Exo-Stronger(media)
TAEHYUNG POV
"Taetae hyung!!"
"Taetae hyung!! Annyeong!"
"Taetae hyung,tolong Baekkie"
"Taetae hyung,sinilah main dengan Baekkie dengan Syiugar hyung,Kooki hyung,Jinnie hyung,Joonnie hyung,Chimchim hyung,Seokkie hyung"
"Gomawo Syiugar hyung"
"Annyeong Taeyeon noona!"
"Mianhae hyung"
"Taetae hyung! Nak pergi mana? Nak ikutt!!"
"Hyung!!"
"Chimchim hyung"
"Daebakk"
"Chim hyung! Andwae!!"
"Kookie hyung!!"
"Taetae hyung!! Tengok Chimchim hyung! Dia suruh Baekkie tengok lapan belas tambah!(18+)"
"Taetae hyung.."
"Gomawo"
"Mianhae"
"Saranghae""Baekhyun!!!!"jeritku. Air mataku tak henti henti mengalir laju.
"Hey hey. Nape ni?"aku menoleh. Hyewon. Lantas aku memeluknya. Aku perlukan seseorang.
"Awak...kenapa ni?"tanyanya lagi. Aku hanya menangis. Dia mengalah dan hanya biarkan aku menangis di dakapannya. Dia mengusap belakangku perlahan.
30 minit kemudian
Tangisan ku mula reda. Aku penat. Aku baring di atas katil bilik kesihatan. Hyewon beritahu aku tadi. Lepas aku pengsan aku dibawa ke sini. Katanya Jimin hyung ngan Jungkook yang tolong angkat aku. Camner dia kenal? Dia sekelas ngan Jungkook dan aku. Disebabkan dia pendiam,aku tak pernah tahu dia wujud kat dalam kelas tu. Ouh ya,Jimin hyung ngan Jungkook tengah pergi belikan aku makanan.
"Awak rehat dulu. Lepas bangun nanti awak cerita kat saya dari A sampai Z. Taknak sampai V okay?"
Aku senyum. Tak larat nak ketawa. Aku menutup mata kemudian tertidur.
5.30p.m.
Aku bangun dari tidur lalu menoleh ke tepi. Kelihatan Hyewon, tidur di atas kerusi. Mesti sakitkan belakang. Mataku tertancap pada dua tubuh yang berpelukan di katil sebelah. Aku menggeleng.
"Hyung...Baekkie takut"
"Hyung..."
"Hyung!! Hyung bukakan pintu untuk Baekkie! Baekkie takut!!"
"Hyung....Bae-Baekkie takutt"
"Taetae hyung...""Auuu.."aku memegang kepalaku. Sakit tak terkata. Macam ada benda cucuk cucuk otak aku sekarang.
Air mata aku mengalir laju. Dengan pantas aku mengambil beg sekolahku dan berlari keluar menuju ke rumahku.
"Baekhyun!!!"air mataku mengalir.
"Byun Baekhyun!!!!"air mataku mengalir lebih lebat.
"Baekhyun!!! Neo eodiseo?!!"Baekhyun tolonglah ada.
"Baekkie...."aku berlari menuju ke taman permainan. Mulutku tak henti henti memanggil Baekhyun.
"Baekkie!!!"aku mencari di gelongsor.
"Hyung sayang Tae"
"Byun Baekkie!"aku mencari di buaian.
"Taetae hyung...jangan tinggalkan Baekkie ok?"
"Byun Baekhyun!!!!"
"Hyung!! Mainlah dengan Baekkie. Hyung tak pernah main dengan Baekkie"
Tanpa sedar aku melanggar batu besar. Aku tersandung dan terjatuh. Namun itu tak melemahkanku untuk terus mencari Baekhyun. Perlahan lahan aku bangun dan berjalan.
"Taehyung!!!"aku menoleh. Jungkook berlari ke arahku.
"Ape kau buat kat sini malam malam ni?"Aku tersenyum kemudian ketawa. Air mataku mengalir lebat.
"Hahahaha. Jungkook! Aku...aku halau Baekhyun, Jungkook! Aku dah halau dia! Aku bebas! Hahahahaha"tawaku. Jungkook terkejut.
"Hiks.. Aku halau dia.. Dia.. Dia bodoh sebab buat aku marah! Hiks hiks dia...dia..tak ada kat rumah.. Dia...hiks dia..hiks hiks"aku meramas rambutku.
"Hiks hahahaha.. Mana dia?! Mana budak tu?! Aku nak pukul dia sebab buat aku marah! Mana dia?!!"aku bangun. Kakiku yang sakit aku tidak pedulikan. Aku mencari Baekhyun dengan muka bengis. Air mataku tak henti henti mengalir.
"Kenapa ni?"
"Jimin hyung..diam"
"Sampai hati dia tinggalkan aku macam ni?! Kenapa?! Kenapa dia tinggalkan aku? Dia tak sayang aku lagi ke?! Kenapa Jungkook?!! Bagitau aku!!"aku menggoncang badan Jungkook kuat. Jungkook hanya menunduk. Perlahan lahan aku melutut.
"Baekkie...baliklah... Hyung rindu.... Baekkie... Baekkie kat mana? Bawalah Hyung sekali... Hyung sayang Baekkie.. Hyung janji Hyung tak marah Baekkie lagi.. Baekkie sayang Hyung kan? Baekkie takkan tinggalkan Hyung kan? Kan?"
"Kenapa tak jawab?!! Aku tanya jawablah!! Kau dah bisu ke ape?!!!"tanpa aku sedar aku memarahi bangku yang berada di hadapanku yang ku ingatkan 'Baekhyun'.
Aku menyepak bangku itu lalu terbalikkannya.
"Hahahahahaha. Bile aku tanya jawablah bodoh!!!"
"Kenapa dengan Taehyung tu?"
"Biarkan dia Hyewon-ssi"
Puas aku menghancurkan bangku di situ aku terduduk. Aku meletakkan tangan didadaku. Aku meramas bajuku sambil menangis teresak esak.
"Baekkie... Hyung minta maaf... Baekkie... Sinilah.. Jangan takut... Hyung tak marah... Sinilahh"kataku kepada bangku yang sudah hancur itu. Tanganku didepakan tanda mahu memeluk.
Aku berjalan ke arah 'Baekhyun'. Dalam khayalanku sekarang,Baekhyun sedang menangis teresak esak.
Tak lama kemudian aku merasakan dunia berputar putar. Mataku pula hendak tetutup. Aku tersenyum lalu terbaring.
"Taehyung!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
HAGAGAGAGA. DOUBLE UPDATE! HW MELAMBAK DOWH! SUSAH NAK BUAT ADEGAN SEDIH NI. ALMAKLUMLAH AUTHOR NI BUKAN JENIS YANG RAJIN BACA CITE SEDIYH. MAAF KALAU TAK SEDIH. MAAF KALAU HAMBAR. MAAF KALAU TAK SERONOK. KBYE.
YOU ARE READING
✔MY HYUNG(Bbh,Kth)
FanfictionKisah Taehyung si adik yang hotz lagikan sekshi dan Baekhyun si abang yang comel tapi sakit. START:051118 END:140219