Encounter 36

420 64 2
                                    

Lagu dalam kdrama Goblin...cuz' author kebosanan dan tak tahu lagu apa yang sesuai untuk chapter ini.. kalau ada.. sila suggest!

♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️♨️

"Tak ke patut kitorang semua ada some sorta weapon..at least untuk pertahankan diri sendiri bila pape berlaku nanti.." Anis menyuarakan kata hatinya. Dia memandang Az'am dengan pandangan yang jelas menunjukkan dia actually sedang keliru. Keliru terhadap apa.. aku pun tak pastilah. Mungkin keliru dengan apa sebenarnya misi Az'am.

Az'am mengangkat keningnya perlahan. "Heck no. Y'all shouldn't.. especially 'you'." dia berkata dan menekankan perkataan 'you' sambil memandang tepat ke arah Anis.

"Ak-aku ada buat salah ke??" Anis menyiku bahu Farra yang berada di sebelahnya.

Mereka semua kini sedang berada di dalam sebuah lori askar. Fizikal luarnya tampak berbeza daripada lori askar yang biasanya bertemakan corak askar (warna hijau lumut) lah. So, boleh dikatakan another level sedikit.

"Ehhemm.." Fatin yang memerhati perangai Anis dan Az'am yang tetiba jadi rapat semacam itu pun menyelit. "Yea. Saya rasa memang patut kitorang at least diberi senjata atau apa punlah.. setakat penumbuk je tak cukup." kata-kata Fatin yang nadanya sangat lembut itu disokong dengan anggukan Jihah.

Az'am menoleh ke arah Fatin. Dipandangnya buat beberapa saat wajah gadih itu sebelum akhirnya mengangguk tanda dia mengalah; mengiyakan sahaja kehendak mereka semua.

"Heheh..nak tunggu aweks suruh baru setuju ehh??" Anis menyakat si Az'am. Az'am menoleh untuk memandangnya tajam. Fikirnya tah apa-apa jelah budak zaman sekarang nih..

"Just shut up, alright?" Ternampaklah warna merah+merah jambu merona di pipi Az'am. Dia pantas meraup wajahnya lalu menutup pintu lori bahagian belakang tersebut. YeAa~ wE ALl diD nOt SurE WhEtheR tHAt wAs sUppOsEd tO meAn Az'am bLusHinG atau dia just marah.. Ahahahah~

Anis dan Farra hanya tertawa besar melihat respons Az'am. Fatin dan Jihah pula sudah terdiam; malu.

"Bwoya (what~)?? Dia kata nak bagi senjata.." senyuman Anis mati selepas beberapa saat. Ya, sebab dia baru perasan Az'am main bla saja. Matanya dikerdipkan beberapa kali. "Hmph."

"It's with me.." Tiba-tiba figura Izyan di sebelah Anis mengejutkan dia yang sedang cuba menenangkan kekalutan mindanya itu setelah mencari kelibat Az'am yang tetiba menghilang.

Enjin kenderaan pun dihidupkan. Selepas beberapa saat kemudian, lori itu bergerak.

"Another level..?" Anis bertanya kepada Farra.

"Another level." balas Farra sekali dengan anggukan.

"Okay..Sir, thanks for the info. Beg saya ada tak?" tanya Anis lagi.

"Ada." Anis tersentak dan menyimpulkan suatu senyuman.

Tah kenapa hatinya seperti berbunga apabila mendengar Izyan speaks Malay.

"Ufairah?" Jihah memanggil Anis.

Anis-again- tersentak dan memandang Jihah sambil kening sebelahnya terangkat. "Awak..okay tak?" Jihah bertanya. Mukanya serius sahaja walhal dalam fikiran dia dah macam-macam fikir fasal kawan dia yang seorang nih.

Exam Dibatalkan -- [✓]Where stories live. Discover now