______♡______
"Dia takkan marah kau, it's ok.", pujuk Hoseok lemah-lembut dan memberi ruang untuk gadis itu bagi mengetuk papan pintu. Yoonji memeluk dirinya yang berbalutkan tuala kecil milik Hoseok.
Dia berdiri di hadapan pintu, tangannya cukup menggigil untuk mengetuk, takut untuk menghadap wajah yang bakal berang akibat kesilapannya.
Pintu dibuka secara tiba-tiba, belum sempat Yoonji untuk mengetuknya.
Yoongi terkejut dengan keadaan adiknya yang sudah basah kuyup. Hoseok yang berada di belakang hanya mengetap bibir menunggu reaksi si abang itu.
"Y-Yoongs, a-aku...aku..."
Yoongi menarik tubuh kecil Yoonji untuk masuk ke dalam dakapan hangatnya. Pelukan yang sangat erat, sangat sangat erat dan ianya tidak pernah dirasai oleh Yoonji sebelum ini. Gadis itu tertunduk dan menyembamkan wajahnya di dada lelaki itu, dan membalas pelukan.
"A-Aku basah..."
"Kau tak cedera bukan? Ada dia sentuh kau?", Yoongi menyoal adiknya itu dengan penuh kerisauan. Kedua-dua pipi Yoonji ditekup membuatkan dia terpandang wajah Yoongi yang sudah kemerahan. Dia tahan daripada menangis?
"Aku ok. A-Aku minta maaf Yoongs."
"Tak apa, cepat masuk. Nanti aku buatkan kau latte panas, gi mandi dulu, takut demam. Lepastu aku kasi kau ubat, ok?", ujar Yoongi sambil mengusap perlahan kepala Yoonji. Gadis itu menahan sebak dan mengangguk perlahan. Dipakainya selipar rumah dan menjejak kaki ke dalam.
"Thanks Hope sebab bawa dia balik. Meh masuk sekali.", pelawa Yoongi. Hoseok tersenyum dan menggeleng kecil.
"Tak apa, maybe aku perlu bagi masa untuk korang berdua, kau perlu bincang dengan Yoonji atas apa yang terjadi tadi. So, aku balik dulu.", balas Hoseok dengan senyuman yang tidak terlepas. Yoongi merengus kecil.
"Hmm oklah kalau macam tu. Kau pun balik nanti mandi! Kena hujan tu."
"Okie dokie my Yoongay~"
"Aip!"
Hoseok berjalan ke arah keretanya. Dia masuk ke dalam perut kereta dan meletakkan kepala di stereng, nafas kasar dihembus. Dia menutup pula wajahnya dengan kedua-dua tangan yang hangat.
"Kau sekarang dah tak percayakan mana-mana lelaki?"
"Tak."
"Ouh ok, sorry."
"But maybe yes. Kalau dia sudi jaga hati aku dan...hormat family aku."
Hmm aku tak cukup baik untuk dia, bisik Hoseok seorang diri. Dia bersandar pula dan melihat aliran air hujan di cermin kereta. Terdetik pula satu soalan.
Ouh ya, payung tadi...siapa punya eh?↭↭◆↭↭
Dirinya yang berpakaian t-shirt hitam memulas tonggol pintu rumah lalu melangkah kaki masuk. Baju yang basah tadi ditanggalkan, tuala dicapai dan kakinya menuju pula ke arah bilik air.
Dia asyik terbayangkan wajah gadis yang baru dijumpainya sebentar tadi. Ugh-
"Boss, sampel tu gagal dihantar. Dia menyekat kerja kita lagi.", suara seseorang di telefonnya. Jejaka itu menyarungkan sweater di tubuhnya lalu membaringkan diri di atas katilnya yang empuk, sambil tangannya bermain-main dengan sepucuk pistol.
"Berapa kerugian?"
"5 Juta USD.", tersenyum dibuatnya apabila mendengar penyataan itu.
"Boleh aku tahu siapa si troublemaker tu?~"
"Tiada sesiapa lagi melainkan mafia yang terkejam tu boss. Sampai bila kita nak biarkan dia sekat kerja kita boss? Setiap kali kita hantar orang, akan dibalas dengan kematian. Who's next?"
Jimin tersenyum sinis.
Berita itu bagaikan perkara yang tidak menakutkan sedikit pun baginya. Dia bangun dan meluru ke arah komputer yang sudah lama dihidupkan. Ditaip sesuatu bagi mencari orang bawahan. Tidak, ianya lebih kepada seseorang yang boleh menyumbangkan tenaga bagi menyelesaikan masalah kini.
"Serial Killer hm?~ Bekas pembunuh ketua mafia King. Menarik~", Jimin mencapai telefonnya bagi mendail seseorang yang sudah menarik perhatiannya. Biar upah kau mahal, asalkan kau boleh memenuhi kehendak aku.
"Hello~ Aku perlukan bantuan kau~"
"Yes, what can I help youl?"
"Aku nak kau bunuh seseorang. Kau kenal ketua mafia BlackRose?~ Asyila mampuskan manusia tu dari hidup aku."
"Terlalu sukar untuk jumpa dia. Aku tak yakin aku boleh bantu kau."
"What about aku double kan upah kau?~"
"Emmm ok aku terima. Tetapkan hari dan masa dekat aku."
"Ok~ Nice cutie~ Jumpa aku esok dekat lorong puaka kawasan ke tiga terpuaka dekat bandar puaka yang kau duduk skang ni. Datang awal sebelum aku puakakan hidup kau."
Hampir 5 minit berbual, Jimin menjatuhkan semula tubuhnya di atas katil, huh terlalu penat dengan masalah yang bertimbun.
Beridentitikan sebagai ketua gangster bukan satu perkara yang mudah. Perlu bertentang dengan musuh yang ramai dan diburu oleh pihak polis.
Huh kisah apa?TINGG!!
Jimin mencapai semula telefonnya. Dibuka ikon mesej dan secara automatik keningnya berkerut.
"Slave 07? What dehek is this?"
______________
___
TbcKalau terbest tu ahkasilah seketul vote. Mengidam nei~
By the way...sendu itu bahagia~*ugly winks*
YOU ARE READING
Winter Flower [-◈BTS◈-]
FanfictionAssignment pelik bertukar kepada misi yang merisikokan nyawa sendiri. Perlukan bantuan? Tidak mengapa, mereka ada~ Start: 1/1/2020◈ End: