Kemunculan Putera Kerajaan Anjing

17 4 5
                                    

setelah shidah mengembara untuk menyelesaikan misinya, dia telah menjejakkan kakinya ke kerajaan anjing untuk bertemu dengan putera kerajaan anjing iaitu danial woof woof untuk berbincang perihal puteri burung kenari iaitu qurr qurr qurr kiok dan bertanya tentang cara untuk menghapuskan sumpahan daripada nenek dan atuk kebayan.

tiba- tiba kemunculan puteri erma daripada kerajaan kucing tiba dan membawa putera panda iaitu syafiq atau lebih dikenali sebagai shasha. syafiq dan erma bakal berkahwin manakala shidah si rakun masih lagi mencari jalan untuk meleraikan sumpahan.

SKIP

suatu hari ketika shidah sedang memburu untuk makan malamnya... atuk kebayan iaitu hafizudin tetiba memunculkan dirinya. mereka merebut makanan yang telah diburu oleh shidah si rakun iaitu seekor itik yang bernama syabutak yang bakal dipanggang.. dan akhirnya itik itu berjaya melepaskan diri manakal shidah dan atuk kebayan hanya mampu melihat dengan perut yang lapar serta air liur yang mengalir bak air terjun. mereka kemudiannya berjumpa dengan sang katak nyoi untuk memasuki kerajaan ikanmai.

namun atuk kebayan telah dihalau kerana telah menyumpah sang katak nyoi dan manakala rakun pula berjaya memasuki kerajaan ikan dan bertemu dengan puteri kerajaan ikan iaitu puteri mai bloop bloop... tujuan si rakun berjumpa puteri mai bloop bloop adalah untuk menyampaikan jemputan kahwin puteri kucing erma dan panda syafiq yang bakal belangsung...

BERSAMBUNG...

NYEH COMEBACK (NEW)Where stories live. Discover now