Bam!
Mengalir darah di mulut Komeng.
"siapa kau hah?!"Komeng bertanya dengan geram.
Ketika Komeng hendak menembak Alicia,Tiba-tiba satu tendangan yang kuat entah dari mana disasarkan ke muka Komeng menyebakan dia melayang lalu terjelopok ke tanah.
"Rudy?(ke?)"Alicia yang baru perasan kehadiran satu susuk tubuh di hadapannya.
"Hmmph!"susuk tubuh itu merengus dan mula membuka kekudanya.
"ish!tak guna!geng,belasah!"arah Komeng kepada gengnya.
"kau duduk diam dalam ni"susuk tubuh itu memberi arahan kepada Alicia.
Susuk tubuh itu itu membaling sebiji bola besi dan ia mengeluarkan satu dinding separa bulat kalis senjata yang melindungi Alicia dari senjata mereka.Alicia melihat lelaki itu berlawan dengan sangat pantas.Satu lompatan kakinya sejauh 5 meter dan hayunan kakinya seperti tali yang melipas badan lawannya.Di bawah tangannya terdapat pisau tersembunyi yang boleh ditembak dari jarak jauh.
Tangannya menghadang dan berlawan seperti seekor mentadak sedang berlawan menggunakan tangan yang sangat mematikan.Ia mengelak serangan peluru dan musuh seperti ular yang melentur.Dalam sekejapan,geng Komeng pun tewas.Susuk tubuh itu pun meninggalkan Alicia.
"tunggu!"Alicia menjerit memanggil susuk tubuh itu.
"kenapa?"balas susuk tubuh itu sambil menoleh ke arah Alicia.
"kenapa kau selamatkan aku?"Alicia bertanya.
"jumpa lagi"susuk tubuh itu tidak menjawab dan pergi begitu sahaja.
Baru sahaja dia mahu mengejar susuk tubuh itu,dia hilang.Alicia hairan,bagaiman dia yang paling pantas dalam MATA pun tidak dapat mengejarnya.Tiba tiba dia ditegur.
"kau ni Alicia!kau pergi mana tadi!jangan hilang macam tu lagi boleh tak?!"Jet memarahi Alicia yang menghilang.
"Alhamdulillah,nasib baik awak selamat!"kata Iman dengan lega.
"Wah!banyaknya kau dapat kalahkan!powerlah kau!"kata Moon dengan teruja.
Alicia dan kawan-kawannya pulang ke rumah.
Di rumah Alicia..
"siapa dia tu?hebat betul cara dia berlawan.dahlah guna senjata biasa je."Alicia hairan.Cara berlawan seperti itu belum pernah dilihat.Ketangkasan susuk tubuk itu melangkaui ketangkasan dirinya sendiri.Tidak ubah seperti Assasin's Creed di dalam filem.
"Alicia,kenapa tak tidur lagi?"G.Rama menegur Alicia yang sedang mengelamun di tepi tingkap.
"takdelah papa.Alicia tidur dulu.goodnight."
"goonight"balas G.Rama.
.
.
.
Di suatu tempat yang lain...
"bos,barang kita banyak kena rampas"
Terlihat di sebuah bilik bawah tanah seorang lelaki sedang menyampaikan laporan kepada ketuanya.
"tak guna!aku dah plan cantik pun kalah jugak ke?!HAH?!"ketua yang berbadan tegap itu merasa marah lalu mengangkat lelaki itu dan menghempasnya ke tanah.
"s-sori bos!tapi ada sorang tu power sangatlah!ramai kena attack dengan dia"lelaki yang dalam kesakitan itu cuba membela dirinya.
"damn!takpa kita teruskan rancangan kita!lepas ni baik kau buat kerja betul-betul,kalau korang tak nak jadi macam diorang tu!"
Ketuanya menunjuk kepada sekumpulan manusia yang berada di dalam balang kaca berisi cecair bewarna hijau.
"b-baik bos"lelaki itu membalas dengan ketakutan.
"aku akan pastikan Cyberaya tetap akan jatuh ke tangan aku!"tegas lelaki berbadan tegap itu sambil memandang projek rahsianya.
.
.
.
Keesokan harinya...
"okay bangun!"kata Puan Zahrah kepada anak muridnya.
"terima kasih cikgu"ucapan diberikan menandakan kelas sudah pun tamat.
'Balik rumah'
"Mia!jom ikut aku!"Alicia mengajak kawannya,Mia.
"terbaik!aku memang tengah starving ni!😆😆"Mia berkata dengan teruja.Pantang diajak.
"siapa cakap aku nak ajak kau makan?😒😒"Alicia berkata sambil memandang kawannya itu.
"alah..😔😔"Mia mula membuat muka sedih.
"yelah...jom ikut aku.makan aiskrim je tau!"Alicia mengalah akhirnya.
"okay!"Mia membalas.Dalam hatinya terdetik,kalau macam ni lah cara nak cairkan hati dia,baik aku merajuk tiap-tiap hari.
"mengumpat apa tu?"Alicia menegurnya.
Tengah makan...
"aku nak tanya si.."
Baru saja dia nak berborak dengan Mia,tiba tiba telefonnya berbunyi.
"tunggu jap eh..."Alicia mengangkat panggilan.
"kau ni Alicia kan?"satu suara muncul di corong telinganya.Macam pernah didengarinya.
"takkanlah..."
"Hoi!"suara misteri itu menyergahnya.
"er,haah kenapa?"Alicia menjawab dengan terkejut kerana disergah.
"cuba kau dengar ni.."Alicia!tolong kitorang!"suara yang didengarinya tadi mula bertukar.
"itu suara kawan-kawan aku!weyh apa kau dah buat!"Alicia membalas dengan marah.
"eh,takda apa.aku cuma nak kau datang sekarang kat lokasi ni...kalau kau sayangkan kawan kau lah..."suara itu seolah berunsurkan ugutan.
"tak guna!Wei-"serentak dengan itu,talian telefon dimatikan oleh suara misteri itu.
"Mia...sorry aku terpaksa pergi sekarang.ada emergency ni..."Alicia meminta maaf kepada kawannya.
Dia perlu cepat!
"takpa.kau dan tunaikan janji kau kan"balas Mia.
Dalam perjalanan,Alicia berasa panik.Dia perlu menyelamatkan kawan-kawannya.Tapi mampukah dia pergi seorang sendiri?
Pada masa yang sama,sepasang mata sedang melihat Alicia yang sedang bergegas.Dia tersenyum.
"semua berjalan dengan lancar"dia memberitahu kepada ketuanya.
"bagus"
Bersambung
jangan lupa vote,comment dan sharekan cerita ni kepada wattpadders yang lain tau!bagi yang dah baca cerita dari awal sampai sekarang,author appreciate sangat!😆😆😆👍👍👍 ringan-ringankanlah tangan untuk tekan vote ya sebagai sokongan!😄😄😄
Dalam hati:nak bagitahu episod sterusnya ke?takut nanti spoiler😅😅
YOU ARE READING
alixalicia/hingga hujung nyawa-renewed(diperbaharui)
Fanfictionp/s:cerita HHN ni author sudah renewed atau diperbaharui atau diimprovekan cara penceritaan.tapi,skrip dan jalan cerita tidak berubah.mohon dibaca semula ya😁😁😁 'terkadang salah satu cara untuk sesetengah orang untuk menghargai adalah dengan kehi...