16💜

57 25 7
                                    


Yoon melihat pisaunya yang dicampak Jhope.

Jantungnya berdegup laju. Kalau boleh keluar, dah lama keluar jantungnya.

"CAKAP YOON!! Kenapa diam?!!"

Yoon takut....
Dia tak pandang langsung muka-muka namjha dihadapannya. Hanya menunduk.

"Kau tipu? Kau siapa hah?!
Kau nak bunuh
kitaorang?!"

V menengking.

"Kalau Yoon nak bunuh, Yoon dah bunuh dari awal lah!!"

Tidak tahu dari mana datangnya keberaniannya untuk menegking semula.

"Habis, tu apa?!"

Tengking v lagi.


"Kau nak bunuh orang? Kau keluar semalam, sebab nak bunuh orang, kan?"

Jungkook berkata dengan suara mendatar. Panggilannya dari Yoon dah bertukar menjadi kau aku.

Yoon hanya menggeleng. Dia menggeleng sambil menutup telinganya.

"Ba..bagi..bagi Yoon terang. Se..sebab..sebab tu Yoon ada kat tahun 2013 ni,
Yoon--"

"Cukup-Cukup la dengan 'balik tahun 2020, balik tahun 2020' JUJUR JE LAH!
CUBA BAGI ALASAN YANG LOGIK!"

Suga meninggikan suara.

"Korang tak percaya Yoon...
Memang dari mula... Korang tak percaya Yoon..kan?"

Jimin hanya memandang, dia tak sanggup nak tengking atau meninggikan suara. Dia tak berani nak cakap apa-apa.

Nak menyokong hyungnya? Tak semestinya betul, kalau fitnah, macam mana.

Nak sokong Yoon, pun tak boleh, kalau dia memang serial killer macam mane?

Cuma dia nampak ketakutan dalam mata Yoon, hatinya terasa disiat-siat melihat Yoon menangis merayu sebegitu.

"Kau pembunuh upahan? Sebab tu kau tak boleh buat kerja kau siang tadi? Sebab aku ada?"

Suga berkata lagi.

"Yoon dah cakap Yoon bukan pembunuh lah!!! Yoon cuma nak keluarga Yoon!! Kalau tak percaya, kenapa sanggup jaga Yoon!!
Sudah la!"

Lee Yoon-ah tak tahan lagi, dia menjerit nyaring.

Dia terus berlari keluar dari rumah.

'isk..isk..isk..'

'Aku benci semua orang! Semua baik dengan aku waktu mula je, sama dengan omma appa! Akhirnya buang aku...isk..'

------------------⌛⏳-----------------

"Begini lah nasib diriku yang malang oh tuhan~
Ada abang dibunuh orang~"

Yeonjun berjalan di sekitar taman pada waktu malam. Mengenangkan memori indah dengan hyungnya.

Dia tau, hyungnya tu bukan orang baik.

Mencuri

Merompak

Macam-macam dia buat. Tapi itu je lah ahli keluarganya. Buruk macam mana pun perangai hyungnya, dia tetap sayang .

°

°

°

"Mesti hyung suka tteokbuki ni."

Yeonjun berjalan gembira pulang dari kerja sambil membawa tteokbuki yang baru dibelinya.

Ddzzttt... Dzzztt... Ddzzttt..

Seven hero'sWhere stories live. Discover now