(36)

39 1 0
                                    

Pov Ronald

Ik loop samen met Bas terug naar Jeremy en Daan. Als we bijna zijn, zie ik de pistool liggen. Ik pak hem snel op. Bas is stil en ik ook. Jeremy komt naar ons toe. "He ik weet dat het kut is om te denk de zelfmoord pleegt maar we moeten hopen op het goede." "Jullie kennen haar niet zo goed als mij." zegt Bas. Jeremy kijkt Bas een beetje boos aan. "Jeremy dit is Lindsey broer." zeg ik snel. Er komt een agent naar ons toe. "Hebben jullie de pleegdochter gevonden van die vrouw?" vraag de agent vriendelijk. "HET IS HAAR DOCHTER. LINDSEY IN NIET GEADOPTEERD HOOR." "Rust jongen man. In haar docemt staat dat Lindsey geadopteerd is door haar." zeg de agent. Dit komt waarschijnlijk hard aan bij Bas. Ik zie de verwarring in zijn ogen. Ik zou ook verwart zijn als ik hoor dat me zusje geen echte zusje is. Ik wil een arm om hem heen slaan maar hij duwt me arm weg. Daan zit in de politie auto voor zich uit te staren. "hij is een van de bad boys Ronald." zegt Jeremy. Hij zag me vragend kijken. "Zullen we naar Link en Lindsey gaan?" vraag ik naar een lange tijd stilte. Ze knikken en lopen naar me huis om in Jeremy's auto te gaan.

Pov Link

Ik zit een halfuur te wachten. Ik heb ondertussen me ouders geappt dat ik in het ziekenhuis ben in Friesland. Ze weten van Lindsey af dus ja. Liegen gaat het nu niet beter op worden. "Is er iemand voor mevrouw Bierman?" vraag een dokter als hij naar buiten loopt. "Ja ik." "Okay, je mag kijken bij haar maar het moet rustig blijven want het kan tegen haar herstel liggen." zegt de dokter en hij gebaart om naar binnen te gaan. Als ik binnen ben leg de dokter uit dat Lindsey kans heeft om dit te overleven maar ook weer niet. Het was ook net op tijd we haar uit het water heeft gehaald anders was er meer kans van dood en niet levend. De dokter loopt weg. Ik ga naast Lindsey staan. Ik pak haar hand vast. "Waarom doe je dit je zelf aan? Ronald, Jeremy en ik zijn er voor je." fluister ik. Ik begin te huilen. Als gaat zo snel achter elkaar. Na 10 minuten wordt de deur open gedaan. Ik sta meteen op.

Pov Jeremy

We lopen de kamer binnen. Ik zie meteen dat Link heeft gehuild. Ik loop naar hem toe en geef hem een knuffel. "Link het komt goed." fluister ik hem toe. Link trek zich uit de knuffel. Ik zie dat Link van Lindsey houd want hij heeft echt verdriet en niet als bij zijn muts geacteerd. Bas loopt naar Lindsey toe. Ik zie dat hij boos en verdrietig. #tranen overal. Ik loop naar Bas toe. "Je kon het niet weten dat ze geadopteerd is en dit zou doen." "NEE IK MOEST HET GEWOON WETEN DAT ZE DIT ZOU DOE. JA MIJ MOEDER HAD GEHEIMEN MAAR DAT ZE GEADOPTEER IS KON ZE GEWOON ZEGGEN HOOR!" zegt Bas boos en hij slaat op een stoel. Ik zie dat Link er schrikt en ik eigenlijk ook. "Bas rustig. Lindsey herstel moet je aan denken. We moeten rustig zijn." zegt Link. Ik zie Bas moeilijk kijken. Ik zucht even. Ik neem Link mee naar de gang. "Hoe wist jij dit?" "Ik ben hier al ongeveer 40 minuten en ik ben Lindsey 10 minuten." "Waarom ging jij en niet Bas?" "Toe Ronald en ik achter Lindsey aan was hield Bas ons tegen. Toe ik bijna pleegzusje wou zeggen flipt hij soort van volgens wist hij het niet. Het komt hard aan dat wij het al wisten en we kennen Lindsey ofzo 3 dagen. Lindsey weet het ook niet." "We ku......" ik wordt onderbroken door Bas die de kamer uit rent. Ronald komt de kamer uit gerend.

Pov Ronald (voor dat Bas wegende)

Ik zie dat Bas weer bij Lindsey sta. Ik loop naar hem toe. "Waarom heeft ze dit gedaan?" "Ik zou je graag antwoord geven maar ik weet het ook niet Bas. Ik weet alleen dat ik haar kenden en 3x is weg gelopen voor haar problemen." "3X WEG GELOPEN. DAT MOET ER TOCH IETS ZIJN." "Haar vrienden sloegen haar hoor!" "JA NOU EN. JE HAD HAAR MOETEN HELPEN!" "KON IK DAT WETEN DAT ZE ZELFMOORD GINF DOEN. OF IETS ANDERS. JIJ HAD DIT MOETEN VERKOMEN OM EEN BROER TE ZIJN EN HAAR HELPEN!"

Pov Bas

Ik ren weg. Als ik uit de deur ga verstoord ik het gesprek tussen Link en Jeremy. Ik ren naar buiten. Ik wil nu voor Lindsey maar het enige wat ik kan doen rustig blijven en dat kan ik juist niet. Ren naar een parkje. Ik ga Lorenzo bellen.

Gesprek ging zo

L: "Hey Bas. Wat is er?"

B: "Hoe weet dat er meteen iets is?"

L: "Je belt alleen als er iets erigs."

B: "Ja dat is waar."

L: "Wat is er nu gebeurt?"

B: "Moet ik het hele verhaal vertellen?"

L: "Zou wel fijn zijn."

B: "Okay........... Ik kwam Lindsey tegen in het bos. Trouwens in Friesland. Lindsey vroeg of ik paar mannen wauw tegen houden. Ik deed het ook. Link een van die mannen. Hij ging er voor bij om Lindsey te helpen. Ronald was de andere man en ging ook me voor bij. Ik ging achter hun aan om Lindsey te helpen en toen..... "

L: "Toen wat?"

B: "Toen zagen we iets in het water liggen. Ik zwom er na toe en toen ik was heeft Lindsey zelfmoord gedaan." zeg ik wat zenuwachtig

L: "Vast ja. Geef nou maar Lindsey."

B: "Het is echt zo."

? : "Bas heeft gelijk. Ze heeft het echt  gedaan."
Ik kijk op. Ik zie dat Link er is. Ik zet hem op luidspreker

Lo: "Wie mag jij wel zijn?"

Li: "heanalach en een gele muts. Ik denk dat ik Joost ben."

Lo: "Hahaha grappig. Wie ben je echt?"

Li: "Link. Heb jij misschien niet van die kleine broertjes die YouTube kijken."

B: "Ja en een p-leeg-zusje."

Lo: "Lindsey in niet geadopteerd hoor."

B: "Dat is ze en daarom dat mama zo tegen haar deed."

Lo: "Wacht je wil zeggen dat mama en papa haar hebben geadopteerd en daarom mama tegen haar deed. Papa had meer aandacht voor haar dan van ons twee hoor."

B: "Wij deden met mama mee haar! Papa gaf om haar en ook ons maar dan wat minder omdat wij haar ook soort van mishandelen."

Lo: "Okay. Hoe gaat het nu dan met Lindsey?"

Ik kijk Link vragend aan. Hij knikt.

Li: "Nou ik weet niet veel maar ze heeft het kans om te overleven. Kan jij misschien met de 2 andere broertjes komen morgen? En dan zie je dat het echt is."

Lo: "Okay waar is het?

B: "Je weet waar ik woon? Als je nou morgen naar mij toe gaat dan kunnen we samen."

Lo: "Okay dan kom ik morgen. Maar hoe moet het als we in de middag naar gaan en Xander naar school moet.

B: "Heb ik als geregeld. Ik heb gezegd dat hun zus in het ziekenhuis ligt in erger toe standen dus."
Dit lieg ik natuurlijk maar ze krijgen wel vrij. Ik zie Link vragend kijken naar me.

Lo: "Okay. Doei tot morgen."

B: "Doei."

"Dat heb je volgens mij niet echt geregeld." zegt Link. Ik knik. "Kom we ga weer naar binnen." "Je weet waarom ik naar buiten ging?" "Een beetje. Ronald werdt een beetje boos op je en kan woorden uit laten roepen. Het was niet slim van hem maar jij zat ook fout moet ik eerlijk zeggen." "Ja dat is waar. Ik ga wel mee naar binnen." zeg ik.




een vreemde meisjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu