Bab 18💌

1.2K 147 12
                                    

🌙

"Tolong buatkan kopi untuk Yoongi. Nak hilangkan ngantuk dia tu" pesan Seokjin pada Yeonhae, stylist baru mereka. Dia mengangguk.

"Em.. Yoongi- ah. Ini kopi awak" Yeonhae menghulurkan secawan kopi kepada Yoongi. Lelaki itu mengangguk kecil dan meminta Yeonhae untuk meletakkannya di atas meja berhampiran dengannya sementara dia sedang disolek.

Tapi tanpa diduga, kopi yang dipegang Yeonhae tumpah membasahi baju yang dipakai Yoongi.

"Ahh maafkan saya! Saya tak sengaja.." ucap Yeonhae seraya menolong Yoongi untuk mengelap bajunya. Lelaki itu menggelengkan kepala tanda tidak apa- apa.

"It's okay. Saya tukar baju dulu" ujar Yoongi dengan riak tenang. Semua yang berada didalam bilik berpandangan sesama sendiri. Selalunya, Yoongi akan marah besar jika perkara seperti itu berlaku pada dirinya. Namun kali ini, nampaknya mood Yoongi dalam keadaan baik.

"Yoongi dengan Yeonhae ada apa- apa ke?" bisik salah seorang staf kepada staf yang lainnya. Mereka mengangkat bahu tanda tidak tahu. Yeonhae mengambil kesempatan tersebut untuk mengekori Yoongi lalu masuk kedalam bilik persalinan dimana Yoongi tidak tahu langsung mengenai perkara tersebut.

"Huh.." terdengar Yoongi mengeluh perlahan, dia melepaskan bajunya lalu memakai baju baharu. Bunyi barang jatuh menarik perhatiannya.

"Siapa? Aku tak ada mood nak main- main ni sekarang." tegur Yoongi lalu membalikkan badan dan serentak dia berhadapan dengan gadis yang menumpahkan kopi pada bajunya tadi. Dahinya berkerut.

"Buat apa kat sini?" soal Yoongi dingin.

"Erk.."

[C]  L D R  | 민윤기 ✓Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang