بعد ما دخلت نورا العناية المركزة ، بعد ما رجعت من عند اهلها وكلامها مع اسماعيل ،
رفض اسماعيل انه يقول لامها على حالة نورا ، لحد ما حالتها تستقر 😔.
لكن للاسف بعد وقت قليل عرف خالد إن نورا جالها جلطة اثرت نصها الشمال و جالها شلل نصفى 😔.
خالد كان هيتجن😲😭 قعد يبكى على نورا كتير 😭😭، وفى اللحظة دى اتصلت تانى ام نورا تطمن على بنتها ،
ام نورا : ايوة يا دكتور خالد ادينى نورا اكلمها يابنى 😔🤔.
خالد ميقدرش يتماسك لما قالته كده 😭 دموعه سبقته 😭 و بعبارات مخنوقة و نبرة
حزن مبكية 😭: نورا..........😭 نورا .......😭
ام نورا: مالها نورا يا خالد ....😲 إتكلم يابنى
خالد: يبكى. ويقول نورا فى المستشفى يا حماتى تعبانة اوووى 😭😭.
ام نورا : ايه.......😲😱 بنتى مالها .... نورا مالها يا خالد حصل ايه 😭😭!!
خالد يمسح دموعه و يقول بحزن وقوة😔 معرفش بس روحت البيت لقيتها مغمى عليها و نبضها بطئ جدا 😔. واضح ان المشكلة الى كانت بينها وبين اخوها زعلتها اوووى .
ام نورا تبكى : بنتى 😭😭 بنتى هتضيع منى ، انا جاية على طول .
ام نورا تجهز نفسها و تقول لاسماعيل: اختك فى المستشفى تعبانه. اوووى تعالى نروح ليها.
اسماعيل : 😒 لا مش هروح عاوزة تروحى انتى روحى 😒.
ام نورا:😲 انت جبت القسوة دى كلها منين !!
انت لا يمكن تكون ابنى 😭. دا انت لو ابن حرام مش هتعمل كدة فى اختك 😭😭
حسبي الله ونعم الوكيل فيك 😭 قلبى غضبان عليك ليوم الدين 😭😭.
تسافر ام نورا مع اخواها وبعض اهل نورا،
و يروحوا المستشفى و اول ما تشوف خالد
ام نورا :. بنتى..... بنتى. ياخالد😭😭 بنتى مالها ..... حصلها ايه 😭.
خالد: يضمها فى حضنه و يبكى 😭.
ام نورا ترفع وشها وهى بتبكى. وتبص لخالد اووى.😱 بنتى ماااااتت 😭😱 انطق 😭
خالد يمسك رأسها و يبوسها : لا.... لا الحمد عايشة. بس.... عندها شلل نصفى 😭😭
ام نورا تبص لخالد ومش مصدقة 😱😱: ايه انت بتقول ايه ....... بنتى اتشلت 😭 بنتى اتشلت..... رحمتك يااااارب 😭 رحمتك يااااارب 😭😭. اشوفها.... اشووووفهاااا😭
خالد: لسه فى العناية يا حماتى مش هينفع .
ام نورا :. لا .... ابوس. ايدك اشوفها 😭 ابوس رجلك ابص عليها بص حتى من بعيد 😭😭 .
خالد لا يتحمل الموقف ياخدها ويدخلها العناية من برة. تشوفها من بره العازل الزجاجى 😲😱😭😭. وبعبارات مخنوقة بالدموع وصوت متحشرج خارج بالدموع تنادى نورا......😭 نورا حببتى ردى على امك....😭😭 ردى يا حببتى عليا 😭😭
خالد يحضنها و يبكى 😭😭 ويقول : ادعيلها يا حماتى 😭 ادعيلها ربنا يشفيها😔😔.
تدعى ام نورا. وترفع ايديها للسماء وتقول : يارب. يارب انت عالم بحالى 😭 يارب رحمتك بيا و ببنتى المسكينة 😭. يارب
اشفيها و قومها بالسلامة يارب 😭😭.
يعدى يومين على نورا. وهى فى غيبوبة ، ويستجيب الله لام نورا. و تروح مرحلة الخطر و تعديها نورا بصعوبة ، و فى اليوم الرابع تبتدى نورا تفوق من الغيبوبة 😔.
وتفتح عنيها و تسأل بصعوبه انا فين 😲.
يرد خالد وامها بعد ما فرحوا اووى انها فاقت من الغيبوبة و ابتدت تتحسن 😊: انتى فى المستشفى يا حببتى شوية تعب بسيط .
تجرى ام نورا وتمسك ايد بنتها. وتقعد تبوس فى ايدها و راسها و تبكى اووى 😭😭.
نورا بصعوبة. وصوت ضعيف اووى : مالك يا ماما😰 في ايه انا كويسة .
ام نورا : اه. يا قلبي 😭😭 اااااه ....😭😭
خالد و خال نورا يمسكوا ام نورا علشان نورا متحسش بحاجة 😭😨.
نورا : فى اية يا خالد ماما بتبكى اووى كدة ليه 😨😨.
خالد : معلش يا حببتى قلقانة عليكى 😔
و ده من خوفها بس و خضتها 😔.
تقعد ام نورا تبكى وتبص لنورا من بعيد وتدعى ربنا انه يشفيها 🙏.
عدى اليوم الرابع وفى اليوم الخامس تحس نورا بتحسن شوية وتبص لامها و تقوله : ماما ممكن تسندينى ...، عاوزه اقوم امشي شوية 😨 بعد اذنك .
امها تبص ليها وعنيها تدمع و تلف وشها بعيد عن نورا علشان متشفش دموعها 😭😭.
نورا : مالك يا ماما...!! مالها ماما يا خالى ؟!
عاوزة اقف شوية .... حاسة انى مش قادرة اتحرك 😰
خالها : طيب اهدى يا بنتى اصبرى. شوية لما يجي خالد علشان يشوفك و يمسكك معانا.
نورا : مش مستاهله يا خالو امسك ايدى بس انت وماما قومونى عاوزة امشي بس مش حاسة بجسمى 😨😰.
تنفجر ام نورا فى البكاء 😭😭 : يا حببتى
يا بنتى .😭😭...... ياريتنى انا ولا انتى 😭
يارتنى. انا فداكى يا حببتى 😭.
نورا تبص لامها 😲: فى اية ماما. هو انا حصلى ايه 😰 انا مش حاسة بنص جسمى خالص 😭😭 وتحاول تقوم او ترفع ايدها الشمال. لكن متقدرش 😲😲😰.
ايه دة. انا مش عارفة اتحكم فى ايدى الشمال
ولا رجلى 😲😰 انا ايه ....... أتشليت يا ماما 😭😭. أتشليت .... يا ماما ....😭.
تبكى امها بصوت عالى و تجرى تحضنها 😭
معلش يا حببتى ربنا هيشفيكى ان شاء الله
كله بتاع ربنا 😭😭 يارب اشفيها يارب😭
نورا : معقولة انا بقيت عاجزة يا ماما 😭
فى اللحظة دى يدخل خالد يلاقى ام نورا حاضنة نورا. و الاتنين بيبكوا اووى 😭.
تبص نورا لخالد 😭 انا بقيت عاجزة يا خالد خلاص بقيت مشلولة 😭😭.
يحضنها خالد اووى. و يبكى 😭 و بعدين يفتكر انه لازم يخفف عنها علشان نفسيتها متتعبش اووى 😔.
يبص ليها ويمسك رأسها بايده. بحنان ويقول: متخافيش يا حببتى دى حاجة بسيطة خالص وانتى الحمد الله قوية ومؤمنة بالله وهتخفى
قولى الحمد الله 😊🙏.
نورا بصوت مخنوق والدموع فى عنيها : الحمد الله على كل شيء 😭😭.
خالد. : والله حالتك كويسة و هتتحسن بالعلاج انا واثق إن شاء الله بس انتى كونى قوية زى ما عاهدتك على طول 😊.
نورا إن شاء الله 😭😔.
نورا تبص لامها. و تقول : هو اسماعيل فين يا ماما 😭 هو مجاش معاكى بعد ما عرف انى تعبانة 😔🤔.
تبص ام نورا لخالها بنظرة حيرة. وألم 🙄😔 ومش عارفة تقول. ايه !!
خال نورا : لا ... لا يا حببتى هو جه و بص عليكى وانتى تعبانة بس متحملش يشوفك كدة ، قال هيروح يخلص شوية مشاغل.
و هيرجع هو يقدر يستغنى عنك او يسيبك مهما حصل دا انتوا اخوات 😊😔.
تحس نورا ان خالها مش صادق معاها بس تسكت و تستنى تشوف اخوها هيزورها امته؟
يا ترى هيحصل ايه بعد كدة؟
تابع