5. Hari bersama Jackson. [Part 2]

5K 282 5
                                    

Part 2 untuk Chapter 'Hari Bersama Jackson'. Now writing this while hearing to 'Time Boils The Rain' by our handsome Wu Yi Fan also song from Chen for Its Okay That's Love OST Part 1, 'Best Luck'. These 2 songs is so... Deep.

Enjoy this chapter!

---

**Jackson's POV**

"Umm... Saya nak ambil Hee Young. Dia dah siap?" Saya bertanya.

Sekarang saya berada di rumah Hee Young. Rumah dia agak besar.

"Sebentar ya tuan. Umm.. Boleh saya tahu nama tuan?" Maid Hee Young bertanya.

"Jackson." Saya menjawab dan senyum kepadanya. Dia tersenyum malu dan membuat langkahnya ke dalam.

Saya berjalan mengelilingi rumah Hee Young sementara menunggu. Wah, siap ada gazebo lagi. Memang cantik macam, Hee Young. Saya tersenyum. Rasa tenang je di sini... Nampak je muka macam ni tapi sebenarnya... Hahaha. Pencinta alam semula jadi.

Hardcore.

Saya duduk di gazebo dan tiba-tiba saya teringat perempuan yang bercakap di telefon masa saya nak pergi training tadi.

Kenapa dia sebut pasal revenge? Siapa yang dia nak balas dendam?

Yang saya ni kenapa tiba-tiba teringatkan perempuan tu?

Aisshhh!

Ingat Jackson, hari ni kau jadi lelaki dan bukan pengecut lagi macam dulu. Kau kena bagitahu perasaan kau dekat Hee Young. Biarlah orang nak cakap apa pun pasal dia, janji aku dapat protect dia.

Teringat time dekat kantin dulu. Saya sedang membeli makanan sebab time tu memang saya lapar sangat! Bila saya tengah tunggu makanan, saya perasan yang ada orang pandang-pandang saya.

Bila saya melihat ke arah meja di mana Mark & Bambam berada, saya terperasan yang Hee Young macam tengah senyum-senyum ke arah saya. Bila saya balas senyumannya,dia terus pandang ke bawah.

One word. Comel.

"Jackson?" Saya terdengar suara dia.

Bila saya pusing belakang, wah, siapa dia ni? Bidadari ke? Cantiknya.

Hee Young, saya tak pernah tengok even tak pernah jangka pun awak akan pakai macam ni.

Biar betul? Kaki dia cantiknya.. Selama ni kalau dia pakai baju sekolah tak boleh nampak langsung bentuk badan dia.

Now.. Dia memang cantik. Speechless is controlling me.

Thanks to whoever yang suruh dia pakai macam ni.

"Woahh." Itu je yang keluar daripada mulut saya. Memang saya speechless sekarang.

"Saya tahu saya nampak pelik..." Dia membalas sambil pandang ke bawah.

Saya tersenyum dan menarik tangannya untuk pergi kereta. Otak saya yang suruh saya buat macam tu. Tangan dia memang sejuk and lembut. Saya tersenyum.

Selepas saya sampai di depan kereta, saya terus membukakan pintu untuknya.

"Thanks." Dia berterima kasih kepada saya dan saya memberikan senyuman serta anggukkan. Saya tutup pintu dan terus beralih ke tempat drive.

Saya start engine dan memandang dia sekali lagi. Dia memandang balik.

"Awak nampak lain Hee Young. Cantik. That's all I can say. Even this is not a date, unfortunately. Hehe." Saya memujinya.

Dia senyum dan terus memandang ke arah tingkap.

Ya, Saya Terima.Where stories live. Discover now