48

2K 50 3
                                    

POV ISE

"Je weet zeker dat je je goed genoeg voelt?" vraag ik de volgende avond aan Chase die zijn schoenen aantrekt. "Ja, het komt goed Ies. Ik wil even naar buiten, anders word ik gek," zegt hij en ik knik, tegen hem in gaan heeft toch geen zin. Als hij iets van plan is, dan gaat het gebeuren ook.

Als ik mijn jas heb aangetrokken komt Lillian aanlopen, die had beloofd om ons naar Scott te brengen. "Klaar?" vraagt ze, waarop Chase en ik tegelijkertijd knikken.

"Niets drinken he Chase," zegt Lillian nog een keer voor de zekerheid tegen haar zoon als we uitstappen. De klanken van de muziek zijn al goed te horen buiten.

"Jaja," mompelt hij en ik moet even grinniken om hem, hij kan zo lekker eigenwijs zijn. "En je belt als ik je moet komen halen," zegt ze streng. "Het komt goed mam, desnoods ga ik in Scott zijn bed liggen," zegt hij. "Oké, veel plezier lieverds," zegt ze, en nadat Chase en ik haar bedankt hebben gooit hij de autodeur dicht.

Als we naar binnen lopen, komt de warmte en de geur van alcohol me al tegemoet. ''Ik dacht dat we voor de drukte waren op dit tijdstip maar dat valt wel mee volgens mij,'' zegt Chase en ik kijk hem aan, is dit dan wel verstandig geweest? ''Ies ik voel me al beter dan gister, ik ga echt niet ineens spontaan alles onderkotsen omdat er veel drukte om mee heen is,'' zegt hij, alsof hij mijn gedachten beantwoord.

''Oké,'' ik hang mijn jas aan de kapstok en loop daarna achter hem aan naar binnen. ''Hey!'' klinkt meteen Scott zijn enthousiaste stem, wat de aandacht van iedereen trekt. ''Hey, nogmaals gefeliciteerd,'' zeg ik met een glimlach. ''Ik heb nog een kleinigheidje voor je,'' zegt Chase met een grijns als hij de liter fles Grey Goose Vodka aan Scott overhandigt, die in de lach schiet. ''Jullie zijn toppers, hoe voel je je Chase?'' vraagt Scott, waarop Chase zijn schouders ophaalt. ''Beter als de afgelopen dagen, maar nog niet goed. Dus ik denk dat ik na een uurtje of zoiets weer richting huis ga,'' zegt hij en Scott knikt.

Terwijl ik half naar het gesprek van de jongens luister kijk ik om me heen. Aan de tafel zitten twee meisjes, vreselijk opgetut en hun borsten vallen zowat uit de lage v-hals van de jurkjes die ze allebei aan hebben. Hun lichtblonde haren vallen in perfecte pijpenkrullen en zonder schaamte nemen ze Chase in zich op. Ik pak Chase zijn hand vast, die warm aanvoelt en ik glimlach klein naar hem als hij me aankijkt, lief glimlacht hij terug en richt zich daarna weer op het gesprek met Scott.

Soms voel ik me zo niet thuis tussen de Amerikaanse mentaliteit, vooral met de feestjes merk ik het. Negen van de tien keer zijn mensen op feestjes om diezelfde avond nog met iemand het bed in te duiken, en in Nederland wilt iedereen gewoon plezier hebben.

''Eden, jij hebt toch met die gast geneukt?'' zegt één van de twee tegen een ander meisje die een stukje verderop staat, het meisje die blijkbaar Eden heet kijkt nieuwsgierig om zich heen en ziet dan Chase staan. Als we elkaars blikken kruisen glimlacht ze vriendelijk naar me, meteen betwijfel ik of het wel gemeend is.

''Ik loop even naar Noen en Aus,'' deel ik mee tegen Chase en Scott, waarna ik zijn hand loslaat en naar de twee jongens lopen die een beetje verveeld op de bank zitten.

''Hey, jij ook hier,'' zegt Austin enigszins verbaasd als hij mij opmerkt. ''Maar natuurlijk, een feestje zonder mij is niet compleet. Laten we eerlijk wezen,'' grijns ik als ik ook op de bank plof. ''Oh ja, stom van me,'' zegt hij en lachend geef ik hem een duwtje. ''Is het veilig in de buurt van Chase?'' grinnikt Austin en ik haal mijn schouders op. ''Ik kan je niets beloven,'' grinnik ik, wat Austin laat lachen.

''Wie is die chick daar?'' ik knik naar Eden haar richting, nieuwsgierig volgen Noen en Austin mijn blik. ''Misschien moet Chase dat zelf vertellen,'' zegt Austin en ik zucht diep. ''Vertel gewoon,'' zeg ik ongeduldig. ''Dat is Eden, een oude scharrel van Chase. Lieve en oprechte meid overigens,'' zegt Noen en ik knik, misschien was die glimlach dan toch gemeend van haar.

''Ze glimlachte net vriendelijk naar me, misschien iets te vriendelijk,'' zeg ik, het zit me toch meer dwars dan ik dacht. ''Oh maar daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Ze is gewoon echt heel vriendelijk, ze doet altijd lekker haar eigen ding en komt nooit in het web van de drama van die huppel kutjes terecht,'' zegt Austin en ik knik, enigszins voel ik me een beetje opgelucht. Ik hoop dat ze gelijk hebben, en dat ik me er inderdaad geen zorgen over hoef te maken.

"Hey," Chase ploft naast me op de bank en geeft me een beker aan met witte wijn. "Dankje," glimlach ik naar hem als ik de beker aanpak.

"Hoe voel je je?" vraagt Noen aan zijn beste vriend. "Beter dan de afgelopen dagen, maar nog lang niet goed. Ik wilde even naar buiten, werd gek van mijn kamer," zegt Chase, en terwijl hij dat zegt, glijden zijn vingertoppen over mijn rug heen. Een koude rilling glijdt over mijn ruggengraat, wat Chase kort laat grinniken.

"Kan ik me voorstellen, hopelijk knap je snel op," zegt Austin en Chase knikt. "Hey," klinkt ineens een bekende stem, snel draai ik me om en zie ik Maeve staan, ze kijkt al niet meer zo helder uit haar ogen en er hangt een geur van wiet om haar heen.

"Zijn jullie hier al lang?" ze ploft tussen Austin en Chase op de bank. "Ik denk dat Ies en ik er nu twintig minuutjes zijn of zoiets, waar was jij dan?" vraagt Chase aan zijn beste vriendin. "Buiten, met een paar," zegt ze en Chase knikt.

"Hoe serieus is het tussen jullie?" vraagt Scott, als hij aan komt lopen, aan Austin en Maeve. Kort kijken ze elkaar aan, allebei niet wetende wat ze moeten zeggen.

"We zien wel hoe het gaat lopen, we zijn allebei niet opzoek nog niet echt opzoek naar een vaste relatie," spreekt Austin voor hun samen, en Maeve knikt instemmend.

"Sorry," snel staat Chase op en snelt hij naar het toilet. "Hij is ook echt totaal niet eigenwijs," zucht ik als ik opsta en achter hem aanloop. Snel loopt Scott achter mij aan, en in het toilet tref ik Chase aan die met zijn armen op de wc-bril leunt. Opnieuw komt er een lading omhoog en pijnlijk sluit hij daarna zijn ogen.

Ik kniel naast hem neer en hij legt zijn hoofd tegen mijn schouder. Zachtjes snikt hij en aai ik geruststellend door zijn zwarte haren heen. De zure lucht kriebelt mijn neus naar binnen, en ik voel mijn maag ook omkeren. Snel slik ik het weg en probeer ik mijn gedachten op iets anders te richten.

"Ik heb een glas water voor je," Scott leunt tegen de deuropening, met een glas water in zijn handen. "Dankjewel," met een trillende hand pakt Chase het glas van hem aan.

"Ik ben zo klaar ermee, alles doet pijn van dat kut overgeven," zucht hij nadat hij een paar slokken heeft genomen. "Wil je even naar boven?" vraagt Scott en Chase knikt. "Wil je mijn moeder bellen Ies?" vraagt hij en ik knik. Snel sta ik op en steek ik mijn hand naar hem uit, die hij aanpakt en opstaat. Voordat hij achter Scott aanloopt, trekt hij het toilet door en doet hij het licht uit.

Terwijl Chase met zijn ogen gesloten op Scott zijn bed ligt, zit ik op het voeteneinde en luister ik naar de tonen van mijn telefoon.

"Hey Ies," klinkt Lillian haar stem plotseling, ik schrik meteen op uit mijn gedachten. "Hey, zou je ons willen ophalen? Hij voelt zich weer erg beroerd," zeg ik tegen haar. "Ach wat vervelend, ergens zag ik dit al gebeuren. Ik kom eraan," zegt ze, en ik hoor dat ze opstaat. "Heel erg bedankt, zou je willen bellen als je er bent? Ik ben nu met Chase boven, dus ik kan het niet in de gaten houden," vraag ik aan haar. "Ga ik doen, ik trek nu mijn jas aan," zegt ze, snel nemen we afscheid en daarna hang ik op.

Ik ga naast Chase zitten, die zijn ogen moeizaam weer opent. "Je moeder komt eraan," zeg ik en hij knikt. "Als je wilt kan je gewoon blijven he," zegt hij en ik knik terwijl ik door zijn haren aai. "Dan voel ik me zo lullig tegenover jou," mompel ik.

"Ik merk er toch niets van, ik ga dadelijk meteen naar bed en slapen. Je gaat niet zoveel aan me hebben als je besluit mee naar huis te gaan," zegt hij en ik knik, ik heb gelukkig nog eventjes om er over na te denken.

It's Just A GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu