Aku tarik tangan aku daripadanya setelah jauh dari perempuan tadi lalu pandang Jaemin yang kelihatan bersahaja selepas apa yang berlaku.
"Na Jaemin, ini bukan apa yang saya bayangkan selama ini!"
"Apa yang kau bayangkan?"
"Saya ingat saya cuma perlu kelihatan sentiasa dengan awak dan-"
"Maksudnya kau dah bayangkan kita berdua?" celahnya dengan senyuman senget. Aku tunjukkan reaksi geram dengan andaiannya yang buat aku kedengaran terdesak.
"Bukanlah! Ingat ya, siapa yang mulakan semua ni? Awak, kan?" Melihat reaksi dia yang selamba, aku rasa ingin menjerit kegeraman. Kalau bukan mukanya yang handsome, sudah lama aku pukul dengan kasut.
"Kau nak aku buat apa sebenarnya?"
"Terangkan. Terangkan tujuan deal kita."
"Apa tadi tu tak jelas bagi kau? Dia ex aku," jelasnya, kali ni ada reaksi jengkel dimukanya.
Aku yang awalnya ingin membalas katanya terbantut. Aku jadi terdiam. Ex dia. Patutlah cantik.. Memang sesuailah tu dengan dia yang sememangnya ada rupa. Suasana di sekeliling kelam, seperti mengikut keadaan aku yang kekok selepas mengetahui identiti perempuan itu. Oh, aku baru sedar aku masih tidak tahu namanya. Mata aku membesar apabila Jaemin berjalan meninggalkan aku di belakang lalu cepat aku mengejarnya. Lengannya aku capai sebagai tanda memintanya memperlahankan langkah. Aku sedikit tersenyum kerana dia sudah berjalan dengan gerakan normal. Dia masih pedulikan aku.
"Uhm awak-"
"Jaemin!"
Sambil mendengus, aku tolehkan kepala ke belakang hanya untuk lihat ex girlfriend Jaemin berjalan laju ke sini dengan reaksi yang berbelah-bahagi. Terus aku memandang ke hadapan semula selepas memberitahu Jaemin tentang kehadiran manusia di belakang.
Perempuan itu menghalang perjalanan aku dan Jaemin dengan berhenti di hadapan, bertentangan mata dengan Jaemin yang sepertinya tidak mahu perempuan tu menegurnya lagi. Mata aku menangkap lirikan matanya pada tangan aku yang masih memeluk lengan Jaemin tapi dia menghiraukannya. Hah, sucks to be you! Mesti kau impikan tangan kau yang memeluk Jaemin.
"Jaemin, saya tahu ini semua mesti taktik awak, kan? Dia bukan teman wanita awak. Kenapa awak cuba elak daripada saya? Sanggup awak buat saya macam ni?" katanya penuh terdesak.
"'We are over' Kau tak faham ayat tu? Atau kau buat-buat tak faham?" balas Jaemin dengan muka yang berkerut.
"No! Awak masih sayangkan saya, saya tahu. Saya boleh tengok daripada pandangan awak," Dia perhatikan aku kemudiannya, "Dan perempuan ni, fake."
Oh God, seseorang tahan aku daripada tampar perempuan terdesak ni.
"Excuse me? Orang fake dekat sini sebenarnya adalah awak. Get your fact right," bidas aku geram. Dia nampaknya tak puas hati dengan aku yang sudah membuka mulut mempertahankan diri. Hello, aku bukannya perempuan lemah untuk takut dengan kau. Mama ain't raise no bitch.
YOU ARE READING
Boyfriend Next Door » Jaemin
FanfictionAda jiran lelaki yang suka bermain dengan ayat manis bukanlah apa yang dimahukan. Na Jaemin. Dialah lelaki pemusnah hati. college! au © hoshot highest rank: #1 in nctdream!