NOVEL!✔️

5.2K 423 14
                                    

       

               - SYED Shariff tersentak bila gadis dihadapan nya itu menegur dirinya ,bibir nya kian tersenyum nipis dia memandang gadis itu dengan senyuman nipis  "ok je!"jawab Syed Shariff dengan kekok dia bukan tak pernah berbual dengan mana-ma...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.               - SYED Shariff tersentak bila gadis dihadapan nya itu menegur dirinya ,bibir nya kian tersenyum nipis dia memandang gadis itu dengan senyuman nipis  "ok je!"jawab Syed Shariff dengan kekok dia bukan tak pernah berbual dengan mana-mana perempuan cuma dia pelik kenapa boleh jadi kekok sedangkan selamani dia layan perempuan nak tak nak sahaja dekat tempat kerja bukan nak kata perempuan tak ada bersepah lalu lalang tapi dengan anak buah kawannya seakan ada kelainan

"Boleh tahu,how old are you?" Dia menyoal gadis itu dari lirikan gadis itu dia dapat menangkap akan sesuatu namun dia tidak dapat mencari jawapan dengan tepat. Nurefah Rose tersenyum nipis jugak ,dia memandang lelaki itu silih berganti

"Tujuh belas"Jawab Nurefah Rose selamba

' what seriously lah 17 tahun tapi kenapa muka tak nampak macam budak sekolah je' desis Syed Shariff

"Akak efah belum siap lagi ke menaip novel tu"muncung terus bibir Ain Balqish gara-gara kakak sepupunya itu sibuk dengan buku. Hari ini kan raya perlu ke buat kerja,orang datang sini nak ajak teman, berbual bukan nak tengok buat kerja kalau macam tu baik tak payah adakan hari raya kalau semua nak kerja.

Nurefah Rose memandang Ain Balqish yang sedang memuncungkan mulut sambil berpeluk tubuh ,budak sekarang ni kan memang susah nak bawa bincang ada sahaja alasan yang dia akan dapat. Budak katakan perlukan lebih perhatian lagi-lagi waktu tu hanya sekali setahun "Qish pergi depan tengok kan adik tu,kak Efah tengah nak siap kan lepas siap ni akak efah main dengan korang boleh"budak kita kena rendahkan suara tak boleh halau atau marah.

Bukan salah diorang, mereka hanya mahukan perhatian sahaja.Syed Shariff terdiam seketika,dia masih binggung dengan apa yang terjadi, adakah dia salah dengar

' 17 tahun ! Novel ? Apakah!"

Ain Balqish mengeluh lemah mendengar alasan si kakak sepupu dia turun dari sofa "buat lah novel tu dulu qish nak makan lepas siap nanti kak efah terus pergi depan ok"Nurefah Rose mengangguk tanda ok manakala Ain Balqish tidak memalingkan wajahnya ketika bercakap.

"Efah kerja apa,bukan budak sekolah tak boleh kerja ke melainkan kerja part time"kalau zaman dia memang boleh sebab kehidupan mereka tidak sama macam budak-budak sekarang. Ibu bapa sekarang lebih fokus kan pada anak-anak untuk pembelajaran dan bidang sukan sahaja. Hidup mereka dulu susah sangat kadang-kadang ada yang sanggup berhenti sekolah untuk mencari duit lebih untuk ibu bapa dan adik-adik,ada yang sanggup meminta sedekah.

Alhamdulilah sekarang ni ekonomi sudah meningkat dan maju "ada satu applikasi wattpad dekat situ mereka akan belajar mengenal dunia oren,macam mana nak berkarya,buat karangan dengan dailog kisah cinta mahupun reality or fantasy. Efah cuma menulis sebagai hobi sahaja jadi itu bukan kerja berat sangat datang siap kan manuskrip lepas tu balik itu sahaja"baru sekarang dia faham ada jugak yang berkerja secara online untung lah budak-budak sekarang.

MRS SYED SHARIFF ✓ | 01Where stories live. Discover now