Cervet i Yortif stali na wzgórzu, spoglądając na dolinę upstrzoną skalnymi ustępami.
- Myślisz, że to gdzieś tutaj?
- W okolicy nie ma nic innego... To musi być gdzieś tu. Szukaj dwóch skał naprzeciwko siebie, w niezbyt dużej odległości. Z resztą... jeśli to było tu, znajdziemy jakieś oznaczenie... - mruknął Cervet - Mortez lubi symbole.
- Mam nadzieję, że mylimy się i on nie chce tego powtarzać - mruknął Yortif - To by było na maksa chore.
- On by raczej powiedział, że to by było uzdrawiające - westchnął Cervet - Pamiętaj, że do tej głównej skały powinno być jakieś normalne podejście. Wątpię aby pozwolił Pierwszemu się wspinać. Raczej postawi go na występie odchodzącym z większej góry...takiej z normalnym podejściem... a sam się wespnie...
Starszy rozglądał się uważnie, przeszukując wzrokiem okolicę. Mężczyzna obok niego robił to samo, ale przy użyciu lornetki.
- Cervet?
- No?
- A tamto? Co tam jest? - spytał Yortif, odkładając od oczu lornetkę - To nie wygląda na naturalny wytwór?
- Pokaż.
Prawnik podał mu lornetkę, a Cervet regulował ją kilka chwil w milczeniu. Rozglądał się, próbując namierzyć ten sam obiekt, o którym mówił Yortif.
- To wygląda jak... rusztowanie z desek. Podejdźmy tam.
Ruszyli w milczeniu w tamtą stronę. Doszli tam w kwadrans. Cervet przyglądał się bacznie ukształtowaniu terenu. Stanęli na dole między dużym blokiem skalnym, a wąską skałą przypominającą maczugę. Dziwne rusztowanie było tuż nad nimi.
- Ile metrów jest między skałami na górze? - spytał Cervet
Yortif wydął usta.
- Ja wiem? Koło piętnastu?
Cervet przytaknął.
- Patrz... tam jest szczelina, dokładnie naprzeciwko tej skały... Musimy się wspiąć wyżej, gdzieś tu musi być ścieżka.
- Cervet...?
Starszy odwrócił się. Yortif pochylił się przy jednym z głazów leżących dwa metry od nich, bliżej kamiennego wzniesienia. Cervet zbliżył się do niego.
- Czy to nie jest...?
- Tak... - mruknął posępnie zapytany- to triskelion. Znak Morteza.
Przeciągnął palcami po wklęsłym symbolu wyrytym w skale.
- Co to dla niego znaczy? - spytał Yortif.
CZYTASZ
Łowca
General FictionDrugi Tom serii: Druga Droga. Pierwszy Tom znajdziesz tutaj: Srebrna Maska