Sedang kau termenung dalam bilik kau , kau terdengar orang mengetuk pintu dan membukanya ..
Min Hyu : Oh Doktor Jeon Ki , saya fikir siapalah tadi yang buka pintu ..
Dr Jeon Ki : Awak fikir saya ni hantu ke ? Termenung lagi . Haa ni saya bawa awak dengan orang orang tersebut . Jangan terkejut pulak mereka bukan hantu .
MinHyu : Mana ada termenunglah , saya tengah fikir nak prepared apa esok , haa dah sampai mana dia ? Saya bukan penakutlah -,,-
Dr Jeon Ki : Haa awak semua masuklah ,
Terdapat 5 orang lelaki yang masuk ke dalam bilik kau , kau pun terperanjat melihat mereka masuk . semua nya memakai mask seperti doktor , mereka juga memakai pakaian doktor . Mereka semua duduk dihadapan kau dan Dr Jeon Ki juge . Kau melihat mereka sampai tidak berkelip mata
*petik jari*
Dr Jeon Ki : Awak ni , dahla tu dari tadi saya tengok awak ni macam ni . Tak payah lah buat muka macam tu , mereka ni yang akan tolong awak esok . Jadi ni saya mahu berbincang . Hal ni awak je yang tahu , Doktor lain tak tahu .. awak jangan hebohkan hal ini okey .
Min Hyu : Tak lah saya terkejut , ramai nya Doktor doktor yang saye akan bekerjasama . Encik Jeon Ki ni caring betul pasal saya .
Then kau perasan macam salah seorang Doktor doktor yang masuk tadi gelak dekat kau .
Min Hyu : Apa ni Doktor , dia gelakkan saya .
Dr Jeon Ki : Tak payah mengada , awak tu bukan budak kecik .. ehh maafkan saya ye dia ni manja sikit . Sekarang awak semua boleh buka mask awak .
Doktor 1 : Gwaenchana , dia kelihatan cute
Kau pun blushing sebab seseorang dari mereka cakap kau cute . Mereka semua pun membuka mask mereka .
Harghhhhh ?!!!!!
*Kau menutup mulut kau dengan tangan*
Min Hyu : Kenapa mereka semua datang sini ? Mereka bukan doktor kan ? dan kenape mereka hanya berlima mana lagi dua ?
Dr Jeon ki : Hahaha awak terkejut ke ? Dah habis soalan . Mari saya terangkan .. awak mesti lah kenal mereka kan ? Poster kat bilik awak ni pun saya tahu , macam ni Ceo mereka tu adalah sepupu saya , jadi dia meminta bantuan saya untuk cari maknae dan jimin . Kedua dua mereka kan berasal Busan , jadi mereka berdua alami dipression selepas pulang dari Busan dan menghilangkan diri , lokasi terakhir mereka adalah di Busan tetapi jauh di pedalaman , mereka bersembunyi di situ kerana dipression yang sangat kritikal . Awak sahaja yang dapat bantu mereka ni . Saya berharap dekat awak ni Dr Min Hyu . Tolong ye ? Mereka semua ni akan temani awak .
Min Hyu : Seriously ? Alamak kesian lah mereka tak lengkap , takpe takpe saya akan bantu ... demi naik pangkat dan kumpulan idol saya heheh ! Esok akan kite bertolak !
Kalau korang nak tahu siapakah Doktor doktor yang berlima itu . Mereka semua bukan lah Doktor ! Tapi adalah ahli kumpulan BTS . Mereka lah yang akan menolong kau merawat penduduk daerah Busan dan mencari 2 orang ahli mereka yang berasal Busan .
Kim Namjoon : Kami amat perlukan pertolongan Doktor .. kami harap awak dapat bantu kami mencari 2 member kami itu . Kami juga akan menolong awak rawat penduduk daerah Busan itu .
Min Hyu : yea,saya akan bantu awak semua , memang tanggungjawab saya dah , tapi saya nak tanya macam mana awak semua ada baju Doktor dan wae menyamar jadi doktor .
Kim Seok Jin : Muka dah cute tapi banyak tanya . Biar saya terangkan , baju ni kami ambil yang MV Dope punya . Kami tak boleh tunjuk identiti kami . Nanti kami juga akan disuntik ubat Dipression . Sekali disuntik akan hilang lah keyakinan hidup . The end ~~
Suga : Air liur kau tersembur Hyung .
Jhope : Hahahah , Hyung tak payah lah tegur air liur dia yang tersembur , Hyung buat Jin Hyung malu .
Jin kelihatan malu dan memakai semula mask dia . Min Hyu yang melihat gelagat mereka tahan je gelak . Tak lama kemudian , kau pun berkemas dan bawak semua peralatan untuk ke Busan pada esok hari .
Min Hyu : Oppa semua ! Kite kena buat plan dulu ni . Esok kalau terjumpa Jungkook oppa or Jimin oppa . Awak semua jangan tunjukkan identiti sebenar , maybe dia akan lari dan jangan berpakaian seperti Doktor .
Suga : Habistu , nak pakai ape ? Pakaian scuba ?
Jin : Tak payah nak buat swag kau kat sini , kita tengah serious .
Kalau korang nak tahu ape yang mereka pakai esok . Tunggu bab seterusnya !
YOU ARE READING
The Psiactry Doctor Rescuer !
FanfictionCerita ini mengisahkan seorang Doktor yang bekerja di Hospital Seoul dan akan menyelamatkan penduduk di daerah Busan yang mengalami dipression yang disebabkan sekumpulan manusia yang tidak bertanggungjawab . Akan ada 7 orang yang menemani Doktor ter...