Chapter 4

167 11 0
                                    

Hampir seharian aku melihat Chanyeol berada di rumah dan tidak kemana-mana . Dia juga terkurung di dalam bilik . Mungkin tidur kerana keletihan di waktu malam . Sampai sekarang aku masih tidak tahu pekerjaan apa yang dilakukan dia ? kenapa dia sering mengelak asal aku tanya pasal pekerjaan ? teruk sangat ke kerja dia ?

//Kring kring// "Omo! Lim sajangnim call pulak!! ". Aku menjadi gelabah tiba-tiba . Sudah aku cakap pada dia yang aku di luar negara sekarang . Bukan apa . Lim sajangnim satu-satunya CEO paling gilakan perempuan yang cantik . Dan semestinya aku juga dalam kategori kegilaan dia . Pernah sekali aku menolak tawaran dia untuk menjadi model di syarikat dia . Terus dia kejar aku sampai sekarang . Apa tak ada model lain ke nak suruh bekerja dekat syarikat dia ? .Tanpa membuang masa aku terus menerjah masuk ke dalam bilik Chanyeol .

"Omma!!!! ". Aku terus menutup rapat mata aku .

"Kau asal main terjah bilik orang ni ?". Soal Chanyeol yang baru mengikat tuala hingga paras pinggangnya .

"Asal aku selalu datang ke bilik Chanyeol time tak kena ni ". Bisikku dalam hati . "Saya nak minta tolong". Ujarku . Wajahnya langsung aku tak pandang . Asal la sexy sangat suami aku lepas mandi ni . Yah Ji Eunmi! kuatkan hati kau! jangan mudah jatuh hati dengan dia!

"Minta tolong apa pula?". Soal Chanyeol sambil mengatur langkah ke arah Eunmi .

"Ni ha nak minta to- omona!! ". Sekali lagi aku menutup muka aku dengan tanganku apabila Chanyeol betul-betul berada dekat dengan aku . Bila dia datang ?!!

"Kau jangan over boleh tak ? jentik dahi kang . Buka la mata kau! .Bukan kau tak pernah nampak laki-laki pakai macam ni dekat syarikat kau . Mesti ada lagi hot punya . Bajet takut sangat asal ". Marah Chanyeol .

"Ishh!! diorang takde la pakai macam awak ni !! one more, saya tak per-"  //Kring kring//  sekali lagi telefon Eunmi berbunyi .  "Awak! tolong cakap dengan CEO ni kejap please!! dia tak henti2 call saya . Saya takut laa". Aku menghulurkan telefon aku pada Chanyeol .

"Asal lak aku kena cakap dengan dia ? bukan dia CEO aku ". Chanyeol sudah mengerut kening .

"Ala tolong la awak ....cakap jangan call saya lagi ..please ". Aku menayang wajah secomel mungkin meraih simpati dari suami aku .

"Haih kau ni . Yelah ". Chanyeol merampas telefon di tangan aku dan menyentuh butang hijau ".

"Eunmi ssi ..aa saya ada tawaran baik untuk awak . Kali ni tema kita tema di tepi pantai . Pakaian awak pun dah cun . Saya akan bayar aw-".
"Pakaian ape? bikini ? bayar berapa ? 100 juta? 200 juta ? setakat duit banyak tu aku pun boleh bagi dekat bini aku ". Potong Chanyeol tiba-tiba .

"B-bwoyah ! kau siapa?! ". Lim sajangnim terus meninggi suaranya yang lembut sekali sebentar tadi .

"Kau takde model lain ea nak ambik selain bini aku ? apa dah pupus perempuan dekat dunia ni selain bini aku ? aku siapa ? aku suami dia .Asal?". Nada Chanyeol jelas kelihatan bengis sekali .

"Se-serious ke ni suami aku ". Bisikku dalam hati seraya tersentak dengan percakapan Chanyeol dengan seorang lebih berusia dari dia .

"Su-suami Eunmi ke ? aa haha macam ni , saya ada tawa-"
"Terima kasih je la dengan tawaran tu . Dah jangan call bini aku lagi kalau tak kau berurusan dengan aku lepas ni ". Chanyeol terus mematikan talian .

"Nah  . Dah settle . Gi keluar aku nak pakai baju ". Chanyeol menghulur semula telefon itu pada aku .

"De?".

"Asal ? taknak keluar ? ha duduk la sini . Aku nak ganti baju ". Tanpa segan silunya Chanyeol sudah membuka suku dari ikatan tuala di pinggangnya .

[✅] My Husband Is A Doctor || P°C°YWhere stories live. Discover now