POV Maxim
Met moeite krijg ik mijn sleutel in het slot van de voordeur, het viel wat zwaarder dan de bedoeling. Ik loop naar binnen en laat de deur met een klap dichtvallen. "Ben thuis." Deel ik mee aan niemand in het bijzonder. Ik loop naar boven, de trap lijkt wel twee keer zo hoog. Ik loop de badkamer in en tref daar mijn zusje aan, naakt en met haar telefoon geopend op de camerafunctie in haar handen. Ze schrikt en trekt snel haar shirt en broek aan. "Wtf Juul." Zeg ik tegen haar. "Hoeveelste keer is dit?" Vraag ik. "Dat gaat je niks aan." Zegt ze en loopt langs me de badkamer uit. Ik pak haar pols vast. "Hoeveel van die foto's heb je al verstuurd verdomme?" Vraag ik dit keer op een fellere toon. "Dit is de tweede." En ze slaat haar ogen neer. "Ben je wel helemaal goed ofzo?!" Schreeuw ik boos naar haar. Ze rent naar beneden en ik loop achter haar aan. "Ben je nou echt zo facking dom?!" Schreeuw ik opnieuw naar haar. "Bemoei je nergens mee!" Schreeuwt ze boos terug, haar stem slaat over van woede. Ze rent langs me heen naar boven. Ik moet mijn woede ergens op afreageren, mijn handen jeuken. Niet veel later zijn de drinkglazen de lul en vliegen die door de huiskamer. Als alle glazen kapot zijn laat ik mezelf tussen de scherven uitgeput op de grond zakken. "Ik ga dit spul nooit meer kopen." Mompel ik bij mezelf. Dat is het kutste aan stoned zijn, het versterkt je emoties. Soms kan het onwijs chill zijn als je in een goeie mood bent, maar het kan ook zoals nu tegen je werken. Langzaam voel ik de boosheid weg borrelen.
POV Levi
"Het is misschien beter als je in de auto blijft, Maxim, mijn beste vriend, is niet de liefste op dit soort momenten." Zeg ik terwijl we de straat inrijden. "Oké, als er wat is roep je me maar." Zegt Noah. "Thanks voor de lift." Zeg ik en stap uit. Snel loop ik het huis in, overal liggen glasscherven en Maxim zit uitgeput tegen de muur aan. "Juul ik ben er!" Roep ik en meteen hoor ik voetstappen die de trap afkomen. Ik pak een glas water en duw die in de handen van Maxim. Hij kijkt me aan, hij heeft nog steeds een woedende blik in zijn ogen. Naast hem ligt een leeg plastic zakje waar normaal wiet in zit, dit verklaart een hoop. Die sukkel heeft het gewoon weer te sterk gemaakt. "He." Mompelt Julia zacht terwijl ze in de deuropening staat. Als Maxim haar ziet gooit hij meteen zijn glas water naar haar. "What the fack Max." Zeg ik boos tegen hem. "Je kan beter what the fack Julia zeggen." Gaat hij direct tegen mij in. "Die trut heeft een naakt foto van haar zelf verstuurd." Zegt hij boos. Ik kijk Julia met een opgetrokken wenkbrauw aan en ik zie tranen in haar ogen ontstaan. "Ik zei toch dat het me spijt." Zegt ze met een trillende stem. "Daar heb ik toch geen klote aan!" Schreeuwt hij naar haar. "Max rustig man." Ik trek hem overeind en zet hem neer op de bank. "Ik ben veel te stoned hiervoor." Mompelt hij. "Ja jezus ik merk het, waarom maak je het steeds zo facking sterk?" Vraag ik aan hem en hij haalt zijn schouders op. "Juul kom er even bij zitten." Zeg ik en voorzichtig gaat ze op de bank zitten. "Je weet de gevaren toch?" Vraag ik. "Ja." Mompelt ze zachtjes. "Waarom doe je het godverdomme dan?!" Roept Maxim naar haar. "Max." Sis ik naar hem. "Weet ik veel, hij vroeg er om." Zegt ze voorzichtig. "Hoe naïef kun je zijn Juul?" Vraag ik aan haar. "Nooit, maar dan ook echt nooit meer doen, je hebt geluk dat hij geen screen heeft gemaakt op snap. Want anders was je echt de lul." Zeg ik tegen haar. "En jij gaat je roes uitslapen." Zeg ik tegen Maxim en trek hem overeind. Hij stribbelt tegen en probeert me weg te duwen. "Dacht het niet pikkie." En duw hem naar boven. Na lang treuzelen ligt hij eindelijk in bed. "Je lijkt wel een klein kind." Mompel ik. Hij mompelt wat onverstaanbaars, waarschijnlijk wat scheldwoorden. "Slaaplekker he doornroosje." Zeg ik en loop zijn kamer uit. "Wil je niets tegen mijn ma zeggen?" Vraagt Julia. "Is goed." Zeg ik met een kleine glimlach. "Max wilt je gewoon beschermen." Verklaar ik Maxim zijn gedrag. "Zodat hij zelf een glas naar mijn hoofd kan gooien zeker?" Zegt ze spottend. Ik grinnik even. "Hij houdt van je, geloof mij nou maar." Zeg ik. Ze kijkt me even aan en knikt dan. "Dankjewel Lev." Zegt ze. "Geen probleem, maak je maar geen zorgen meer." En ik loop naar beneden. We zeggen elkaar gedag en ik loop naar buiten, zachtjes laat ik de deur in het slot vallen en loop naar Noah's auto.
"Hey." Zeg ik terwijl ik instap. "Hey, wat was er?" Vraagt hij en hij rijdt weg. "Max was iets te stoned en toen hij erachter kwam dat zijn zusje naakt foto's verstuurd flipte hij hem." Leg ik uit. "Uhm logisch." Zegt Noah en ik knik. "Best wel." En ik staar naar buiten. "Wat is er tussen jou en Loïs?" Vraagt hij. Ik begin de situatie uit te leggen en ik sta er van versteld dat ik zoveel aan hem vertel over mij. "Dat is echt kut man." Zegt hij. "Zeg dat wel." Mompel ik en staar wat uit het raam.
JE LEEST
Bad Boys Do It Better
Romance**VOLTOOID** "They say all good boys go to heaven, but bad boys brings heaven to you." Mijn eerste stap op het schoolplein van mijn nieuwe school is gezet. Ik kijk om me heen, ik zie waarschijnlijk het wespen meidengroepje al. Dat zijn de basic bit...