🎈 0 0 1

682 60 30
                                    

"Aku buat semua ini bersebab

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Aku buat semua ini bersebab. Sebab aku hanya sayangkan kau sahaja."

__

"KOOKIE TAKNAK!!!"

Tidak cukup dengan jeritan kecil, terus dia bangun daripada pembaringannya lalu mencampakkan segala peralatan, hiasan meja biliknya.

Barang perhiasan diperbuat daripada barangan mewah itu telah jatuh berkecai pada permukaan jubin bercorak itu menghasilkan bunyi yang agak kuat.

Kali ini dia mengamuk bukan main hebatnya. Sekali mencampakkan barangan perhiasan yang mahal itu, telah membuatkan ahli keluarganya mendiamkan diri.

"Selagi Kookie tak dapat ice cream cheese moo, Kookie taknak makan. Tak nak keluar bilik!"

Lelaki yang berumur 19 tahun itu memberontak hebatnya. Rajuknya bukan main lamanya apabila keinginannya tidak dapat dituruti.

Tangannya sudah mula memeluk tubuh sendiri. Jelas kelihatan riak wajahnya yang tidak berpuas hati bersama bibirnya sengaja dimuncungkan ke depan.

"Arrasso, mummy akan usaha carikan ice cream cheese moo untuk kamu. "

Puan Jeon telah bermain janjinya untuk berusaha mencari jua aiskrim kesukaan anaknya.

"I want now mummy! Ppaliwa!"

Anaknya semakin tidak keruan apabila ibunya hanya berjanji sahaja tetapi langsung tidak tepati. Lantas dia terus membaling bantal dan selimut yang berada di atas katilnya dilemparkan sekeliling bilik.

"Daddy! What are you doing here?! Pergilah cari ice cream cheese moo right now!"

Puan Jeon memandang suaminya apabila Tuan Jeon langsung tidak berbuat apa-apa untuk menolongnya.

Puan Jeon mula merasa resah melihat anaknya. Dia cuba untuk menenangkan anaknya yang semakin agresif.

"Eh! Asal daddy pula? Mummy yang janji, mummy lah pergi!"

Tuan Jeon tidak mahu melibatkan dirinya untuk mencari aiskrim yang diingini anaknya.

Sudahlah karenah anaknya yang semakin pelik. Aiskrim cheese moo? Dia tak pernah dengar aiskrim itu dan dimana pula dia mahu mencari aiskrim itu?

"Alah mesti ada kat tepi tepi jalan tu! Pergilah cari dulu!"

Puan Jeon kian memaksa suaminya untuk mencari juga aiskrim diingini oleh anaknya.

Jika tak ikuti keinginan budak itu, mau satu rumah jadi zoo negara dibuatnya.

"KOOKIE NAK ICE CREAM CHEESE MOO SEKARANG MUMMY DADDY!"

"HALAH HALAH BUDAK NI SABOR LA AKU PERGI CARI!"

___

"Aduhhh, kat mana aku nak cari aiskrim moo tu?"

Sudah hampir setengah jam jugak tuan Jeon berpusing mencari kedai aiskrim yang berdekatan tetapi aiskrim cheese moo langsung tiada dijual di kedai itu.

Tuan Jeon mengeluh sendirian memegang stereng kereta. Kepalanya diletakkan pada stereng kereta seperti memikirkan sesuatu.

"Mana aku nak cari aiskrim moo tu?"

Ayy yayaya pak ali jual petai
Ayy yayaya pak ali jual petai

Telefon milik tuan jeon bergema di dalam keretanya menandakan panggilan masuk. Tertera nama puan jeon di skrin.

"Hello? Daddy dah cari merata tempat tapi still tak jumpa la mummy!"

"DADDY! TOLONG MUMMY! KOOKIE DAH JADI TARZAN!"

Amat jelas kedengaran suara isterinya menjerit di corong telefon membuatkan tuan jeon terpaksa menjauhkan telefonnya pada telinga.

"KOOKIE NAK ICE CREAM CHEESE MOOO!"

___

Sempena birthday abekook aku publish la benda alah ni. Saje saje je gaes tak expect apa apa pun (•ω•)

 Saje saje je gaes tak expect apa apa pun (•ω•)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Selamat hari tua abekook. 💜💜💜

[C] Jeon JuniorWhere stories live. Discover now