“HOI!”
Jerit suara garau itu menghentikan perbuatan Jack untuk seketika. Anak matanya melilau mencari tuan empunya suara. Suasana gelap waktu itu menyukarkan dia untuk mengecam seorang demi seorang.Perlahan-lahan dia menjatuhkan semula pedang katana itu ke bawah. Kakinya juga diturunkan daripada memijak wajah Shark. Tidak sampai beberapa minit, kedengaran beberapa das tembakan dilepaskan secara rambang ke arah kuncu-kuncunya. Siasana rancak tadi juga bertukar menjadi huru-hara. Terkucar-kacir orang yang menghadiri kelab malam itu berlari keluar daripada tempat situ.
Jack tersentak, lantas dia melompat ke tepi. Terbeliak biji matanya melihat hampir tiga orang kuncunya yang terkena peluru didada. Tinggal lagi dua orang sahaja yang masih selamat. Siapa pula yang melepaskan tembakan tadi?
"kau siapa, huh? Kalau berani kau keluarlah!" bentak Jack, geram. Anak matanya melilau memandang sekeliling.
“WACIYYAA!"
PEACHHH!!
"Alamak." Azim menekup mulutnya. Dia tidak sengaja menendang pasu bunga itu jatuh berderai ke lantai. Cadangnya ingin menendang Jack daripada belakang, tetapi lain pula yang kena. Berlapis dahi Jack memandang Azim. Azim tersengih menampakkan giginya.
Rayden menepuk dahi. "hei, kau jangan buat malu aku boleh tak? Kita baru aje gempak tadi, kau ni... ish, aku tembak kau karang!" herdik Rayden. Menghala Pistol itu ke arah Azim, Acah-acah seperti ingin melepaskan peluru ke arah lelaki itu. Tak fasal-fasal hancur plan A mereka disebabkan kecuaian lelaki itu.
"Alaa... Sorrylah. Tak sengaja. Gelap sangat tadi, tak nampak." rungut Azim.
Jack tertawa sinis, sambil dia menepuk tangannya berkali-kali memandang ke arah mereka bertiga. Azim, Kazam dan Rayden serentak berpaling ke arah Jack.
"aku tak sangka orang seperti kau orang pun boleh jadi Mafia dalam dunia ni. Tak perlulah bazirkan tenaga kau orang untuk lawan aku. Kau orang semua lemah! Sama macam otak kau orang yang lembab!" sinis Jack.
"Hei, otak jangan main ek! Mak aku hantar aku pergi sekolah tahu tak?" Kazam mencelah, tidak puas hati. Jack menjuling anak mata keatas, dengan menayang muka muak. Dua ekor anak buah ikan itu kalau tak menyampuk memang tidak sah.
Rayden menggeleng kepala. "kau orang berdua ni boleh senyap tak? Bagi aku sahaja yang bercakap. Karang aku balik ke rumah semula, baru padan muka kau orang!" herdik Rayden.
"tak adalah dia... "
"Senyap!"
Azim dan Kazam mendiam. Mereka menunduk ke bawah memandang lantai. Rayden menghembus nafas kecil, sebelum kembali mengangkat wajah memandang Jack.
"Sekarang ni aku datang sini untuk bawa kawan aku balik. Lepaskan dia, dan bagitahu mana Suraya."
"kau pun sibuk nak tahu fasal perempuan tu? Dia bukan ada kena mengena dengan kau pun."
"memang dia tak ada kena mengena, tapi Shark ni kawan aku. Aku takkan biarkan sesiapa sahaja yang pukul dia termasuk diri aku sendiri. Engkau jangan cabar aku jadi gila macam kau punya bos!"
Jack berdecik kecil. "kau takkan mampu lawan aku."
"kalau macam tu aku cabar kau." ugut Rayden. Terbeliak biji mata Azim dan Kazam mendengarnya.
"aku nak kau orang bertiga, lawan aku seorang." cabar Rayden, lagi. Azim menggeleng tidak setuju. Dia tidak mahu jika ada apa-apa belaku pada Rayden. Kalau Shark pun boleh tumpas apatah lagi kalau Rayden?
"Apa ni Ray? Dia pakai katana kot? Silap-silap hilang kepala kau nanti macam mana?" soal Azim.
"betul tu. Kita janji nak lawan sama-sama."
YOU ARE READING
Aku Shark, Suami Dia! [COMPLETE]
RomancePemenang The Diamond Awward [The best storyline2020🏆, The top hero2020🏆,The best romance2020🏆,The top author2020🏆 AIN SURAYA, dia seorang isteri yang sangat mencintai seorang suaminya. Kasih setia cintanya hanya ikhlas buat lelaki bernama FAJAR...