haji Aminudin  menyambut huluran cawan dari isteri nya.Air teh itu diteguknya.Dia berdehem sekejap.

" Yer.Saya memang serius.Tapi bukan di UK laa. "

" Habis di mana? Kan tawaran yang Si Lieyna dapat tu dari Negara UK.takkan abang nak suh dia tu pergi belajar kat India pulak? "

" tak laa..awak ingat tak, time orang mat salleh yang mai nak beli tanah saya dan nak bergabung dengan saya untuk tubuhkan kilang gandum kat bandar nuh.."

Hajjah Aishah cuba untuk mengingat kembali apa yang dicakap oleh suaminya.

Mat salleh?? Yang mana satu nih..

" Ouoo..saya ingat dah.yang mata biru tu nama dia Mr.Adam kan?  Bukan Ke dia datang dengan 2 orang lagi laki muda? " jawab Hajjah Aishah.Dia baru teringat pasal mat salleh yang datang kerumah nya 2,3 hari sebelum ni.

Mereka berpangkat untuk menubuhkan  kilang gandum dengan suaminya.

" ya.Mr. Adam Xander.Dia mai dengan anak sulung dia, Airil nama nya.Bakal Ambil alih semua syarikat daddynya.sorang lagi ,driver dia."
Kata Haji aminudin kepada isterinya tentang Mr.Adam xander,lelaki Yang dari Los Angeles dan sudah lama memeluk agama islam.

" And apa kaitan dengan tempat anak kita nak pi belajar? " soal Hajjah Aishah .pelik dan menjadi jadi dengan perangai suaminya..Dia tak paham sepatah habuk pon.

" Abang nak suh si adik belajar di LA. Tempat mereka tinggal."

" Anak lelaki Mr.Adam tu dah janji dengan saya.Dia akan jaga dan tengok dari jauh Anak kita tu." jawab Haji Aminudin lagi .tenang sahaja sikapnya.

" Tapi kenapa dia buat semua ni.Dan Abang yakin ke, depa semua tu boleh jamin keselamatan adiK.Saya runsing laa bang." Kata Hajjah Aishah.

" Ya .yakin sangat sangat.Si Airil tu dah mengaku pada saya dia cintakan Adik.and Diorang tu sebenarnya ada satu geng yang macam gangster.Tapi  tahap dia lebih lagi dari gangster.MAFIA.!!!"

" Mak....mak...maksudd aban..g pem..bunuh.?? " terkejut Hajjah Aishah mendengar cerita dari mulut suaminya.

" Ya..tapi hanya untuk keselamatan.Mula mula saya pun terkejut .Lepas semua dia terangkan pada saya.Saya baru faham.Diorang terpaksa membunuh hanya dengan musuh."

Hajjah Aishah terkejut mendengar penyataan suaminya.Dia rasa macam tak percaya dengan apa yang suaminya katakan.Takpa..Semoga semua nya baik baik jer.

" Morning ayah,ibu." tegur Alieyna Qaira yang baru keluar dari biliknya yang sudah kemas dan lengkap dengan baju kurung moden berbunga merah jambu kecil kecil.

Dia mengambil satu karipap yang terhidang di atas piring kaca itu.Sedap!!  Hasil air tangan ibu.hehe

" Selamat pagi adik. Ni dah siap ,nak pergi mana kejap lagi ? " tanya ibunya,hajjah Aishah kepada satu satunya anak perempuan bongsu dia dengan suaminya,haji aminudin.

Mereka cuma mempunyai 2 orang anak.Anak sulung nya lelaki, Amirul Qayyum yang Bekerja sebagai Arkitek di bandar Kuala Lumpur.Baru jer lepas kahwin 3 bulan lepas..Berumur 29 tahun.

My "MAFIA" Guy.On viuen les histories. Descobreix ara