BAB 17

98 7 0
                                    

Aku melihat seorang wanita cantik yang berpakaian serba putih tetapi dipenuhi darah dari dalam hutan itu mahubpergi ke arah aku tiba tiba ada seorang lelaki menarik wanita itu ke belakang pokok besar itu.
Aku memberitahu kepada ayah dan bonda ku tentang kehadiran wanita itu dan seperti ada orang jahat yang ingin menangkap wanita cantik itu.
Ayah, aku dan bonda pergi ke arah belakang untuk memukul lelaki tersebut. Ayah mengambil batu besar dan dengan perlahan berjalan ke arah lelaki itu dibelakangnya, kebetulan lelaki itu memandang ke arah luar untuk mencari jika ada orang melihatnya. Ayah mengambil kesempatan ini untuk memukul belakang lelaki itu dengan batu besar itu dan lelaki itu pun pengsan. Lalu ayah berbicara dengan wanita cantik itu dan menutup muka wanita itu dengan kain putih milik aku.

"Arghhhh!!! Aduhhh duhh duhh! sakit nya kepala aku" Ha mimpi tuu baru aku ingat masa kecil dulu ayah ada tolong wanita tuu, lepas tuu wanita tuu ermmm. 

"Ehemm! Tiba-tiba aku haus pula malam-malam macam nie" 

Raisya pergi ke dapur homestay mereka lalu mengambil gelas dan menuang air kosong lalu meminum nya. Setelah raisya habis minum air, dia melihat pancaran cahaya bulan di tingkap. Raisya penasaran bagaimana mahu melihat bulan itu di malam itu mesti indah. Lalu raisya keluar sebentar dari rumah homestay mereka dan duduk dipondok yang ada disitu, tersenyum riang raisya melihat keindahan bulan pada waktu itu kerana keindahan pancaran cahaya bulan yang berwarna blue esthetic itu. Tiada rasa takut yang ada didalam raisya duduk berseorangan diri di luar rumah untuk melihat bulan pada waktu malam itu.

Sudah puas melihat keadaan bulan tersebut raisya berjalan ingin masuk ke dalam homestay mereka, malang tidak berbau seseorang telah menekup mulut raisya adriana sehingga pengsan.

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

"Woi Yan! a--ada ben--benda buruk be--berlaku wei!" Dengan tak cukup nafas iskandar berlari. RAyyan yang telah membaca buku dengan tekun terkejut dengan perbuatan iskandar. Nasib Vampire kalau tak dah lama aku campak kau kat duri tuu.

"Kau tak yah lah buat macam tuu lagi! lepastu yang kau gagap nie dah kenapa, aku bukan gay okay!" Rayyan berfikiran travelling apabila melihat keadaan iskandar yang basah dengan peluhnya.

Iskandar memandang rayyan dengan pandangan menjengkel kan. 
"Aku semput lah bongok bukan gagap! Dan lagi satu aku bukan gay lagi lah bongok! aku masih lurus! kalau tak, tak adanya aku minat ngan anak ehem ehem tuu HAHAHAHA!"

"Sebelum aku bagitahu kat bapak ehem ehem tuu baik kau cerita apa yang kau nak cerita sampai kau gagap macam tuu tadi." Rayyan menyambung balik pembacaan nya 'Ouh macam tuu diaorang jumpa kesian juga perempuan tu terpaksa berkorban' isi hati rayyan berbicara sendirian

"OUH!!! HAAH LAH YAN!! Budak perempuan tuu! aku tengah dok perati je dia tadi tetiba ada satu figura nie dia gi tangkap dia!" Iskandar yang sudah menjerit tetapi reaksi lambat yang diberi oleh rayyan membuatkan dia geram dengan tingkah laku rayyan.

"Ouh"

"Ha??!! Apa??!! budak tu kena tangkap eh tangkap? maksud kau dia kena culik? dengan figura? entah-entah..."

"serigala tuu" serentak mereka berdua tentang si pencuik raisya.

" Kau ada ikut tak budak tuu dibawa ke mana?" dengan pantas rayyan bangun dari duduknya dan mengambil barang-barang yang sepatutnya dan menukar penampilan yang bersesuaian untuk menempur musuh. 

" Dia pergi ke tempat...."

🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

VAMPIRE IN YOUR MINDWhere stories live. Discover now