Dirumah yaya"Bersempahnye rumah aku nih.....Hm...Aku kene bereskan semue ninsebelum mak aku datang....Oh iyelah...kenape mak aku lambat sangat nak datang ye..."Yaya Terlihat kacau hatinya.Perasaanya keluar lewat auranya.
"Hm..yaya....Nanti ada sesuatu yang nak aku bagi tahukan...Tapi sebelum tuh....Kau kene kuat ye..."ucapnya sembari menepuk pundak yaya pelan.ia melihat bagaimana mungkin yaya gadis kecil ini harus menopang hidupnya sendirian.Ia merasa tidak tega.
"Boboiboy......Kau tak na balik ke?"Tanya yaya dengan wajah yg cukup berseri
"Aku akan tolong kau bereskan rumah kaulah......"Ucap Bbby sembari mengambil sapu yang berada disudut pintu lalu tersenyum pada yaya.Yaya pun membalas senyumanya senang.
Dengan semangat mereka berdua membereskan rumah yang berantakan itu.Memang,si orang misterius itu telah memporak porandakan rumah yaya.Dari mulai kamar yaya,ruang makan,dapur,gudang dan ruang tengah.semuanya terlihat kacau.
"Yaya....Aku nak tanye sesuatu...Tapi..."Bbby
"Ha..Cakaplah....Tak payah tapi tapi...."Potong yaya dengan semangatnya karna sedang membereskan rumahnya.Boboiboy menunduk hendak berfikir.
"Cakap jelah......"Ucap yaya sembari meletakan benda benda yg berserakan
"Ni....Siape?"Boboiboy menunjukan sebuah kalung yang berbentuk hati dan di dalamnya terdapat sebuah foto laki laki.
"Ha...Ternyata kalung ni kau yang ambil ye...Aku dah penat cari kat sana sini..."Ucap Yaya sembari hendak mengambil kalung dari tangan boboiboy
"Ep!!Cakap dulu siape nih?!!"Boboiboy dengan gesit meninggikan kalungnya agar tidak bisa diraih yaya.
"Hih kau ni Boboiboy!!!Kembalikan kalung tuh!!!"Yaya berusaha meraihnya dengan melompat.Tapi boboiboy menghindar dan lbh meninggikanya.Rupanya ia tidak ingin memberikan kalung itu sebelum yaya memberikan penjelasan.
"Tuh kalung kaka aku Boboiboy!!!Kembalikanlah!!!Itu satu satunya kenangan dari dia!!!"Yaya berhenti dan menatap Boboiboy kerung.Alisnya mengerut dan bibirnya sedikit manyun.Boboiboy pun membandingkan foto itu dgn wajah yaya.
"Hm...tapi....Tak mirip pun...."Ucap Bbby yg membuat yaya membulatkan matanya besar
"Oy!!!Memanglah!!Aku dan die ni bukan anak kembar!!"Yaya memukul tangan bbby agak keras hingga ia sedikit meringis kesakitan.
"Meh sini!!!"Akirnya yaya mendapatkan kalungnya yg telah berhari hari hilang.
"Kau jumpe kat mane nih?"Tanya yaya sembari menyimpanya di sebuah kotak lalu meletakanya di laci.
"Tuh...Di...Kat keranjang kau waktu tuh......tertinggal...."Ucap boboiboy pelan
"Nasib baik kau jumpe...klo tak...."Yaya
"Kenape?!"Tanya boboiboy dengan nada cukup sewot
"Ni kan kalung kaka aku....Die...Entah kemane...Hilang..."Ucap yaya sembari menunduk
"Maksud kau?"Boboiboy masih tidak mengerti
"Ada satu cerita yang masih kurahasiakan dari kau Boboiboy.....Dan....Aku akan ceritekan semuanye.....Tpi...esok ye...hihihi"Yaya tersenyum kecil
"Iyelah..."Bbby hanya mengangguk
'Agaknya...Ape ye yg nak yaya bicarekan.....Mungkin ni ada kaitanye dengan semue yg terjadi.....'batin bbby
~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡~♡
KAMU SEDANG MEMBACA
Rasa Berujung Rindu_Complited✓
AdventureApa ya😂...Ini Cerita pertama aku🤭... Hehehe kalo mau tau ceritanya boleh baca😅,tapi aku kurang pede kalau kalian baca hehehe...Ceritanya ngga nyambung 😅, menurutku sih...Hehehe Jangan deh jangan baca😂kok malah larang ya😅orang lain deskripsinya...