[Ethelle]
Shhuuhhh buang jauh2 tu fikiran yang mau keluar sama Delaila ni malam just because my dad isn't around. Part of me mau ikut Delaila, and another part of me says I should just stay home like always.
Buhunglah sa, kalau sa bilang sa teda keinginan mau keluar malam,chilling with my friend. Deep inside me, I always wanted to rebel, sa mau memberontak, sa mau buat apa yg sa suka tapi tulah I just couldn't, aura dady sa kuat btl gituueewww..aura lah mangkali, bosan dan penat suda sa kena kongkong, kena kontrol seumur hidup sa.
Sa mau rasa macam mana rasa dia tinguk live band, macam mana suasana dunia luar kalau waktu malam, or maybe how does it feel to fall in love? Banyak betul fikiran sa, sambil sa baring2 tinguk tu siling bilik sa. Ethelle, entah sampai bila hidup berterusan macam ni. Kalau sa ikut betul hati sa ni lama suda sa buat apa remaja lain buat dan nikmati semua hiburan yg ada di dunia, tapi apa akan jadi lepas tu? Dady sa marah? Dady sa kasi ketat lagi kongkongan (adakah ini words 🤣) dia? Or worse dady sa akan buang sa?
Arrggghhhh!!! Sa tekup muka sa pakai bantal terus sa teriak sekuat hati sa sampai keluar air mata sa. I'm tired living like this, sa masi ada fikiran ba even if my dad just give me a little bit of space to live my life I'm sure I'm not gonna do stupid thing.
📳 Terkejut sa handphone sa vibrate d tilam. Rupanya si Delaila yg call sa.
📞 Hello ton?
📞 Hello, apa ko buat thel?
📞 Tiada, sa merenung hidup sa yg boring ni. Napa tu? Jarang pula ko tolifon sa malam2 bgini.
📞behh, ko seriously tdk dapat keluar nalam ni? Bukan juga sa mau pengaruh ko buat benda buruk, sa cuma mau chill2 lepak2 sama ko. Selalu sa jumpa ko d kolej ja, mau juga sa tgk rupa ko macam mana kalau ko casual ja.Atukkoiii alasan si Delaila.
📞 Ton, tidak juga sa berubah jadi vampire kalau malam..masi juga sa manusia ni. Tapi kan, teda juga ba dady sa sekarang dia outstation and I'm dying to go out with u actually. So macam mana? Tapi kalau sa keluar tanpa kebenaran dady sa nti jadi anak derhaka pula.
📞Haiiiihhh, sa tidak mau ajar ko buat benda buruk ton tapi u should give yourself a little bit of fun, why don't you get ready now and I pick u up? I promise we won't be long and I'll return u home safe and sound. Believe me, no alcohol involve tonight. Just chill ja beh and tinguk org menyanyi ja..what say u?Lama sa diam, sa proses cakap si Delaila..sa menimbang keputusan di kepala sa and for the record I've never done this before.
📞Ton, u still there?
📞Ya, ba u pick me up lah. I'll get ready.
📞 Yes!! Ok see u.Tutt!
10 minit, 15 minit, sa masi baring di tilam. Sejuk tapak kaki sama tangan sa fikir akibat yg sa akan buat ni. "Who cares? My dad is not around this time." Bilang tu inner voice sa yg setan betul memujuk.
YOU ARE READING
If I Could Turn Back The Time
Random"Not every mistake is worst, sinful and hurt. Sometimes, its a beautiful mistake that creates deep memories to that person" -SilentoWriting- Ethelle Carla is a bright, cheerful and innocent young girl who has high curiousity towards the world. She w...