"Asså fy fan för er!" Jag går med stora steg bort till Linn och Jasmina, Frank är där också. Jasmina blåser ut rök ur munnen och ställer mig framför de. "Hur fan kunde ni lämna mig i lördags? Jag vaknade upp i någon jävels hus och mådde piss. Vart fan fanns ni?"
Som de underbara vänner de är så frågar de mig genast det mest oviktiga och får mig ännu argare.
"Vadååå för kille?" Linn höjer och sänker på ögonbrynen och Jasmina gör en irriterande vissling.
"Håll käften! Jag vill inte prata om den jävla människan. Jag vill veta hur ni kunde lämna mig där. Jag hade kunnat bli rånad eller våldtagen och antastad. Gud vet vad som kunde ha hänt och vart jag kunde ha vaknat upp!" Jag orkar verkligen inte med dess människor ibland. Visst jag älskar de och de är mina bästa vänner men ibland så vill jag bara be de dra åt helvetet med deras jävla cigaretter i olika sorter och storlekar.
"Men gumman chilla. Vi lämnade dig hos en av Rays kompisar efter att du sprungit in i det där jävla trädet och däckat."
"Är det där en ursäkt?! Jag hade kunnat haft hjärnblödning och dött av att min hjärna sprängdes av tryck."
Linn suckar. "Men snälla Josse"
"Josephine" rättar jag henne.
"Josephine, förlåt, vi lämnade dig hos en Liam, du kräktes och även om du inte minns det så kollade vi faktist att du var okej innan vi lämnade dig där över natten."
Jag lugnar mig och tar ett djupt andetag. "Säg inte hans namn. Jag vill aldrig mer ha med han och göra."
Jasmina erbjuder mig en cigg men jag avböjer och sätter mig bredvid de. Frank håller på med Linns hår och jag känner att omeletten är påväg upp igen. Kan inte folk bara sluta med sitt jävla gulli-gull? Jag ger Frank en irriterad blick tills Linn ger mig en irriterad blick, då vänder jag bort huvudet.
"Nej det var ju synd att du aldrig mer vill se honom. Då antar jag att du inte ska med på fredagkväll då?" Jasmina kastar ciggen på marken.
"Vadåra?"
"Nej men han ska ha fest då." Hon ler retsamt. Hon vet att jag vill följa med men det där jävla Liam kan fara åt helvetet.
"Nej det ska jag inte." Jag vill men med hans attityd kommer den där festen ändå vara skit tråkig. Vem vill ha en skitstövel som festarrangör liksom?
"Nej okej, vill du inte mysa mer med en sådan hunk?"
"Vadå hunk? Och nej tro fan inte att mös med honom. Han är både pesten och koleran."
"Och sen har du inte sex." Jag kollar på Frank som tydligen trodde det där skulle ha varit roligt.
"Och vart fan fick du luft ifrån?! Är det ens någon som tilltalat dig? Lägg dig för fan inte i."
Linn surnar ihop, ovanligt. Not. "Asså du behöver inte vara så jävla elak." Hon kollar surt på mig.
"Nej men du behöver fan inte prata om mitt faking sexliv med din pojkvän."
Linn grepar Franks hand och drar med sig honom upp. "Finns inget att prata om i den kategorin. Tomt."
De går iväg. Jasmina suckar.
"Asså kan ni inte växa upp någon gång. Du vet att hon bara har honom och oss. Hon har ingen familj som du eller en familj som min. Och hon vet varför du inte har sex. Sen att Frank är en liten tönt det är en annan femma men det kan du ju inte säga till henne."
Hon har rätt. Men jag hatar att behöva erkänna det så jag avstår och håller käften istället.
"Vi hade inte sex." Säger jag bestämt för att understryka det men även som en påminnelse om att det är sant.
Hon suckar, reser sig upp och borstar av röven. Sen tar hon min hand och drar upp mig och kramar mig hårt. "Nej jag vet. Förlåt för att jag lämnade dig men du var i trygga händer och det visste jag."
"Han är skit dryg hur kan du kalla det 'trygga händer?'" Jag kollar över hennes axel på några barn som går förbi oss.
"Nja, jag har bara träffat han två gånger. Första gången var han full. Andra gången var han hög så jag har inte så mycket att gå på tyvärr. Han var snäll då."
Hon släpper mig och vi går bort till hennes bil. En av fördelarna med att ha äldre kompisar. Nog för att jag är arton men att köra bil är inte gratis precis.Hela vägen hem lyssnar vi på Hov1 och sjunger med i varje jävla låt.
YOU ARE READING
Kyss mig bara
Teen FictionTjejen som mist varje hopp om kärleken möter killen som väcker hatkärleken hos henne. Han är största douchbagen men visar henne att förstå gången är först när man möter personen som gör det värt att minnas. !!!ABSOLUT INTE MENINGEN ATT SÅRA ELLER K...